اخبار داغ

رییس هیات مدیره انجمن دل عالم:

پنجمین همایش بزرگ کشوری شعر دل عالم در شهر سرچشمه برگزار شد

پنجمین همایش بزرگ کشوری شعر دل عالم در شهر سرچشمه برگزار شد
رییس هیات مدیره انجمن دل عالم گفت: پنجمین همایش بزرگ کشوری شعر دل عالم با حضور بیش از ۸۰ شاعر معاصر در شهر سرچشمه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ ملکی رییس هیات مدیره انجمن دل عالم در افتتاحیه این همایش، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد انجمن طی سال گذشته اظهار داشت :جمع کردن نخبگان شعر و ادب کشور در کرمان ابتکاری بود که توسط این انجمن پایه ریزی شد وبرهمین اساس تا کنون پنج سال پیاپی است که شاعرانی از سراسر کشور در استان کرمان گرد هم می آیند و به تبادل اندیشه و فرهنگ میپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تشکر از مجموعه مس سرچشمه گفت : بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و هنری در استان به واسطه حمایتهای مس شکل گرفته اند واین مجتمع مس سرچشمه بوده که به طلا شدن فرهنگ و هنر کرمان دست یازیده است.

,

درادامه محمدعلی گلابزاده مدیر مرکز کرمانشناسی با اشاره به تاریخ کهن کرمان از ۱۱ هزارسال پیش و مراودات فرهنگی و اقتصادی کرمان بزرگ بیان داشت : کرمان در هماره تاریخ خواستگاه بزرگان، عارفان ،نخبگان، ریاضی دانان، حکما،شعرا و ادیبانی بوده که هرکدام در عصر و زمان خود جزو سرآمدان بوده و هنوز هم آثار ونوشته های آنان مورد استفادهِ قرار میگیرد.

,

وی با اشاره به سابقه مهمان نوازی کرمانی ها در طول تاریخ عنوان کرد : باید این کار فرهنگی بزرگ و ارزشمند را که انجمن دل عالم پایه ریزی کرده ارج نهاد و مسئولین استان باید از این حرکت بزرگ حمایت نمایند.

,

در این همایش که با همت انجمن ادبی دل عالم و همکاری انجمن ترانه کرمان و پشتیبانی مجتمع مس سرچشمه برگزارشد از پنجاه سال خدمات ادبی و فرهنگی شاعر پیشکسوت عباس دبستانی متخلص به گلبانگ کرمانی تجلیل شد.

,

عباس دبستانی همچنین از پیشکسوتان روزنامه نگاری در استان می باشد که با نشریاتی چون بیداری، کرمان امروز و نسل آفتاب همکاری داشته و جسارتشان در نوشتن مطالب انتقادی زبانزد بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه