اخبار داغ

معاون فرماندار خرم‌آباد:

پرسه سگ‌های ولگرد در خرم‌آباد تهدیدی برای سلامت شهروندان/ یک کانون بیماری هاری در زاغه شناسایی شد

پرسه سگ‌های ولگرد در خرم‌آباد تهدیدی برای سلامت شهروندان/ یک کانون بیماری هاری در زاغه شناسایی شد
معاون فرماندار خرم‌آباد وجود سگ‌های ولگرد در خرم‌آباد را تهدیدی برای سلامت شهروندان دانست و گفت: در منطقه کیان، بین سپیددشت، زاغه و دورود موردی از شیوع بیماری هاری داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود آشناگر در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: متولی امر در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شهرداری است و برخی از دستگاه‌ها در تامین اعتبار کمک کننده هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

وی بیان کرد: مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان مانند هاری، سالک .کیست هیداتیک.کالاآزار و… است.

,

معاون فرماندار خرم‌آباد با اشاره به شیوع هاری در برخی از مناطق عشایری استان عنوان کرد: مواردی را در منطقه کیان، بین سپیددشت و زاغه و دورود در شهریور ماه داشتیم اما خوشبختانه با شروع سرما وکوچ عشایر در حال حاضر هاری در استان کنترل وموردی گزارش نشده است

,

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده پارک‌ها وتفرجگاه‌ها مطرح هستند گفت: مرکز کنترل جمعیت حیوانات مزاحم در شهرداری بر اساس آیین نامه مربوط به سال ۸۷  اقدام به زنده گیری سگ‌ها کرده است.

,

آشناگر بیان کرد: با توجه به اینکه مکان جمع‌آوری با ید در خارج از محدوده مناطق مسکونی و واجد مشخصات استاندارد باشد با نام «سایت وفاداری» مشخص شده است.

,

وی اظهارداشت: حیواناتی که توسط دامپزشک غیر مفید تشخیص داده شده و باید با روش مرگ با ترحم معدوم شوند، در این مکان پیش بینی شده است.

,

معاون فرماندار خرم‌آباد با اشاره به روش معدوم سازی افزود: در جهت معدوم سازی سگ‌های بلااستفاده و غیرمفید، ابتدا با تزریق عضلانی ماده بیهوشی، حیوان بیهوش شده و بدون احساس هیچگونه دردی دچار مرگ می‌شود.

,

وی گفت: پس از کنترل جمعیت سگ‌های غیر مفید، هر لاشه درون یک پلاستیک ضخیم قرار می‌گیرد که قبل از بستن درب پلاستیک جهت تجزیه سریعتر لاشه درون آن مقداری آهک ریخته می‌شود و سپس درب پلاستیک را محکم بسته و به وسیله یک وانت نیسان مسقف به محل دفن بهداشتی منتقل می‌شوند.

,

آشناگر گفت: محل دفن لاشه‌ها در مکانی که باید به تایید اداره کل حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان برسد مکان‌یابی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه