اخبار داغ

در سی و یکمین همایش وحدت در کرمانشاه مطرح شد؛

وحدت شعار سیاسی نیست بلکه یک حقیقت دینی است/ پاسداری و حفظ انقلاب اسلامی یک تکلیف است

وحدت شعار سیاسی نیست بلکه یک حقیقت دینی است/ پاسداری و حفظ انقلاب اسلامی یک تکلیف است
مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه وحدت یک شعار سیاسی نیست، گفت: وحدت یک حقیقت دینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حجت الاسلام محمدحسن زمانی امروز در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار داشت: خداوند متعال بهترین الگوی امت اسلامی و تمام جهان بشریت را پیامبر اکرم (ص) بیان فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

وی سپس به بیان ویژگی های اسوه حسنه پرداخت و افزود: اینکه پیامبر اکرم اسوه حسنه هستند یعنی صفت هایی ایشان دارند و باید به آن تاسی کنیم.

,

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور گفت: اولین ویژگی تحجد و عبودیت هاتم الانبیا است که ده ها آیه در این زمینه وجود دارد که بهتر است در این زمینه علمای اهل سنت و شیعه به قرآن رجوع و برای مردم بیان کنند.

,

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: اولین درسی که می توان از سیره رسول الله (ص) گرفت این است که عبادت خود را افزایش دهیم.

,

این مسئول بیان داشت: رمز موفقیت انقلاب ما در معنویت و هدف انقلاب ما هم رشد معنویت بود.

,

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: راز اصلی موفقیت اسلام در طول تاریخ هم همین توجه به معنویت بوده است.

,

حجت‌الاسلام زمانی گفت: ویژگی ها و عناصر شخصیتی امام راحل که باعث شد انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند هم ریشه در همین موضوعات دارد، مهمترین بعد وجودی ایشان مسئله عبودیت و معنویت بود.

,

وی پاپ فرانسیس در دیدار با ربانی گفتند این زهد را در فرانسه از امام خمینی فرا گرفتم و معنویتی که در این کلام ایشان دیدم به عنوان الگوی خودم انتخاب کردم و یک مسلمان متاسی به پیامبر اکرم (ص) _امام خمینی _رهبر بزرگترین دین دنیا را متحول کرده است که می گوید خمینی مسیح زمان بود.

,

این مسئول تلاوت آیات وحی را دومین ویژگی پیامبر رحمت بیان کرد و گفت: ما هم باید همتی بیش از این داشته باشیم، قرآن سهم و حق بیشتری برای فعالیت و مشق از آن دارد.

,

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور بر ضرورت نشر معارف قرآن در جامعه تاکید کرد و افزود: تفسیر قرآن در تمام مساجد باید انجام شود و هر جلسه حداقل یک آیه هم برای مردم تفسیر شود، مردم باید قرآنی بیاندیشند.

,

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم جهان از قرآن محرومند و باید این میراث گرانقدر را به جهان بشریت معرفی و تفسیر کنیم.

,

حجت‌الاسلام زمانی به مسئولان توصیه کرد که در تمام ادارات، حوزه های علمیه و... از تفاسیر قرآن بهره‌گیری کنند.

,

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور بیان داشت: در زمینه بهره گیری از تفاسیر قرآن کریم تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد، چون ما همه شاگردان مکتب قرآن هستیم.

,

این مسئول با بیان اینکه علمای شیعه باید از تفاسیر اهل سنت استفاده کنند، تاکید کرد: حصارهای تعصب مذهبی را باید شکست، وحدت یک شعار سیاسی نیست یک حقیقت دینی است.

,

حجت‌الاسلام زمانی قرآنی سازی دانشگاه های اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مهمترین کارها اسلامی سازی علوم انسانی است که 10 سال شروع کردیم که اولین گام در جهان اسلام به سمت اسلامی سازی علوم انسانی است.

,

وی پایه گذار وحدت را پیامبر رحمت عنوان کرد و ادامه داد: احترام به پیروان تمام مذاهب اسلامی برای ما اولویت است.

,

دبیر مقابله با جریان های تند و تکفیری سپس اشاره ای به تفرقه افکنی دشمنان جهان اسلام داشت و افزود: هستند افرادی در کل منطقه و کشورهای اسلامی که تعصب کور و تفرق را تدریس می کنند که باید اصلاح شوند.

,

وی ادامه داد: در چند سال قبل یک پدیده به نام اندیشه تکفیری گریبان دنیای اسلام را گرفته بود که داعش زاییده آن بود و با توجه علما و تلاش سپاه و همه امت اسلامی کمر داعشی که یک میلیون مسلمان را کشت، شکسته شد.

,

این مسئول عنوان کرد: باید آسیب شناسی شود که چرا بچه های امت اسلامی باید جذب جریان استعماری ضد اسلام شوند و بعد از آن هم باید این ریشه سوزانده شود و سوزاندن ریشه های و رسوبات جریان تکفیری رسالتی است که در عصر حاضر بر دوش علمای شیعه و سنی است.

,

حجت الاسلام زمانی با تاکید بر اینکه حوزه های شیعه و سنی از کتب یکدیگر در تدریس استفاده کنند، بیان داشت: تعامل بین حوزه های شیعه و سنی آرزوی دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید محقق شود.

,

وی گفت: وحدت یعنی عشق و صمیمیت حقیقی ببین شیعه و سنی باشد و نهادینه شود و ذره ای از جریان واگرای مذهبی نباید باشد.

,

 

,

مهمترین پیام وحدت مقابله با اختلاف‌افکنی دشمنان است

, مهمترین پیام وحدت مقابله با اختلاف‌افکنی دشمنان است,

حجت الاسلام حجت‌الله فاضلی امروز در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت اظهار داشت: فلسفه برگزاری چنین همایش هایی برجسته کردن پیام های وحدت آفرین علمای بلاد در راستای تحکیم وحدت است.

,

وی سپس به فرمایشات معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت اشاره کرد و یادآور شد: امام راحل فرمودند ما با هم برادر بوده، هستیم و خواهیم بود و مصلحت شیعه و سنی تفاوتی ندارد؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که هرگونه گفتار و کردار و رفتاری که در زمان حاضر بهانه ای دست دشمن دهد و تفرقه افکنی کند شرعا حرام اکید است.

,

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه بیان داشت: همین که در سایه وحدت هستید بهترین پیامش مقابله با تفرقه و اختلاف افکنی و نگاه تندی که مهره دشمن است.

,

وی تصریح کرد: افرادی که به دنبال تفرقه هستند باید در انزوا قرار گیرند و طرد شوند.

,

 

,

پاسداری و حفظ انقلاب اسلامی یک تکلیف است

, پاسداری و حفظ انقلاب اسلامی یک تکلیف است,

ماموستا ملا قادر قادری پیش از ظهر امروز در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه اظهار داشت: مراد از وحدت یعنی با هم باشیم، نزاع نکنیم به رموز یکدیگر احترام بگذاریم و فریب نفوذ دشمن را نخوریم.

,

امام جمعه پاوه افزود: امروز دشمنی اصلی با اسلام است اما دشمنان برای پیشبرد اهداف خود از نژاد و مذهب و .. استفاده و آن را پررنگ می کنند.

,

ماموستا قادری عنوان کرد: ما پرچم توحید و محمد رسول الله و هیهات منه الذله را در ایران بلند کردیم و قطعا آنهایی که این حرفها را می زنند دشمنان ما هستند. 

,

وی بیان داشت: مسئولان باید اختلافات و دشمنی های کوچک را بزرگ بشمارند و سریع نسبت به رفع آن اقدام کنند.

,

امام جمعه پاوه ادامه داد: اگر اهل سنت، اهل سنت راستین محمدی باشد و اهل تشیع هم تشیع راستین علوی باشد با هم اختلافی ندارند.

,

ماموستا قادری تصریح کرد: ا ختلاف بین شیعه و سنی به تعبیر دکتر شریعتی در گذشته میان شیعه صفوی و سنی اموی بود ولی امروز این اختلاف بین سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی است که از این دو تفکر متنفریم  و پشت پرده آنها را می دانیم.

,

وی گفت: فتوای رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اهل تشیع حق ندارند به همسران پیامبر اهانت کنند یک منشور بود که پشت آن شجاعت و قدرت بی نظیر وجود داشت و اثرات مثبتی در داخل و خارج کشور به همراه داشت و ما هم این را مصدر و معیار قرار می دهیم.

,

امام جمعه پاوه عنوان کرد: ۴۰ سال است که دشمن تلاش خود را به کار گرفته است تا بگوید جمهوری اسلامی یک جمهوری شیعه است و در این ۴ دهه به ما ثابت شده که اینگونه نیست.

,

ماموستا قادری افزود: سرزمینی محبوب و محترم است که برای ساکنینش امنیت داشته باشد و حفظ امنیت و پاسداری از انقلاب برای همه ما تکلیف است.

,

وی همچنین با اشاره به تحولات عراق نیز بیان داشت: پشت پرده این جریانات برای ما مشخص است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه