اخبار داغ

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی:

چرا باید ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده در بندر امام مانده باشد؟/ ذرت های سمی باید تعیین تکلیف شوند

چرا باید ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده در بندر امام مانده باشد؟/ ذرت های سمی باید تعیین تکلیف شوند
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به ماجرای واردات 500 هزار تن ذرت گفت: صحبت های وزیر کشور و رئیس سازمان استاندارد در خصوص ذرت های آلوده که در رسانه ها منتشر شد در واقع حرف های ما را تایید کردند و بحث ما این است که چرا باید 140 هزار تن ذرت آلوده در بندر امام مانده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛  در روز های گذشته اخباری از امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی بر واردات 500 هزار تن ذرت به کشور در رسانه ها منتشر شد و بعد از اظهارات خجسته، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان سی و هشتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر اخباری به خصوص در مورد ذرت های آلوده منتشر شد که واقعاً خلاف و به نوعی کذب بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: از سال ۹۲ تا ۹۵ حدود ۳۰ میلیون تن ذرت وارد کشور شده است که در این میان یک محموله قریب به صد و پنجاه هزار تنی از طریق دریا قصد ورود به کشور داشت. دستگاه های مربوط و وزارت کشور این موضوع را به دقت رصد کردند و با همکاری دستگاه‌های متولی تخصصی نگذاشتند این کالا وارد کشور شود.

,

وزیر کشور ادامه داد: در این راستا سه فقره نامه به دولت ارسال شد و رئیس جمهور محترم دستورات محکمی در خصوص عدم ورود این کالا به کشور صادر کردند و اکنون نیز تمهیداتی اندیشیده می شود که به نوعی این ذرت ها مرجوع یا امحا شود.

,

رحمانی فضلی با یادآوری اینکه ذرت‌های آلوده، ذرت علوفه ای و دامی هستند، تصریح کرد: در برخی رسانه‌ها این موضوع به نوعی مطرح شد که این ذرت ها خوراک انسان است اما اصلاً اینطور نیست. این محموله، ذرت علوفه ای و دائمی بوده و به هیچ وجه وارد کشور نشده است.

,

در همین خصوص سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تمام محموله ذرت ۳۵۰ هزار تنی وارد شده به کشور، از نظر کیفی مشکلی نداشته و حائز استانداردهای لازم بوده است.پیش از این، در دوازدهم مردادماه امسال نیز، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که رئیس‌جمهوری دستور توقف واردات ذرت‌های آلوده به کشور و برخورد قضایی با متخلفان را صادر کرده و تکلیف کرده است وهمچنین گفته بود که اگر این محموله مرجوع نشود، باید امحا شود.

,

به همین دلیل و برای بررسی ماجرای ذرت های آلوده گفتگویی با رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی  مجلس شورای اسلامی داشتیم تا ابعاد این قضیه روش تر شود.

,

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با اشاره به ماجرای واردات 500 هزار تن ذرت اظهار داشت: صحبت های وزیر کشور و رئیس سازمان استاندارد در خصوص ذرت های آلوده که در رسانه ها منتشر شد در واقع حرف های ما را تایید کردند و برخی رسانه ها نوشتند که تکذیب واردات ذرت های آلوده که باید پرسید چه چیزی تکذیب شد!؟

,

وی افزود:آنچه مهم است این است که ۵۰۰ هزار تن ذرت در سال ۹۵ واردات داشتند و ۳۵۰ هزار تن آن را اداره استاندارد، بهداشت و امور پزشکی تایید کردند و وارد کشور شد اما ۱۴۰ هزار تن آن مبتلا به سم قارچی بسیار خطرناکی است.

,

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی  مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه چرا این 140 هزار تن باید در انبار باقی مانده باشد عنوان کرد: میزان استاندارد این سم در ایران پنج پی پی است اما الان این سم ۲۰ پی پی است و کاملا مضر و خطرناک بسیاری دارد.

,

خجسته با اشاره به اینکه اگر این ذرت ها را دام هم استفاده کند هم گوشت و هم شیر آن سرطان زا است اظهار داشت: وقتی به ما گزارش رسید که ذرت های آلوده به کشور وراد شده و در انبار مانده بلافاصله با تیم کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به سوله ها رفتیم و بازدید کردیم.

,

وی ادامه داد: بعد از بازدید ما رئیس جمهور دستور امحا دادند و چندین جلسه با وزیر صمت، اقتصاد، کشاورزی و برخی از معاونین سازمان استاندارد داشتیم و همان جا اثبات کردیم که ذرت ها آلوده هستند.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در جلسه مذکور گفتیم این ذرت های آلوده را  تعیین تکلیف بکنید تصریح کرد: حرف ما این است که چرا تعیین تکلیف نمی کنید؟ چه کسی پشت این قضیه است؟ چرا در انبار نگه داشتید و چه کسی باید جوابگو باشد؟

,

خجسته با بیان اینکه سازمان استاندارد و وزیر کشور  بعد از صحبت‌های ما این حرف ها را گفتند خاطر نشان کرد: ما با آن 350 هزار تن که توسط مراجع ذی صلاح تایید شده حرفی نداریم مهم ۱۴۰ تن ذرتی است که در بندر امام داخل سوله ها مانده است.

,

وی تاکید کرد: بحث ما وجود ذرت های آلوده در انبار در بندر امام است که برای کشور مشکل ساز است. چرا ذرت آلوده در بندر بدون تعیین تکلیف مانده در حالیکه باید از ابتدا تعیین تکلیف می کردند. چه کسی باید پاسخگوی واردات ذرت آلوده باشد؟

 انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه