اخبار داغ

در 6 ماهه اول سال 98 صورت گرفت؛

۱۴ هزار و ۸۴۴ واقعه تولد در استان لرستان به ثبت رسید

۱۴ هزار و ۸۴۴ واقعه تولد در استان لرستان به ثبت رسید
مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: 14 هزار و 844 واقعه تولد 6 ماهه نخست امسال در استان لرستان به ثبت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مصطفی امانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهارداشت: در 6 ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۸۴۴ واقعه ولادت در لرستان ثبت شده که از این تعداد ۷۸۶۸ نفر پسر (۵۳درصد) پسر و ۶۹۷۶ نفر (۴۷درصد) دختر به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک, سفیر افلاک,

وی افزود: در 6 ماه اول سال به ازاء هر ۳۱۳ پسری که متولد شده ۱۰۰ تولد دختر داشتیم و میانگین سن مادران ۲۹ و میانگین سن پدران ۳۰ سال بوده است.

,

مدیرکل ثبت احوال لرستان به درصد ولادت‌ها در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۹۴۵۶ مورد (۶۳.۷درصد ) شهری و ۵۳۹۲ مورد (۳۶.۳ درصد) متعلق به روستاها بوده است.

,

ویعنوان کرد: در بحث تولد نوزادان استان  در 6 ماهه نخست سال ۹۸ در هر شبانه روز به طور متوسط ۸۰ نوزاد متولد داشتیم به طوری  که هر ساعت تقریبا ۳ نوزاد متولد شده است .

,

امانی پور در رابطه با چند قلوزایی در استان نیز خاطرنشان کرد: در مدت مذکور ۲۶۲ مورد دوقلویی و ۶ مورد سه قلویی به ثبت رسیده است.

,

وی در مورد آمار ازدواج و طلاق تصریح کرد: استان لرستان در شش ماهه نخست سال ۸۹۵۹ مورد ازدواج به ثبت رسیده  که در هر شبانه روز ۴۸ ازدواج رخ داده است که سن ازدواج در مردان ۲۷.۶  سال و برای زنان ۲۲.۸ سال بوده است.

,

مدیرکل ثبت احوال لرستان در مورد آمار طلاق گفت:  تعداد ۱۸۵۱ مورد طلاق در استان داشتیم و هر شبانه روز ۱۰ واقعه طلاق  به ثبت رسیده است؛ سن طلاق برای مردان ۳۵.۴ و زنان ۳۷.۷ بوده  که تعداد ۱۹۴مورد یعنی ۱۰.۵ درصد کمتر از یکسال بوده است.

,

وی در رابطه با آمار فراوانی نام در استان نیز اظهارداشت: در 6 ماهه سال ۹۸ فراواتی ۵ نام پسر به ترتیب حسین ۳۶۶ مورد، امیر علی ۲۸۸ مورد، محمد ۲۲۹ مورد، آراد ۲۱۲  مورد و امیر حسین ۲۰۵مورد بوده و بیشترین آمار فراوانی پنج  دختر به ترتیب فاطمه ۲۸۰ مورد، آوا ۱۹۶ مورد، هانا ۱۶۰ مورد، نیکا ۱۴۷ مورد و زهرا ۱۳۲ مورد بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه