اخبار داغ

پنجمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد

پنجمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد
پنجمین سالگرد دو شهید مدفون‌شده در شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با حضور دانشجویان و مردم ملایر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ظهر امروز پنجمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در مسجد این دانشگاه با حضور دانشجویان و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

محمد عظیم خدایاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در این مراسم گفت: برگزاری جلسات و یادواره‌های شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا می‌تواند در جامعه به‌ویژه در جامعه علمی و فرهنگی شهرستان مؤثر باشد.

,

وی درس جاودانه شدن را از مهم‌ترین درس‌های شهدا دانست و بیان کرد: شهدا با نثار جان‌عزیزشان به ما درس‌های فراوانی را دادند،که یکی از مهم‌ترین این درس‌ها راه جاودانه شدن است.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: همه انسان‌های روی کره زمین به وجود آمده‌اند در یک دوره زمانی در زندگی دنیایی حضورداشته‌اند و همه از دنیا خواهند رفت، اما تنها راه باقی شدن شهادت است که در قرآن کریم هم به این موضوع بسیار اشاره‌شده است و به گفته قرآن شهدا زنده هستند و در نزد پروردگار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

,

وی گفت: ما اگر می‌خواهیم جاودانه شده و جاودان از دنیا برویم باید از راه و رسم شهدا درس گرفته و در راه آنان حرکت کنیم.

,

, ,

خدایاری پیروی از دستورات امام را یکی از مهم‌ترین وصایای شهدا عنوان و تأکید کرد: در اکثر وصیت‌نامه شهدا و به‌صورت ویژه به پیروی از خط و دستورات امام اشاره‌شده است.

,

وی با اشاره به وصیت شهید احدی بیان کرد: این شهید والامقام در وصیت‌نامه یک‌خطی خود گفته است:”فقط نگذارید حرف امام زمین بماند” و این نشان‌دهنده توجه ویژه شهدا به مسئله پیروی از دستورات امام خمینی(ره) است.

,

خدایاری پیروی از ولایت را از دیگر درس‌های مهم شهدا دانست و تصریح کرد:پیروی از ولایت،یک بخش عامل وحدت در جامعه است.

,

وی گفت: درگذشته و در مراسم‌های تشییع و یادواره شهدا همه مردم جامعه با هر رنگ و بو و جناحی یکپارچه حضور داشتند و امروزه هم همین مسئله در جامعه دیده می‌شود.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر تأکید کرد: امیدواریم که بتوانیم میراث داران خوبی برای شهدا باشیم و با حفظ ارزش‌ها ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه