اخبار داغ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خبر داد؛

رشد 80 درصدی صادرات فرآورده های نفتی/ جابه جایی بیش از یک هزار و 300 تن کالا از بندر شهید باهنر

رشد 80 درصدی صادرات فرآورده های نفتی/ جابه جایی بیش از یک هزار و 300 تن کالا از بندر شهید باهنر
حمید رضا محمدحسینی از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 300 هزارتن کالا و همچنین افزایش 80 درصدی صادرات مواد نفتی طی هفت ماه سال جاری در این بندرخبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حمید رضا محمدحسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه بندرشهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذار ترانزیتی جنوب کشور برای کشورهای آسیای میانه، افغانستان، ترکمستان، آذربایجان، روسیه و عراق بشمار می آید، گفت: دسترسی به آبهای آزاد، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده ای و آبخور مناسب برای پهلو گیری انواع شناورها، بندرشهید باهنر را به یکی از مهمترین کانونهای تجاری و راهبردی درمنطقه تبدیل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

محمد حسینی به انجام لایروبی درحوضچه ها و تعمیرات اساسی زیر ساخت های بندری و دریایی در بندر شهید باهنر اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آبان ماه بیش از یک میلیون و 300 هزار تن کالا تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر انجام شده که رشد 14 درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

,

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به رشد 80 درصدی صادرات مواد نفتی افزود: در هفت ماهه سال 1398 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات مواد نفتی از رقم 58 هزار تن گذشت و با توجه به روند رو به رشد صادرات این نوع از کالا انتظار می رود تا پایان امسال افزایش رشد 100درصدی را شاهد باشیم.

,

محمد حسینی با اشاره به تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی گفت: آمارها دربخش تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی طی هفت ماه سال جاری افزایش 43 درصدی و رقم 43 هزار (TEU) را نشان می دهد همچنین در زمینه واردات کالاهای اساسی که عموما برنج و حبوبات است رقمی بالغ بر  43 میلیون تن با رشد 11 درصدی را شاهد هستیم.

,

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر  با اشاره به کاپوتاژ نفتی و غیر نفتی به مقصد جزایر داخلی خلیج فارس خاطر نشان کرد: در این بخش نیزبا رشد 53 درصدی،جابجایی کالا از مرز 390 هزار تن طی هفت ماهه سال جاری گذشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه