اخبار داغ

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه عنوان کرد؛

بهبود تعرفه‌های گمرکی در اقلیم کردستان عراق و اتحادیه اوراسیا/ نیازمند صادرات ۳۰ درصد سیب کشور هستیم/ تسهیل شرایط لازمه صادرات سیب مازاد بر مصرف داخلی است

بهبود تعرفه‌های گمرکی در اقلیم کردستان عراق و اتحادیه اوراسیا/ نیازمند صادرات ۳۰ درصد سیب کشور هستیم/ تسهیل شرایط لازمه صادرات سیب مازاد بر مصرف داخلی است
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: تعرفه‌های دریافتی در گمرگ‌های اتحادیه اوراسیا و عراق تسهیل یافته و باید در داخل کشور نیز موانع صادراتی تسهیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام تاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، در خصوص صادرات سیب، اظهار داشت: از روز جمعه ۲۴ آبان تعرفه‌های گمرگی دریافتی از اقلیم کردستان برداشته شده و از ۵ آذر نیز کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا تعرفه‌های ۴۶ درصدی را به ۲ درصد کاهش می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، با بیان اینکه این اقدام امری بسیار ارزشمند و گامی اساسی در راستای بهبود صادرات محصولات کشاورزی خواهد بود، افزود: در داخل کشور نیز باید موانع صادراتی که مهم‌ترین آن تعهد پیمان‌سپاری ارزی است و مانع اصلی ارز‌آوری به کشور محسوب می‌شود، تسهیل شود.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، عنوان کرد: حمل در کامیون‌های یخچال‌دار، موارد مالیاتی، نبود زیرساخت‌های صادراتی و بانکی و نیز نبود مشوق‌های صادراتی از مهم‌ترین موانع دیگر در بحث صادرات محصولات کشاورزی است.

,

وی، ادامه داد: با وجود تسهیل‌سازی امر واردات در کشور‌های اتحادیه اوراسیا و اقلیم کردستان عراق، اگر موانع صادراتی در داخل کشور حل نشود بدون شک هیچ تاثیری در بحث صادرات شاهد نخواهیم بود و تمامی بازارهای خارجی که طی چندین سال گذشته حفظ شده‌اند را از دست داده و رقبا اقدام به صادرات محصولات خواهند کرد.

,

تاج‌الدینی، تصریح کرد: مسئولان استانی باید اقدامات اساسی و فوری در راستای بهبود شرایط انجام دهند چراکه سیب محصولی استراتژیک محسوب شده و باید ۳۰ درصد از این محصول صادر شود چرا‌که مازاد بر مصرف داخلی است.

,

وی، با بیان اینکه نیازمند صادرات حداقل یک میلیون تن سیب از ۴ میلیون تن سیب کشور هستیم، گفت: در صورت عدم صادرات باید شاهد از بین رفتن این میزان سیب در کشور باشیم چرا‌که این سیب مازاد بر مصرف و نیاز داخلی است.

,

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، تصریح کرد: برداشت سیب در سال‌جاری هزینه‌های بسیار زیادی داشته و تاکنون با وجود تعرفه‌های دریافتی از مبادی گمرگی کشورهای هدف، میزان کمی از سیب کشور صادر شده اما در صورت تسهیل می‌توان امیدوار به بهبود شرایط بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه