اخبار داغ

فرماندار شهرستان آبیک خبر داد

شناسایی ۱۲مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها/ تالاب یعقوب آباد عامل ریزگرد است

شناسایی ۱۲مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها/ تالاب یعقوب آباد عامل ریزگرد است
فرماندار شهرستان آبیک گفت: تجاوز به حریم رودخانه‌ها از عمده دلایل بروز سیلاب است که در این خصوص سطح شهرستان شناسایی و تا کنون 12مورد به مراجع قضایی معرفی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدپور در گفت‌وگو با صبح قزوین ، با بیان اینکه مسیل‌های اصلی آبیک نیازمند لایروبی است، اظهار کرد: در مواقع بارندگی شدید نیز خطر سیلاب وجود دارد که شرایط استرس‌زا و بحرانی ایجاد می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

وی افزود: تجاوز به حریم رودخانه‌ها از عمده دلایل بروز سیلاب است که در این خصوص سطح شهرستان شناسایی و تا کنون ۱۲مورد به مراجع قضایی معرفی شده است.

,

فرماندار شهرستان آبیک گفت: آبیک دومین شهرستان پس از قزوین است که در استان تخلفات تجاوز به حریم رودخانه را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

,

این مسئول عنوان کرد: طی روزهای گذشته شاهد باران شدید و متمادی در استان بودیم که خوشبختانه خسارتی در شهرستان آبیک در پی نداشت.

,

احمدپور ادامه داد: متاسفانه بسیاری از زیرگذرهای شهرستان به واسطه اقدامات صنعتی تخریب یا مسدود شده است که یکی از این موارد مربوط به جاده چرم شهر است که معضل بزرگی به شمار می‌رود.

,

میدان اصلی شهر آبیک و مسکن مهر در مسیر سیلاب است

,

وی عنوان کرد: میدان اصلی شهر آبیک و مسکن مهر در مسیر سیلاب قرار گرفته که تهدید بزرگی به شمار می‌رود که اکنون سیل بند در این مناطق ایجاد کردیم.

,

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که در زمان وقع حادثه و شرایط بحرانی نیز مدیران استانی و یا حداقل معاونین آن‌ها در شهرستان‌ها حضور یابند که در سیل فروردین ماه این موضوع را شاهد نبودیم.

,

این مسئول گفت: تالاب یعقوب آباد ۵۰هزار هکتار است که سیل فروردین موجب آبگیری آن شد اما متاسفانه به علت نبود زهکشی و تمهیدات لازم نیز آب آن تخلیه شد و اکنون مجدد خشک شده است.

,

احمدپور تصریح کرد: تالاب یعقوب آباد از کانون‌های ریزگرد است که در ایام تابستان نیز آسمان استان و استان‌های همجوار از جمله تهران و البرز را تهدید می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه