اخبار داغ

سردار مومنی خبر داد:

تصویب 41 طرح مبارزه با موادمخدر با اعتبار 200 میلیارد ریالی در سیستان وبلوچستان

تصویب 41 طرح مبارزه با موادمخدر با اعتبار 200 میلیارد ریالی در سیستان وبلوچستان
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از تصویب 41 طرح در حوزه مقابله با توزیع و عرضه مواد مخدر با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در سیستان وبلوچستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سردار اسکندر مومنی در پایان سفر دو روزه خود به سیستان وبلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در این سفر بازدیدهایی از منطقه عمومی میرجاوه و سراوان و مراکز نگهداری کودکان و زنان معتاد انجام شد که خوشبختانه سطح خدمات و آمادگی ها در حد قابل قبولی بود.
 
وی افزود: در حوزه مواد مخدر، ایران با تمام توان در حال مبارزه است که در این مبارزه سیستان وبلوچستان در خط مقدم جهانی آن قرار دارد و ماحصل تمام تلاش ها کشف 600 تن انواع مواد مخدر طی 7 ماه در سراسر کشور بوده که رشد 15درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.
 
وی خاطر نشان کرد: بیش از 90 درصد تریاک و 67درصد مرفین جهان در ایران کشف می شود که رقم بسیار بالایی است اما سایر کشورهای اروپایی کمترین همکاری را در این خصوص ندارند و این موضوع را به سازمان ملل نیز اعلام کرده ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با مواد مخدر، سیستان وبلوچستان با کشفیات 25 درصدی موفق شده است که از میانگین کشوری نیز پیشی بگیرد و جای تقدیر دارد.
 
به گفته مومنی؛ بر اساس نظرسنجی انجام شده در سطح کشور، مردم سیستان وبلوچستان طی دو مرحله متوالی آمادگی بیش از 80 درصدی خود برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را اعلام کرده اند که در این بخش نیز سیستان و بلوچستان موفق شده از میانگین کشوری بالاتر برود.
 
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرریاست جمهوری تاکید کرد: در این حوزه بالغ بر 3 هزار سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد که از این میان قریب به 100 سازمان و موسسه تنها در استان سیستان فعالیت دارد که تعداد رو به افزایش است و به همین منظور مقرر شده است که هر طرحی از این استان در حوزه مقابله و مبارزه با مواد مخدر و مسائل مربوط به آن دارای شرایط و ویژگی های لازم باشد مورد حمایت مالی قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: یکی از مواردی که در سفر دو روزه مورد توافق قرار گرفت این بود که برای سیستان وبلوچستان به دلیل شرایط خاصی که دارد سقف کمک های مالی و حمایتی باز باشد و طرح های ارائه شده پس از تصویب و تائید نهایی مورد حمایت قرار بگیرند.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه