اخبار داغ

رئیس دیوان عالی کشور:

روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در خراسان‌جنوبی مطلوب است

روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در خراسان‌جنوبی مطلوب است
مرتضوی مقدم گفت: روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در خراسان‌جنوبی نسبت به کل کشور مطلوب و نمونه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور صبح امروز در نشست با قضات دادسراها و دادگاه‌های خراسان جنوبی، ضمن تبریک ولادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام، اظهار کرد: طی بازرسی‌های یک هفته‌ای که از دادسراها و دادگاه‌های خراسان‌جنوبی داشتیم مشاهده کردیم، روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این استان نسبت به کل کشور مطلوب و نمونه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی عامل مطلوب بودن روند رسیدگی به پرونده‌ها را نجابت مردم بیان کرد و افزود: متاسفانه بلای مواد مخدر دامن‌گیر این استان است که اگر این بلا نبود وضعیت قضا در استان بسیار عالی بود.

,
رئیس دیوان عالی کشور نظارت خوب را یکی دیگر از دلایل روند رسیدگی مطلوب به پرونده‌ها در استان بیان کرد و گفت: مدیریت‌های خوبی در دادگستری استان اعمال شده است و همچنین سلامت، پاک دستی و آگاهی به وظیفه پرسنل و قضات استان از دیگر دلایل روند رسیدگی خوب به پرونده‌ها است.
,
 
,
مرتضوی‌مقدم تصریح کرد: در این دوره جدید که دوره تلاش و کار مضاعف است به خصوص خراسان جنوبی که از کار کمتری برخوردار است باید یک سری کارهای دیگر انجام شود که به نوعی جزو وظایف محسوب می‌شود.
,
 
,
وی بازدید و سرکشی از زندان‌ها را یکی از وظایف قضات بیان کرد و افزود: اگر سرزدن از زندان به صورت مستمر باشد، باعث می‌شود روحیه تحریک و زودتر به پرونده‌ها رسیدگی شود. 
,
 
,
رئیس دیوان عالی کشور با بیان این‌که اگر یک شب فردی را به ناحق در زندان نگه‌داریم عقوبت اخروی به همراه دارد، گفت: به حقوق مردم توجه فوق العاده داشته باشید چراکه حق مردم حق الناس است.
,
 
,
مرتضوی مقدم تصریح کرد:اگر رسیدگی به یک پرونده را یک روز به تاخیر بیندازیم، حق الناس است و اگر توجه به حق و حقوق مردم باشد هیچ کاری بر روی زمین نمی‌ماند.
,
 
,
وی افزود: در رسیدگی به پرونده‌های قضایی نباید بین غریبه و خودی فرقی قائل شویم چراکه همه در برابر قانون یکسان هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه