اخبار داغ

کدخدایی:‌ با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک همکاری می‌کنیم/ با رئیس جمهور هیچ اختلافی نداریم

کدخدایی:‌ با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک همکاری می‌کنیم/ با رئیس جمهور هیچ اختلافی نداریم
سخنگوی شورای نگهبان در مورد آخرین شرایط برگزاری انتخابات الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک همکاری می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس کدخدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات اظهار داشت: لازم است قبل از برگزاری انتخابات همایش‌های این چنینی با هدف ارائه آموزش‌های لازم برگزار شود و توضیحات به ویژه آموزشی و تبیین وظایف هیئت‌های نظارت صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اعضای هیئت‌های نظارت از اقشار مختلف مردمی تشکیل شده‌اند و نیازمند است این قبیل آموزش‌ها ارائه شود.

,

کدخدایی عنوان کرد: با هیئت‌های اجرایی از جمله وزارت کشور هماهنگی‌های لازم صورت گرفته ‌و امیدواریم ماحصل این اتفاق برگزاری باشکوه انتخابات در اسفندماه سال جاری باشد.

,

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور بسته به تعداد صندوق‌ها و شعب تعداد ناظران نیز متغیر است و تفاوت دارد اظهار داشت: براساس برآوردها به صورت میانگین، 200 هزار نفر از مردم و ناظران مردمی در قالب‌های مختلف با ما همکاری خواهند داشت و امیدواریم از این طریق انتخاباتی گسترده را برگزار کنیم.

,

کدخدایی با اشاره به موضوع انتخابات الکترونیک نیز ادامه داد: همکاری‌های خوبی با وزارت کشور در طول یک سال گذشته در این زمینه صورت گرفته و هر کجا این امکان فراهم شود و از نظر امنیت نیز اطمینان کافی حاصل شود با وزارت کشور همکاری خواهیم کرد اما هنوز شعب مشخص نشده ‌و به محض رسیدن به نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه با رئیس جمهور هیچ اختلافی نداریم افزود: دستگاه‌ها وظایف قانونی تعریف شده خاص خود را دارند و پافشاری ما نیز بر اجرای قانون است؛ فصل الخطاب قانون است و تاکید ما نیز این است که مر قانون در انتخابات رعایت خواهد شد تا زمینه حضور پرشور مردم فراهم شود.

,

سخنگوی شورای نگهبان در مورد روند تائید صلاحیت افراد شناخته‌شده نیز گفت: قطعا در مورد نمایندگان ادوار گذشته مجلس به دلیل دسترسی به سوابق و پرونده آنها این مسئله سهل‌تر است تا افرادی که ابتدا به ساکن قرار است برای انتخابات ثبت نام کنند؛ در این حوزه نیازمند استعلام از مراجع هستیم و البته این مسئله یک اولویت عملیاتی است و نه اولویت تبعیض‌مدارنه که ایجاد اشکال کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه