اخبار داغ

رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی مطرح کرد:

لزوم انجام مطالعات پایین دستی برای گره‌گشایی از ترافیک بجنورد/ طرح‌های غلط به بی قانونی مردم دامن زده است

لزوم انجام مطالعات پایین دستی برای گره‌گشایی از ترافیک بجنورد/ طرح‌های غلط به بی قانونی مردم دامن زده است
رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی گفت: انجام اصلاحات هندسی معابر و تقاطع ها همچنین رفع نقاط حادثه خیز درون شهری در بجنورد به انجام مطالعات پایین دستی نیاز دارد که این مطالعات برای شهر بجنورد انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان رستمی کمند، رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره وجود گره ترافیکی در شهر بجنورد و عدم اجرای تبدیل میدان کارگر به چهارراه اظهار کرد: انجام اصلاحات هندسی و رفع نقاط حادثه خیز در شهرها برای حفظ جان عابران پیاده و تسهیل در تردد خودروها بسیار مهم است که البته انجام این اقدامات نیز به انجام مطالعات پایین دستی توسط مشاور ذی صلاح نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

رستمی کمند گفت: شهردار پیشین بجنورد، در سال گذشته به یک باره موضوع تبدیل میدان کارگر به چهار راه را مطرح و آن را رسانه ای کرد، درحالیکه در این زمینه مطالعات پایین دستی انجام نشده بود.

,

وی افزود: هنگامیکه شورای ترافیک استان از شهردار پیشین انجام این مطالعه را خواستار شد، شهرداری بجنورد انجام این مطالعه را از دستور کار خود خارج کرد.

,

علاوه بر این، وی با اشاره به اینکه در ضلع جنوبی میدان شهید بجنورد همواره تردد خودروها با عبور عابران پیاده در تصادم با هم هستند، عنوان کرد: شورای ترافیک استان طی سه سال گذشته بارها از شهرداری بجنورد درخواست کرده که در این زمینه مطالعه ای را انجام و طرحی را تهیه کند، با این وجود، شهرداری بجنورد تا به کنون به این موضوع توجهی نکرده است.

,

رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی افزود: نکته جالب توجه آن است که شهرداری بجنورد بدون توجه به این درخواست شورای ترافیک، موضوع اجرای تبدیل میدان کارگر به چهار راه ( بدون انجام مطالعات) را مطرح می کند.

,

وی در ادامه انجام مطالعات پایین دستی توسط مشاوران ذی صلاح در راستای اجرای اقدامات عمرانی و اصلاحی برای معابر، تقاطعات و میدان های شهر بجنورد بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در همین زمینه تمامی شهرداری های استان به جز شهرداری بجنورد این موضوع را پذیرفته اند.

,

وی گفت: دو شهرداری شیروان و اسفراین طی دو سال گذشته برای رفع نقاط حادثه خیز شهری خود انجام مطالعات پایین دستی توسط مشاور را اجرایی کرده اند و طرح های تهیه شده را برای بررسی به دفتر ترافیک استانداری به منظور بررسی و ارزیابی ارسال کرده اند.

,

رستمی کمند افزود: این در حالی است که گویا سیستم تخصصی در مدیریت شهری بجنورد خواب است.

,

علاوه بر آن، وی با یادآوری این مطلب که در آیین نامه ترافیکی بر لزوم ایمنی عبور عابران پیاده در معابر و عرض خیابان ها تاکید شده است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که در اغلب تقاطع های شهر بجنورد ( البته به جز تقاطع امیریه) همواره تردد خودروها با عبور عابران پیاده در تداخل با یکدیگر هستند.

,

وی تصریح کرد: اقدامات شهرداری بجنورد طی سال های اخیر کاملا با پیاده مداری در تضاد بوده است.

,

رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: اشتباهات طراحی های شهری نیز به عدم رعایت قانون توسط عابران پیاده دامن می زند.

,

وی اذعان کرد: دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی جلسات متعددی با شهرداری و راهنمایی و رانندگی بجنورد در زمینه تهیه طرح برای رفع نقاط حادثه خیز و انجام اصلاحات ترافیکی برگزار کرده است که در این زمینه متاسفانه هیچ گوش شنوایی از سوی شهرداری بجنورد وجود نداشته است.

,

رستمی کمند افزود: شهرداری بجنورد در این زمینه همواره مسئله تامین اعتبار را مطرح می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه