اخبار داغ

عصر همدان گزارش می‌دهد؛

جهش بزرگ شهر سامن با وحدت شورا و انتخاب شهردار توانمند

جهش بزرگ شهر سامن با وحدت شورا و انتخاب شهردار توانمند
در سال‌های اخیر اخبار مختلفی درباره عملکرد شهرداری و شوراها بیان‌شده و اختلافاتی که در بین شهرداری و شورا وجود دارد از اخبار اصلی دراین‌باره است اما در این میان هستند شوراهایی که با تعامل شهردار و شورا توانسته‌اند هم کارنامه قابل قبولی داشته باشند و هم باعث پیشرفت هر چه بیشتر شهرشان شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شورای شهر یکی از مسائل مطرح‌شده در قانون اساسی بود که اجرای و سازوکار اجرایی در سال ۱۳۷۶ تدوین شد و در سال ۱۳۷۷ انتخابات نخستین دوره شورای اسلامی شهر و روستا انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

شورای شهر به‌نوعی مجلس محلی است که وظیفه اصلی این مجلس انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌هاست.
شورای اسلامی شهر سامن یکی از شوراهای موفقی است که توانسته‌اند با انتخاب شهردار در پیشرفت هرچه بیشتر شهر کمک کنند.

,
,

رئیس شورای شهر سامن: به شهردار نمره ۲۰ می دهم/تعامل شهردار و شورا ۱۰۰ درصد است

, رئیس شورای شهر سامن: به شهردار نمره ۲۰ می دهم/تعامل شهردار و شورا ۱۰۰ درصد است, رئیس شورای شهر سامن: به شهردار نمره ۲۰ می دهم/تعامل شهردار و شورا ۱۰۰ درصد است,

محمود بداغی رئیس شورای شهر سامن در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: دوره پنجم شورای سامن ابتدای آقای بشری را به‌عنوان شهردار انتخاب کرد نزدیک به ۳۰ ماه وی در سمت شهرداری حضور داشت و با حضور وی در بخشداری مرکزی انتخاب شهردار جدید در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: پس از بشری مدتی با سرپرست اداره شد و سپس عظیم باویسی به‌عنوان شهردار سامن انتخاب شد.

,
,

رئیس شورای شهر سامن گفت: از روزی که آقای باویسی به‌عنوان شهردار انتخاب شد و خواسته و بیشترین تأکید شورا بر انجام کارهای زیر بنایی بود و بیان شد کارهایی انجام شود که اثرات آن به‌خوبی دیده شود، ازجمله آسفالت بلوار که پروژه سنگینی بود و شهردار حدود ۶ هزار تن آسفالت در طی یک ماه در چهار لاین ۹۰۰ متری را انجام داد.

,

وی گفت: در هفته دولت سه پروژه در سامن کلنگ زنی شد و اعتبارات آنان تخصیص داده‌شده است و منتظر انتخاب پیمانکار آنان هستیم.

,

بداغی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل بوستان ورودی سامن در سه هزار متر زمین که شامل سوغات سرا و بوستان کوچک است پروژه بسیار سنگین است و در مرحله اول ۵۰۰ میلیون اعتبار به آن تخصیص داده‌شده است.

,

وی افزود: پروژه دیگر بحث رفع آب‌های سطحی در محله داله شهرک قائم است و با توجه به مشکلی که در این دو مکان وجود داشت علی‌الخصوص برای دفع در سیلاب‌ها ۵۰۰ میلیون اعتبار از ردیف اعتبار حوادث غیرمترقبه به آن تخصیص داده شد و این پروژه هم است همه مراحل را طی کرده و در پی جذب پیمانکار هستیم.

,

رئیس شورای شهر سامن پروژه تپه مصلی است را دیگر پروژه کلنگ زنی شده در هفته دولت عنوان کرد و گفت: یک پروژه نیز شهرداری به دنبال آن است و نصب پل هوایی است و شهردار ۲۰۰ میلیون اعتبار برای آن گرفته است.

,

وی گفت: تعامل شهردار و شورای شهر سامن ۱۰۰ درصد بوده است و اگر بخواهیم نمره به شهردار بدهم ۲۰ می‌دهم.

,

عضو شورای شهر سامن: تعامل شورای شهر و شهرداری را ۱۰۰ درصد است
لقمان خدابخشی یکی از اعضای شورای شهر سامن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری سامن باهم تعامل خوبی داشته‌اند و یکی از پروژه‌ای اصلی انجام‌شده در این ماهه‌ای اخیر بحث آسفالت بلوار درون سامن بوده است.

, عضو شورای شهر سامن: تعامل شورای شهر و شهرداری را ۱۰۰ درصد است, عضو شورای شهر سامن: تعامل شورای شهر و شهرداری را ۱۰۰ درصد است,
,

وی با اشاره به مشکلات شهر سامن بیان کرد: بحث درمانگاه سامن یکی از مشکلات مهم این شهر است که مردم به‌شدت ناراحت هستند و ساختمان ساخته‌شده است اما امکانات ندارد.

,

خدابخشی وضعیت شهر زیرزمینی را یکی دیگر از مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: این بخش نیز که مشکلات خاص خود را داشته و مسائلی وجود دارد که بارها اعلام‌شده و در رسانه‌ها منتشرشده است.

,

وی تعامل شورای شهر و شهرداری را ۱۰۰ درصد دانست و بیان کرد: و تا این مرحله شهرداری سامن خوب کارکرده و این دوره شورا شهرداران خوبی انتخاب‌شده‌اند و چه در زمان آقای بشری و چه آقای باویسی همکاری شورا و شهرداری بسیار عالی بوده است.

,

عضو شورای شهر سامن افزود: در زمان آقای بشری کارهای فرهنگی بسیار خوبی در شهر انجام‌شده و آقای باویسی هم در کارهای عمرانی اقدامات مؤثری داشته است.

,

وی با اختلافات شورا و شهرداری‌ها در شهرهای مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صحبت‌هایی درباره این اختلافات شهرداران و شوراها مختلف صحبت‌هایی مطرح‌شده که شنیده می‌شود جلسات شورا هم تشکیل نمی‌شود شورای شهر و شهرداری سامن ارتباط خوبی باهم داشته و حداقل هفته‌ای یک‌بار جلسات برگزارشده و به مشکلات رسیدگی می‌شوند.

,

خدابخشی تأکید کرد: کارکنان شهرداری و باویسی عملکردی قابل قبولی داشته و مردم نیز رضایت نسبی داشته‌اند و اگر بخواهیم به آقای باویسی نمره بدهم از ۲۰ به وی نمره ۱۸ می‌دهم.

,

پیشرفت و آبادانی شهر و رضایت مردم ثمره تعامل هر چه بیشتر در بین شورا و شهرداری است و با توجه به جایگاهی که قانون برای این دو بخش در قانون دیده‌شده است این دو دستگاه می‌توانند به مردم در شهرها کمک ویژه‌ای داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه