اخبار داغ

زلزله و باز هم خطر ریزش کوه بر سر مردم رویدر/ زلزله های پی در پی هیچ گونه خسارت جانی نداشت

زلزله و باز هم خطر ریزش کوه بر سر مردم رویدر/ زلزله های پی در پی هیچ گونه خسارت جانی نداشت
۲۰۰خانوار رویدری در خانه‌های سنگی و گلی چسبیده به "کوه رَخ این شهر زندگی می‌کنند که زلزله های پی در پی در این منطقه تهدیدی برای آنها به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ 200خانوار رویدری در خانه‌های سنگی و گلی چسبیده به "کوه رَخ این شهر زندگی می‌کنند که توان مالی جهت خرید زمین و ساخت خانه در نقطه ی دیگر از شهر را ندارند.
کوه رویدر که آماده ریزش تخته سنگ‌هایی با بیش از ۵۰ تن وزن روی خانه هاست؛ شهرداری و شورای اسلامی این شهر کارهای جهت جابجایی ساکنان آن منطقه انجام داده اند اما بعلت کمبود بودجه هنوز موفق به این کار نشده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,

محبوب دریا بخشدار رویدر در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: زلزله ها از دوم آبان ماه آغاز شده و صبح روز گذشته بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشور این زمین لرزه در ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه چهارشنبه در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داده که بحمدالله تا کنون خسارات جانی  را در بر نداشته است.

,

بخشدار رویدر علت زلزله های مکرر این منطقه را گسل های زیر زمینی عنوان کرد و گفت: رویدر روی گسل واقع شده است و هر از چند مدتی زلزله پیش می آید.

,

دریا در ادامه افزود: اسکان برای ۵۰ خانوار پیش بینی شده و برای افرادی که منازلشان زیر کوه واقع شده اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است.

,

وی با بیان اینکه برای مردمی که منازلشان زیر کوه واقع شده  شهرداری اقداماتی را در نظر دارد، گفت: شهرداری با جلساتی که برگزار کرده بنا دارد که خانه های آن منطقه را خریداری و آن مکان را تخلیه کنند و در مکان دیگری زمین و تسهیلات در اختیار مردم قرار بدهد تا بسازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه