اخبار داغ

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس:

اروپا برای نجات برجام قدم از قدم برنمی‌دارد/ نباید هزینه حفظ برجام به دوش ایران باشد

اروپا برای نجات برجام قدم از قدم برنمی‌دارد/ نباید هزینه حفظ برجام به دوش ایران باشد
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اروپا برای نجات برجام قدم از قدم برنمی‌دارد، گفت: نباید هزینه حفظ برجام به دوش ایران باشد و طرف‌های مقابل هم برای آن هزینه بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی کشورمان، گفت: شورای عالی امنیت‌ملی در زمینه گام‌های کاهش تعهدات برجامی تصمیم‌گیری می‌کند که رئیس مجلس نیز از مجلس در این جلسات حضور پیدا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با اعلام اینکه نظر ما بر این بود که اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی باید قاطعانه و در یک مرحله انجام شود اما تصمیم‌گیرنده در این باره دولت است و سیاست دولت در کاهش تعهدات برجامی هم تاکنون به این شکل بوده که تدریجی و گام‌ به گام حرکت کند، عنوان کرد:سیاست دولت بر این است که در هر گام از کاهش تعهدات برجامی، فرصتی به اروپا دهد تا آنان در تصمیمات و سیاست‌های خود بازنگری کنند.
,
 
,
ذوالنور با بیان اینکه وزارت امور خارجه اعلام کرده است که اروپایی‌ها نمی‌توانند به تعهدات خود در برجام عمل کنند، ادامه داد: این گفته مسئولان دستگاه دیپلماسی خلاف واقع است و اگر اروپایی‌ها بخواهند به تعهدات خود عمل کنند به راحتی می‌توانند این اقدامات را انجام دهند.
,
 
,
نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها می‌خواهند یک برجام بی‌خاصیت و مضر برای ایران وجود داشته باشد که هزینه‌ای برای آن پرداخت نکنند، آنها اراده‌ای برای انجام تعهدات خود در برجام ندارد چون اگر اینگونه بود قطعاً خواستن، توانستن است.
,
 
,
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید براینکه نباید تمام هزینه‌های برجام به دوش ایران بیفتند و اروپایی‌ها نیز باید برای آن هزینه پرداخت کنند، افزود: در مقابل عملکرد اروپایی‌ها که برای نجات برجام قدم از قدم برنداشته است، باید گام‌های کاهش تعهدات برجامی به گونه‌ای باشد که اروپا را وادار به پرداخت هزینه و عمل کند.
,
 
,
ذوالنور درباره اینکه تا چه زمانی ایران گام‌های برای کاهش تعهدات برجامی خود برخواهد داشت، گفت: تا زمانی که اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند گام‌های ایران برداشته خواهد شد و این نکته نیز وجود دارد اگر اروپایی‌ها هزینه نجات برجام را پرداخت کنند گام‌های که برداشته شده به حالت تعلیق در خواهد آمد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه