اخبار داغ

برف بخشی از ایران را دربرمی‌گیرد/ آیا هوای پایتخت دل‌انگیز می‌شود؟

برف بخشی از ایران را دربرمی‌گیرد/ آیا هوای پایتخت دل‌انگیز می‌شود؟
با توجه به نقشه‌های هواشناسی و ورود سامانه بارش‌زا از سیبری به کشورمان در هفته آینده اغلب نقاط ایران شاهد بارش‌ برف و باران خواهند بود و احتمالا نزدیک به ۳۰ درصد شهرهای بزرگ ایران برای اولین بار در پاییز ۹۸ سفید‌پوش می‌شو‌د.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛استقرار سامانه بارشی که از سیبری وارد ایران شده‌ این هفته عامل بیشترین تغییرات جوی در نیمی از کشورمان می‌شود و در بسیاری از نقاط ایران شاهد بارش‌های قابل توجه برف و باران پاییزی خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کارشناسان سازمان هواشناسی براساس اطلاعات موجود  نقشه‌های ماهواره‌ای در این زمینه تاکید می‌کنند این سامانه از اواخر روز جاری پنج‌شنبه 23 آبان 98 وارد خاک ایران شده و حداقل برای 6 روز آینده بخش عمده‌ای از خاک کشورمان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد؛ به صورتی که احتمالا بخش شمال‌غربی، غرب، مرکزی و مناطقی از شمال شرق کشورمان متاثر از این سامانه می‌شود.

,

, ,

در این زمینه کارشناسان می‌گویند استقرار و پایداری این سامانه به اندازه‌ای است که علاوه بر کاهش محسوس درجه حرارت هوا در بیشتر شهرهای ایران احتمالا بیش از 30 درصد از شهرهای بزرگ کشور شاهد برف پاییزی قابل توجه است.

,

به این ترتیب و با توجه به نقشه‌های ماهواره‌ای امروز سردترین نقطه ایران اردبیل با درجه حرارتی معادل 1 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گرمترین نقاط کشور هم جزایر ابوموسی و کیش با 28 درجه سانتی‌گراد بالای صفر است. ساکنان تهران نیز امروز شاهد آسمانی غبارآلود خواهند ‌بود که رفته رفته از اواخر ساعات روز از آلاینده‌ها کاسته شده و شرایط هوا تقریبا نرمال می‌شود اما از اوایل روز جمعه شاهد افزایش حجم ابر در کلانشهر تهران هستیم. بنابراین اهالی پایتخت امروز در گرم‌ترین ساعت روز درجه حرارتی نزدیک به 12 درجه و در خنک‌ترین ساعت نیز 6 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند.

,

, ,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه