اخبار داغ

در گفتگو با مرصاد مطرح شد؛

اعطای تسهیلات ویژه برای ایجاد گلخانه در کرمانشاه /تسهیل صدور مجوز

اعطای تسهیلات ویژه برای ایجاد گلخانه در کرمانشاه /تسهیل صدور مجوز
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اعطای تسهیلات ویژه برای ایجاد گلخانه در استان خبر داد و گفت: امور روند صدور مجوز تاسیس گلخانه تسهیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز،  اظهار داشت: ۵۳ هکتار تحت عنوان گلخانه تغییر کاربری داده اند، اما در حال حاضر عملا ۲۸ هکتار گلخانه در سطح استان کرمانشاه فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: طی سال جاری ۱۶ هکتار توسعه گلخانه ها در سطح استان داشته ایم.

,

زارعی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر توسعه گلخانه جایگاهی در کشور ندارد، گفت: در طرح های اقتصاد مقاومتی درصدد توسعه گلخانه ها به میزان ۳۵ هکتار هستیم که تاکنون ۱۶ هکتار آن انجام شده است.

,

وی افزود: با توجه به تسهیلات ویژه ای که برای کشاورزان در نظر گرفته شده و تسهیل امور روند صدور مجوز تاسیس گلخانه این امکان فراهم شده تا متقاضیان از این شرایط استفاده کنند.

,

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تسهیلات مذکور ۷ درصد است و متقاضی باید دارای سند زمین و آب باشد.

,

زارعی بیان کرد: بیشترین گلخانه های استان در شهرستان کرمانشاه و صحنه قرار دارد.

,

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید ۵ هزار و ۶۰۰ تن محصولات سیفی خارج از فصل، هشت میلیون و ۵۰۰ شاخه گل شاخه بریده و 2 میلیون قطعه نشا در گلخانه های استان کرمانشاه وجود دارد.

,

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان توسعه محصولاتی چون انواع میوه نظیر توت فرنگی، محصولات خارج از فصل چون خیار، گوجه، فلفل، بادمجان و انواع گل و گیاهان زینتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: صادرات گل شاخه بریده پس از انتقال به بازار تهران انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه