اخبار داغ

تناقض در آمارها و گفته‌‌های مسئولان/مدارس همدان استاندارد تجهیزات گرمایشی دارند؟

تناقض در آمارها و گفته‌‌های مسئولان/مدارس همدان استاندارد تجهیزات گرمایشی دارند؟
بر اساس اظهارت مسئولان مربوطه، طبق اطلاعات ارسالی از سوی آموزش و پرورش استان همدان، مدرسه فاقد استانداردهای گرمایشی نداریم اما آمارها در تناقض با این گفته مسئولان است و ۴۸۷۲ مدرسه نیازمند به استانداردسازی تجهیزات در استان همدان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ هر ساله قبل از شروع فصل زمستان، آموزش و پرورش و مدارس، تدابیری به منظور تأمین تجهیزات گرمایشی پیش‌بینی می‌کنند که این اقدامات به ویژه در استان‌های سردسیری و کوهستانی زودتر از موعد و از شهریورماه آغاز می‌شود اما با شروع فصل سرما بازهم شاهد کمبودهایی در مدارس مناطق مختلف کشور در این خصوص هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

گاهی آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه در خصوص عدم وجود مدارس فاقد تجهیزات گرمایشی و فاقد بخاری‌های نفتی در هیاهوی تجهیز مدارس، با واقعیت‌های موجود تناقض دارد که این موارد را هر ساله شاهد هستیم و پرداختن رسانه‌ها به این موضوع به صورت مقطعی بوده و دردی از آن دوا نمی‌کند.

, گاهی آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه در خصوص عدم وجود مدارس فاقد تجهیزات گرمایشی و فاقد بخاری‌های نفتی در هیاهوی تجهیز مدارس، با واقعیت‌های موجود تناقض دارد که این موارد را هر ساله شاهد هستیم و پرداختن رسانه‌ها به این موضوع به صورت مقطعی بوده و دردی از آن دوا نمی‌کند.,

امسال نیز منبعی از وجود ۱۵۰ هزار کلاس درس فاقد تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در کشور خبر داد که استان همدان نیز از این موضوع مستثنی نبوده و ۴ هزار و ۸۷۲ کلاس درس در استان همدان نیاز به تجهیز و استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی دارند، به منظور اطلاع از آمار مدارس فاقد سیستم گرمایشی با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما گفت‌وگویی با مسئولان مربوطه داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

, امسال نیز منبعی از وجود ۱۵۰ هزار کلاس درس فاقد تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در کشور خبر داد که استان همدان نیز از این موضوع مستثنی نبوده و ۴ هزار و ۸۷۲ کلاس درس در استان همدان نیاز به تجهیز و استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی دارند، به منظور اطلاع از آمار مدارس فاقد سیستم گرمایشی با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما گفت‌وگویی با مسئولان مربوطه داشتیم که در ادامه می‌خوانید.,

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان در این خصوص اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه فعال با مجموعاً بالغ بر ۱۲ هزار کلاس درس در استان همدان داریم.

,

محمدرضا مرادی با بیان اینکه بدون استثنا بر اساس اطلاعات دریافتی از آموزش و پرورش، تمام مدارس استان دارای سیستم گرمایشی هستند، گفت: در تمام مدارس سیستم گرمایشی به صورت شوفاز مرکزی، پکیج با رادیاتور گازی یا هرمتیک وجود دارد.

,

وی با تأکید بر اینکه بخاری نفتی در کل مدارس استان نداریم بیان کرد: این آمارها بر اساس اطلاعات دریافتی و استعلام‌های اخذ شده از آموزش و پرورش ارائه می‌شود؛ البته سال گذشته تعدادی کانکس بود که به آنها نیز رادیاتور برقی اختصاص دادیم.

,

معاون فنی اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان افزود: در کل استان، ۱۹ منطقه آموزش و پرورش داریم که تمام این مناطق کتباً عدم وجود مدارس فاقد سیستم گرمایشی خود را اعلام کرده‌اند.

,

وی با بیان اینکه در رابطه با کمبود تجهیزات گرمایشی نمی‌شود کلی گویی کرد، یادآور شد: تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان از محل اعتبارات ملی استانداردسازی سیستم گرمایش انجام می‌شود که در این مورد قرارداد داریم و پیمانکار پای کار است.

,

مرادی با تأکید بر اینکه اگر مشکلی در این خصوص باشد، آمادگی رفع آن را داریم تصریح کرد: برای رفع ایرادات نیز قرارداد داریم که این اقدام با امتیازبندی و اولویت‌بندی آموزش و پرورش انجام می‌شود.

,

وی با بیان اینکه استانداردسازی، تعمیرات و تجهیز مدارس را به عهده داریم ادامه داد: مشکلی در سطح استان در خصوص تجهیرات گرمایشی مدارس نداریم که البته تا به امروز آموزش و پرورش، موردی به این اداره کل اعلام نکرده است.

,

معاون توسعه‌ مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان نیز اظهار کرد: در خصوص سیستم گرمایشی اگر مشکلی به صورت موردی داشته باشیم، می‌توانیم پیگیری کنیم، اما کلیت برنامه‌ریزی برای استانداردسازی سیستم گرمایشی از طریق نوسازی مدارس انجام می‌شود.

,

محمد بداغی با بیان اینکه سال گذشته موردی در این رابطه نداشتیم گفت: از قبل به مناطق ابلاغ می‌کنیم که در صورت وجود مشکلی در این خصوص شهریورماه، موارد را به نوسازی اعلام کنند.

,

به گزارش عصر همدان؛ حال با توجه به اظهارات مسئولان مربوطه در این خصوص و آمار بیان شده در خصوص وجود ۴ هزار و ۸۷۲ مدرسه نیازمند به تجهیز باید کدام را باور کرد؟

,

مسئولان توجه داشته باشند آمار عنوان شده نه از سوی یک شخص بلکه از سوی یکی از سایت‌های مرجع است و در صورتی که این آمار مورد قبول مسئولان نیست باید روشنگری و شفافیت در این خصوص صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه