رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی گفت: انجام اصلاحات هندسی معابر و تقاطع ها همچنین رفع نقاط حادثه خیز درون شهری در بجنورد به انجام مطالعات پایین دستی نیاز دارد که این مطالعات برای شهر بجنورد انجام نشده است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان رستمی کمند، رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره وجود گره ترافیکی در شهر بجنورد و عدم اجرای تبدیل میدان کارگر به چهارراه اظهار کرد: انجام اصلاحات هندسی و رفع نقاط حادثه خیز در شهرها برای حفظ جان عابران پیاده و تسهیل در تردد خودروها بسیار مهم است که البته انجام این اقدامات نیز به انجام مطالعات پایین دستی توسط مشاور ذی صلاح نیاز دارد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,رستمی کمند گفت: شهردار پیشین بجنورد، در سال گذشته به یک باره موضوع تبدیل میدان کارگر به چهار راه را مطرح و آن را رسانه ای کرد، درحالیکه در این زمینه مطالعات پایین دستی انجام نشده بود.
,وی افزود: هنگامیکه شورای ترافیک استان از شهردار پیشین انجام این مطالعه را خواستار شد، شهرداری بجنورد انجام این مطالعه را از دستور کار خود خارج کرد.
,علاوه بر این، وی با اشاره به اینکه در ضلع جنوبی میدان شهید بجنورد همواره تردد خودروها با عبور عابران پیاده در تصادم با هم هستند، عنوان کرد: شورای ترافیک استان طی سه سال گذشته بارها از شهرداری بجنورد درخواست کرده که در این زمینه مطالعه ای را انجام و طرحی را تهیه کند، با این وجود، شهرداری بجنورد تا به کنون به این موضوع توجهی نکرده است.
,رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی افزود: نکته جالب توجه آن است که شهرداری بجنورد بدون توجه به این درخواست شورای ترافیک، موضوع اجرای تبدیل میدان کارگر به چهار راه ( بدون انجام مطالعات) را مطرح می کند.
,وی در ادامه انجام مطالعات پایین دستی توسط مشاوران ذی صلاح در راستای اجرای اقدامات عمرانی و اصلاحی برای معابر، تقاطعات و میدان های شهر بجنورد بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در همین زمینه تمامی شهرداری های استان به جز شهرداری بجنورد این موضوع را پذیرفته اند.
,وی گفت: دو شهرداری شیروان و اسفراین طی دو سال گذشته برای رفع نقاط حادثه خیز شهری خود انجام مطالعات پایین دستی توسط مشاور را اجرایی کرده اند و طرح های تهیه شده را برای بررسی به دفتر ترافیک استانداری به منظور بررسی و ارزیابی ارسال کرده اند.
,رستمی کمند افزود: این در حالی است که گویا سیستم تخصصی در مدیریت شهری بجنورد خواب است.
,علاوه بر آن، وی با یادآوری این مطلب که در آیین نامه ترافیکی بر لزوم ایمنی عبور عابران پیاده در معابر و عرض خیابان ها تاکید شده است، خاطر نشان کرد: این در حالی است که در اغلب تقاطع های شهر بجنورد ( البته به جز تقاطع امیریه) همواره تردد خودروها با عبور عابران پیاده در تداخل با یکدیگر هستند.
,وی تصریح کرد: اقدامات شهرداری بجنورد طی سال های اخیر کاملا با پیاده مداری در تضاد بوده است.
,رییس گروه حمل و نقل و ترافیک خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: اشتباهات طراحی های شهری نیز به عدم رعایت قانون توسط عابران پیاده دامن می زند.
,وی اذعان کرد: دفتر حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی جلسات متعددی با شهرداری و راهنمایی و رانندگی بجنورد در زمینه تهیه طرح برای رفع نقاط حادثه خیز و انجام اصلاحات ترافیکی برگزار کرده است که در این زمینه متاسفانه هیچ گوش شنوایی از سوی شهرداری بجنورد وجود نداشته است.
,رستمی کمند افزود: شهرداری بجنورد در این زمینه همواره مسئله تامین اعتبار را مطرح می کند.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه