اخبار داغ

گزیده خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های خراسان شمالی؛

مردم حق دارند از نتایج مثبت سهمیه‌بندی بنزین مطّلع شوند/ وعده رسیدگی به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اجرایی شود

مردم حق دارند از نتایج مثبت سهمیه‌بندی بنزین مطّلع شوند/ وعده رسیدگی به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اجرایی شود
ائمه جمعه خراسان شمالی محور اصلی سخنان خود را در این هفته موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی قرار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت الاسلام احمدزاده امام جمعه آشخانه در نماز جمعه این هفته، با اشاره به سالروز میلاد خجسته پیامبر اسلام (ص) و امام جعفرصادق(ع)، گفت:  تقارن میلاد این دو بزرگوار دارای شگفتی و لطافت خاصی است چرا که یکی برگزیده شده است تا بشر را از جهل برهاند و دیگری آمده است تا پرده های شبهه و جهالت را کنار بزند و نور حقیقت را به دل مومنان بتاباند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک، ,

وی با تقدیر از برنامه ها و اقدامات انقلابی قوه قضائیه و آیت الله رئیسی در برخورد با مفسدان اقتصادی، گفت: امید آن می رود که این نهاد انقلابی با قوت و قاطعیت و صلابت بیشتر و بدون توجه به دوقطبی های کاذب و مبارزه بی امان و مستمر برای ریشه کنی فساد در هر سطح و جایگاه شرایط بهتری رابرای تحقق عدالت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی فراهم کرده و موجبات اعتماد آفرینی بیشتر مردم انقلابی و صبور ایران اسلامی را فراهم می کند.

,

احمدزاده با اشاره به راه اندازی سایت شهید علی محمدی در فردو که در گام چهارم اقدامات ایران محقق شد، خاطرنشان کرد: باید برای راه اندازی این سایت راهبردی پس از پنج سال تعطیلی به چرخه غنی سازی هسته ای، از زحمات متخصصین تقدیر و تشکر کرد اما همه می دانند که این اقدام برای بازدارندگی دشمن بدعهد کافی نیست.

,

وی با بیان اینکه باید بجای یک اقدام، بسته ای از اقدامات که از بازدارندگی بیشتر برخوردار باشد ارائه شود، تصریح کرد: کاهش نظارت و بازرسی غنی سازی تا بیست درصد و استفاده از ساتریفیوژهای نسل جدید نمونه هایی از این اقدامات بازدارنده است.

,

امام جمعه آشخانه با تاکید بر اینکه باید معلوم شود صبر راهبردی و گام های بازدارنده ایران تا کی ادامه خواهد یافت، گفت: در انتظار نگه داشتن کشور و چشم دوختن به وعده های دشمن، رکود و توقف اقتصاد و تولید را در پی خواهد داشت.

,

احمدزاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ترور ناجوانمردانه فرمانده عملیات جهاد اسلامی فلسطین و همسرش توسط رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: رژیم منحوس اسرائیل با بمباران اخیر خود که منجر به شهادت ۳۰ نفر غیرنظامی در غزه شده، به دنبال تضعیف جبهه مقاومت در سطح راهبردی است.

,

وی با اشاره به درگیری ها و دعواهای چند ماهه رژیم صهیونیستی در سطح داخلی که باعث محروم شدن از کابینه شده، اظهار کرد: این رژیم اقداماتی از قبیل ترور و بمباران را راهکاری برای بیرون رفت از مخمصه می داند، غافل از اینکه صهیونیسم را از مخمصه حقیقی که زوال قطعی اوست، گریزی نیست.

,

خطیب نماز جمعه آشخانه با اشاره به سمیه بندی بنزین و دونرخی شدن آن در کشور، گفت: ضرورت اجرای این امر مطابق مصوبات قانونی و مورد تفاهم دولت و مجلس و با هماهنگی سران سه قوه بوده و مورد حمایت نخبگان اقتصادی است منوط به اینکه با دقت و صحیح اجرا شود.

,

وی با تاکید بر اینکه دولت محترم باید با نظارت مستمر بر نحوه اجرا و بررسی پیامدهای این طرح مانع گرانی بی رویه کالاها و خدمات شود، اظهار کرد: مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منبع مالی حاصل از این صرفه جویی عظیم مطّلع شده و تبعات مثبت این اقدام را در کشور مشاهده کنند.

,

احمدزاده در پایان با اشاره به اینکه سهمیه بندی بنزین می تواند مواردی از قبیل کاهش میزان قاچاق سوخت، کاهش مصرف بی رویه و آلودگی هوا را به همراه داشته باشد، گفت: با این سیاست مصرف بنزین کنترل شده و در بلند مدت کشور نیازی به واردات این محصول استراتژیک پیدا نخواهد کرد.

,

وعده رسیدگی به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی و جلوگیری از افزایش قیمت ها باید اجرایی شود

, وعده رسیدگی به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی و جلوگیری از افزایش قیمت ها باید اجرایی شود,

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا حسن‌زاده امام جمعه بخش خبوشان شهرستان فاروج در خطبه‌های نماز این هفته گفت: موفقیت های دستگاه قضا در برخورد با مفسدین اقتصادی و ایجاد امید در میان عامه مردم به ویژه فعالان عرصه اقتصادی کشور قابل تقدیر است که برای تحقق بهتر مبارزه با فساد، همکاری دستگاه های اجرایی، نهاد های امنیتی و اطلاعاتی با دستگاه قضا باید بیشتر شود.

,

امام جمعه خبوشان با بیان اینکه دولتمردان نباید به راه اندازی سایت شهید علی محمدی فردو و بازگشت به چرخه غنی‌سازی بسنده کنند، ادامه داد: بلکه با عملی کردن اقدامات در بخش های مختلف ، غنی‌سازی تا ۲۰ درصد و استفاده از سانتریفیوژهای نسل جدید را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

,

وی با بیان اینکه افزایش قیمت حامل های انرژی با هدف جلوگیری از سو استفاده های قاچاق کالای امر قابل قبولی است، گفت: اما وعده رسیدگی به ۱۸ میلیون خانوار و جلوگیری از افزایش قیمت ها باید اجرایی شود و مردم حق دارند که ثمرات این صرفه جویی را در زندگی روزمره شان شاهد باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه