اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خبر داد؛

افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در همدان/ برداشت ۲۳۸ تن عسل مرغوب

افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در همدان/ برداشت ۲۳۸ تن عسل مرغوب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال ۲۳۸ تن عسل مرغوب از کلونی‌های زنبور عسل همدان برداشت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فضلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به پایان سرشماری کلونی‌های زنبورعسل در همدان اظهار کرد: عملیات سرشماری کلونی زنبورعسل از ششم مهرماه با تشکیل ۱۲ اکیپ به منظور به روزرسانی آمار و اطلاعات زنبورستان تا اواسط آبان‌ماه انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی در ادامه گفت: در این طرح تعداد ۲۶۲ زنبورستان با ۲۶ هزار و ۱۸۸ کلونی مورد بازدید قرار گرفت.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه ۲۳۸ تن عسل مرغوب از این کلونی‌ها برداشت شده است، تصریح کرد: با وجود شرایط نامناسب جوی، میزان تولید عسل به دلیل حمایت تعاونی زنبورداران و توزیع به موقع شکر یارانه‌ای بین زنبورداران تولید شده است.

,

فضلی از افزایش میزان تولید عسل در همدان خبر داد و ادامه داد: میزان تولید عسل نسبت به سال گذشته بیش از ۲۱ درصد افزایش یافته است،

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: اشتغال ایجاد شده از کلونی‌های زنبور عسل برای ۳۲۳ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم بوده که در زمینه تولید و فرآوری عسل در حال فعالیت هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه