اخبار داغ

همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر خراسان شمالی برگزار می‌شود

همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر خراسان شمالی برگزار می‌شود
نخستین همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایر خراسان شمالی با حضور دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور و رئیس سازمان بسیج عشایری با هدف بررسی مشکلات عشایر و تقدیر از قشر عشایر استان برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوروز محمد قنبرزاده، مسئول بسیج عشایر خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: این همایش به پاس خدمات شبانان و گله‌داران عشایر در سال رونق تولید برگزار می‌شود چراکه هر سیاه چادر عشایر، مصداق بازر یک کارگاه اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی افزود: این همایش با حضور سردار سید‌ضیاء‌الدین حزنی، مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور، سردار نصرت‌الله سیف، رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی و مسئولان ارشد سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی شنبه 25 آبان ماه از ساعت 9 الی 12 در محل سالن ایثار برگزار می‌شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از اهداف همایش بررسی مشکلات عشایر است، گفت: جمعی از مسئولان و 400 نفر از سران ایلات عشایری در راستای بررسی مشکلات آموزشی، زیرساختی و عمرانی که این قشر با آن مواجه هستند در این همایش حضور دارند.

,

قنبرزاده خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار خانوار عشایری با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر در قالب دو ایل و سی و هشت طایفه با شیوه‌های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با ۷۵۰ هزار راس دام در خراسان شمالی کوچروی می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه