اخبار داغ

در گفتگوی دانا با فواد ایزدی مطرح شد؛

کارشناسی در دنیا وجود ندارد که به افول آمریکا معتقد نباشد/ ایالت متحده در حوزه سیاسی به یک کشور دست چندم تبدیل شده است

کارشناسی در دنیا وجود ندارد که به افول آمریکا معتقد نباشد/ ایالت متحده در حوزه سیاسی به یک کشور دست چندم تبدیل شده است
کارشناس مسائل آمریکا به افول قدرت آمریکا در دنیا اشاره کرد و گفت: آمریکا هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه اقتصادی و فرهنگی و حتی در حوزه نظامی رو به افول است.
[

«فواد ایزدی»، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به افول قدرت آمریکا در جهان اظهار داشت: در خصوص افول ایالت متحده آمریکا یک اجماعی وجود دارد؛ در واقع من کارشناسی را نمی شناسم که در این حوزه کار کند و معتقد به افول آمریکا نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که ارزیابی قدرت کشورها یک شاخص هایی مثل اقتصاد، سیاست، فرهنگ و... دارد گفت: آمریکایی های بعد از جنگ جهانی دوم نیمی از اقتصاد دنیا را مدیریت می کردند، اما الان حدود 20 درصد از اقتصاد دنیا را مدیریت می کنند و این یعنی افول و کاهش قدرت اقتصادی آمریکا.

,

کارشناس مسائل آمریکا به کاهش افول قدرت آمریکا در حوزه سیاسی اشاره کرد و ابراز داشت: یک زمانی حرف آمریکایی ها ضمانت بود و در دنیا به حرف آمریکا توجه می شد؛ آمریکا موفق به اجرای سیاست های خودش بود منتهی در عمل شاهدیم فردی مثل ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده که حداقل نیمی از مردم و سیاست مداران آمریکا رئیس جمهور خود را قبول ندارند.

,

ایزدی در تشریح روند استیضاح ترامپ عنوان کرد: پرونده استیضاح ترامپ در کنگره رای آورده است، از این جهت یک انسداد سیاسی در آمریکا وجود دارد و آمریکا را در حوزه سیاسی به یک کشور دست چندمی تبدیل کرده است که این مسئله تا کنون مطرح نبود.

,

وی افزود: آمریکا در ذهن یک درصدی از ذهن مردم دنیا و همچنین مردم آمریکا یک مشروعیت و مقبولیتی داشت که الان این اتفاق در حال تغییر است و دیگر شاهد قدرت سیاسی آمریکا نیستیم.

,

این کارشناس به افول آمریکا در حوزه فرهنگ هم اشاره کرد و بیان داشت: وضعیت فرهنگی در آمریکا به شدت دچار مشکل است. آمریکا هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه اقتصادی و فرهنگی و حتی در حوزه نظامی رو به افول است.

,

ایزدی با اشاره به این که قدرت نظامی آمریکا کم نیست، افزود: قدرت نظامی آمریکا بالاست اما ظرفیت تبدیل این قدرت و توانایی به موفقیت در حوزه سیاست خارجی وجود ندارد، از این جهت سیاست آمریکا در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، یمن و ایران شکست خورده است.

,

وی در پایان گفت: بحث افول آمریکا بحث واضح و روشنی است به همین دلیل است که کارشناسی در دنیا نداریم که معتقد به افول آمریکا نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه