اخبار داغ

مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت تایباد:

وحدت، تحت لوای رهبری و در برابر زورگویان است/ گوهر وحدت نباید معامله و خدشه‌دار شود

وحدت، تحت لوای رهبری و در برابر زورگویان است/ گوهر وحدت نباید معامله و خدشه‌دار شود
مولوی مؤمنی گفت: وحدت و انسجام در صورتی است که مردم بخواهند تحت لوای رهبری قرار بگیرند و حاکم نیز جبهه را به صورت صحیح مدیریت می‌کند و با اعتقاد به قدرت ملت ایستادگی در برابر زورگویان ممکن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی عبدالواحد مؤمنی، مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت تایباد در گفت‌وگو با صبح توس؛ پیرامون هفته وحدت و نقش امام(ره) و رهبری در ایجاد وحدت اسلامی اظهار کرد: موضوع وحدت در جامعه بسیار مهم و اساسی است و اگر وحدت نباشد اقتدار وجود نخواهد داشت و جامعه مضمحل و از هم گسیخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: برای ایجاد وحدت و قدرت برای هر کشور یک زمامدار، حاکم و امام لازم است تا انسجام داخلی ایجاد و در برابر بدخواهان و سلطه‌طلبان ایستادگی شود تا از نفوذ و زیاده خواهی دشمن جلوگیری شود.

,

مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت تایباد گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبران امت اسلامی مردم را در برابر دشمن منسجم کردند و مردم در جبهه مقاومت به خوبی حضور پیدا کردند.

,

وی افزود: مقاومت یعنی اینکه در داخل انقلابی و جهادی عمل کردند و در برابر جبهه متسکبران با کمک مردم ایستادگی کردند چراکه همه چیز برخاسته از ملت است و وقتی مردم پشتیبانی کردند امام نیز قدرت مقابله در برابر دشمن را پیدا می‌کند.

,

مولوی مؤمنی گفت: اگر ما در هر جا مشاهده کردیم زمامداران کوتاه آمدند دلیل اصلی آن اطرافیان و حامیان است و هر جا دیدیم رهبری توانست در عرصه‌ای پیروز میدان شود در آنجا مقاومت سربازان او بوده است.

,

وی افزود: در جنگ صفین وقتی عده ای با حضرت علی (ع) ماندند تحکیم را قبول کردند و عده ای در برابر حضرت ایستادند و تمکین نکردند لذا هدفی که مورد نظر بود، حاصل نشد.

,

مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت تایباد تصریح کرد: وحدت و انسجام در صورتی است که مردم بخواهند تحت لوای رهبری قرار بگیرند و حاکم نیز جبهه را به صورت صحیح مدیریت می‌کند و با اعتقاد به قدرت ملت ایستادگی در برابر زورگویان ممکن است.

,

وی افزود: در مورد پیدایش وحدت که امری ضروری است اختلافی بین عقلا وجود ندارد و بر این باور هستند که باید انسجام باشد چراکه موضوعی عقلانی است.

,

مولوی مؤمنی خاطرنشان کرد: مستلزمات این وحدت، وظیفه‌مندی همه افراد جامعه است همه در برابر یکدیگر وظیفه داریم، مسئول هستیم و هر کس بر اساس موقعیت و توان خود مسئول است تا اینکه زمینه وحدت را برجسته کند.

,

وی افزود: اتحاد و وحدت امری راهبردی است نه امری مقطعی و مصلحتی، لذا به این موضوع همواره نیازمندیم؛ باید ملزومات آن در تنوعات قومی و مذهبی رعایت شود، در راستای وحدت بیشتر تلاش کنیم و موضوعی که باید رعایت شود عدم حمله به اعتقادات و باورهای طرف مقابل است.

,

مدرس حوزه علمیه اهل‌سنت تایباد گفت: با توجه به شرایط جهان و منطقه که آبستن تحرکات و خیزش هایی در کشورها است و دارای پیام بوده باید این موضوع را بدانیم که گوهر وحدت به بهای اندک و فایده‌های مقطعی معامله و خدشه‌دار نشود.

,

وی افزود: بینش، دوراندیشی و اخلاص لازمه تحکیم وحدت و ایجاد امت واحده است که باید به آن در بین مسئولان و آحاد مردم توجه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه