اخبار داغ

رئیس انجمن تئاتر قم خبر داد؛

پذیرش 7نمایش در مرحله نهایی جشنواره استانی تئاتر

پذیرش 7نمایش در مرحله نهایی جشنواره استانی تئاتر
رئیس انجمن تئاتر قم گفت: از 37نمایش نامه دریافتی 21 نمایش نامه به مرحله بازبینی رسیدند که از تعداد 7 نمایش در مرحله نهایی بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم پذیرفته شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، علی فرحناک پیش از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی با عنوان بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره به اینکه‌ اواخر سال ۹۷ فراخوان این جشنواره اعلام شد اظهار داشت: ۳۷ نمایش نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: نمایشنامه‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره بازخوانی و ۲۱ نمایش پس از تمرین توانستند به مرحله بازبینی برسند که از این تعداد نیز ۷ نمایش منتخب برای مرحله نهایی این جشنواره پذیرفته شد.

رئیس انجمن تئاتر قم با اشاره به اینکه هر نمایش ۱۵ شب در ماه‌های اخیر اجرای عمومی انجام دادند، گفت:طبق قانون جشنواره تئاتر درکشور باید نمایش گروه‌های منتخب پیش از مرحله نهایی به نمایش عموم در بیایند.

وی اضافه کرد: توجه به استعدادیابی و آموزش هنروران و علاقه‌مندان مستعد از جمله اولویت‌های این جشنواره است به همین دلیل جلسه های نقد و برسی تمام آثار به نمایش درآمده در قم، بعد از اجرای برگزار می شود.

فرحناک با اشاره به سرفصل های این جشنواره، عنوان داشت:برگزاری مسابقه کتابخوان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی با موضوع تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر اسطوره و درام و همچنین نشانه شناسی تئاتر از جمله سرفصل های آموزشی این جشنواره است.

وی افزود: درحاشیه این جشنواره چهار کارگاه آموزشی در زمینه نمایش نامه‌نویسی، بازیگری و اقتصاد نمایشی برنامه ریزی شده‌است.

دبیر بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره اینکه مرحله نهایی این جشنواره از ۲۱ آبان ماه در قم آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: بلیت‌های این جشنواره به صورت حضوری و اینترنتی قابل خریداری است ضمن اینکه علاقه‌مندان با خرید بسته‌های ویژه امکان حضور درکارگاه‌های تخصصی این جشنواره را خواهند داشت.

وی افزود: ۲ نمایشگاه تخصصی درحاشیه این جشنواره از جمله نمایشگاه پوستر تئاتر و عکس تئاتر برگزار خواهد شد همچنین ۳۲ اثر عکاسی از عکاسان استان در قالب نمای عکس تئاتر در حاشیه این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

فرحناک اضافه کرد: آئین اختتامیه این جشنواره در روز دوشنبه ساعت ۱۸ در تالار شهید آوینی قم برگزار میشود و در این آئین از برگزیدگان این جشنواره و همچنین جشنواره عکس و پوستر تئاتر این استان تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار جشنواره تئاتر امسال، جشن امید به فردایی روشن است گفت: موضوع‌های ارزشی از جمله دفاع مقدس، ارزش های اخلاقی و دینی از جمله نمایش‌های اولویت دار این جشنواره بوده‌است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا,  قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه