اخبار داغ

گلایه شهروندان بندرعباس از عدم مدیریت مسئولین؛

حقوق شهروندی در چاله های محلات حاشیه نشین گمشده است/ زخم هایی که از اتمام پروژه ها می ماند!

حقوق شهروندی در چاله های محلات حاشیه نشین گمشده است/ زخم هایی که از اتمام پروژه ها می ماند!
هفته های گذشته لوله های جمع آوری فاضلاب شهری در محله کمربندی بندرعباس پایان یافته؛ اما کماکان کوچه ها زخم خورده هستند به طوری که ورود و خروج شهروندان به خانه هایشان را مختل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندرعباس، با دارا بودن شرکت های بزرگ، پالایشگاه های عظیم، نعمت خدادادی دریا و... سالانه میزبان خیل عظیمی از هم وطنان است که برای برگزیدن شغلی مناسب به این شهر سفر کرده و بندرعباس را برای زندگی دائم خود انتخاب می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

از یک طرف افزایش جمعیت به خاطر کوچ روستا نشینان به سمت شهر و طرفی دیگر وجود افراد مهاجر باعث افزایش روز به روز جمعیت شهر بندرعباس شده که این امر مسئولیت خدمتگذاران شهر در قبال خدمات دهی به شهروندان را افزایش می دهد.

,

روستاییان و مهاجران با رو به رو شدن به خانه های شهری و هزینه های سر سام آور کرایه خانه ها مجبور به برگزیدن خانه های با قیمت های پایین در محلات حاشیه نشین هستند که این امر باعث افزایش جمعیت آن مناطق می شود.

,

حاشیه نشینان که همواره مورد مظلومیت قرار دارند در خدمات رسانی به آنها نیز انگار در ردیف آخر قرار دارند به طوری که خدمات اولیه شهری محلات مرفع نشین در اولویت بوده و بعد از آن اگر بودجه ای بماند محلات حاشیه ای را سامان دهی می کنند.

,

, ,

 فاضلاب شهری پروژه ایست که طرح آن سالیان درازی است در شهر بندرعباس کلید خورده؛ اما هنوز در برخی از محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس همچنان این طرح اجرا نشده که جوی های روان فاضلاب در میان کوچه ها گواهی بر این ادعاست.

,

هفته های گذشته شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در محله کمربندی بندرعباس شروع شده است که کنده کاری برای جایگذاری لوله ها امری طبیعی به شمار می رود اما کماکان بعد از پایان پروژه نیز کوچه ها زخم خورده هستند به طوری که ورود و خروج شهروندان به خانه هایشان را مختل کرده است.

,

, ,

لطفا برای ترمیم ابرو چشم را کور نکنید!

, لطفا برای ترمیم ابرو چشم را کور نکنید!,

مرادی، یکی از شهروندان محله کمربندی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: فاضلاب و مشکل دفع آن کابوس همیشگی مابوده اما مسئولان اگر می‌خواهند به ما کمک کنند لطفا برای ترمیم ابرو چشم را کور نکنند.

,

این شهروند افزود: چندین هفته از پایان کار جای گذاری لوله های فاضلاب درون محله ما می گذرد اما مسئولان اهتمام ویژه برای جمع آوری فاضلاب خاک های اضافی و ترمیم کوچه پس کوچه های شهر را ندارند.

,

مرادی با تاکید بر اینکه با این شرایط کوچه ها رفت و آمد وسایل نقلیه بسیار سخت شده است، بیان کرد: ماشین ها برای ورود به خانه هایشان مجبور به عبور از این گل و لای هستتند که این امر باعث خرابی زود هنگام و گیر کردن ماشین ها در چاله چوله ها می شود.

,

, ,

وی با اشاره به احتمال وقوع بیماری های پوستی برای کودکان اظهار کرد: کودکان برای تخلیه انرژی و بازی های کودکانه خود در کوچه ها مشغول بازی می شوند که گل و لای و آب های روان فاضلاب باعث ایجاد بیماری های تنفسی و پوستی برای آنها می شود.

,

شهروند بندرعباسی خاطر نشان کرد: ماشین های اورژانس و آتش نشانی هم از این کوچه ها نمی‌توانند عبور کنند و این مشکل بسیار بزرگی است از مسئولان می‌خواهیم که به این کابوس های دردناک ما شهروندان پایان دهند.

,

علی ای حال انتظار می رود مسئولان شهری همان گونه که در خدمات رسانی در بخش های مختلف شهر در تلاش هستند مشکلات محلات حاشیه نشین را نیز ببینند و معضل وفور چاله چوله ها و فاضلاب های روان آن محلات را نیز مرتفع سازند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه