اخبار داغ

ابزارهای داد و ستد آنلاین بستری مناسب برای کلاهبرداران؛

کلاهبرداری با عنوان کار در منزل

کلاهبرداری با عنوان کار در منزل
امروز اپلیکیشن دیوار و شیپور بستر مناسبی برای کلاهبرداری کلاهبرداران با عناوین مختلف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، این روزها اپلیکیشن دیوار و شیپور بسیار در بین مردم مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا می توان گفت همه کاربران گوشی  حتی برای یکبار هم شده در این اپلیکیشن ها به دنبال خرید و یا فروش کالایی بوده اند.
همین موضوع باعث شده است این اپلیکیشن ها بستر مناسبی برای برخی افراد کلاهبردار برای کلاهبرداری شود و با آگهی های شیک دروغین برای خود کسب درآمد کنند.

کلاهبرداری های بسیاری در این بستر با رقم های کوچک و بزرگ انجام گرفته است که اگر اخبار حوزه پلیس فتا را دنبال کنیم خواهیم دید هر از چندگاهی فردی کلاهبردار دستگیر و یا مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.
البته اخباری که از کلاهبرداری در دیوار و یا شیپور منتشر می شود همه با رقم های چندصد هزارتومان به بالا است اما برخی کلاهبرداری ها با رقم های زیر 50 هزار تومان است که در اکثر مواقع مالباخته به دلیل کم بودن مبلغ به دنبال شکایت و پیگیری آن نمی رود که اگر بخواهیم مبلغ این نوع کلاهبرداری های را جمع کنید بسیار رقم بالایی باشد.
این در حالی است که امروز با وجود وضعیت بد اقتصادی و گرانی های چند برابری در کشور، شاید فردی با داشتن یک شغل نتواند کفاف خرج و مخارج زندگی را بدهد به همین دلیل افراد به دنبال شغل های دوم و یا سوم هم هستند.

از همین رو یکی از انواع کلاهبرداری برای کلاهبرداران در بستر دیوار و یا شیپور با عنوان کار در منزل است، کلاهبرداران با عنوان کار در منزل آگهی درج می کنند و کارجویی که از همه جا بی خبر است و فشار اقتصادی زیادی بر او تحمیل شده است سریع به سراغ این نوع آگهی ها می رود.
در این نوع آگهی ها ابتدا با جملات زیبا و اندکی اطمینان که از طریق نام فرد و یا نام شرکت حاصل می شود شما را جذب خود می کنند و با ارسال نوع فعالیت و فیلم آموزشی نوع کار  اطمینان بیشتری به شما می دهند و اما نکته مهم اینجاست که در نهایت با دادن شماره کارتی از شما در خواست پول از 15هزار تومان تا 34هزار تومان ؛ بسته به نوع آگهی؛ می کنند.
در ادامه هم به شما اطمینان می دهند که بعد از 72 ساعت کالای مورد نظر برای شروع کار در منزل برای شما ارسال خواهد شد که این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد چرا که بعد از 72 ساعت نه آن شماره و نه آن شخص پاسخگوی شما نخواهند بود.

بر اساس تحقیق خبرنگار ما در این نوع آگهی ها شماره تماس و شماره حساب واریز پول بعد از 72ساعت تغییر می کند و این نوع آگهی در قالب شماره و تلفن جدید در اپلیکیشن دیوار و شیپور درج می شود.
از همین رو  یکی از همین مالباختگان که 20هزار تومان به حساب فرد واریز کرده است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در ابتدا بسیار تردید داشتم که پول را واریز کنم یا نه اما به دلیل کم بودن مقدار پول این کار را انجام دادم.
وی ادامه داد: به دلیل دانشجو بودن به دنبال کاری در منزل بودم تا هم بتوانم کار کنم و هم بتوانم گوشه ای از مخارج تحصیل خود را دربیاورم.
این شخص بیان داشت: اما بعد از گذشت 72 ساعت که خبری از ارسال کالا نشد هرچه به شماره مورد نظر زنگ زدیم خاموش بود و هرچه در قسمت چت دیوار به او پیام دادیم جواب نداد.

در هر حال امیدواریم که شهروندان در ابتدا به هشدارهای پلیس بیشتر توجه کنند و همچنین پلیس فتا هم فعالیت در چنین بسترهایی را برای شهروندان هر روز امن تر کنند تا شاهد فعالیت چنین کلاهبردارانی نباشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا، ,  قم فردا,  قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه