اخبار داغ

فرماندار ماهنشان:

نبود سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی ماهنشان است/ پیگیر تکمیل زنجیره تولید ماهی در ماهنشان هستیم

نبود سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی ماهنشان است/ پیگیر تکمیل زنجیره تولید ماهی در ماهنشان هستیم
فرماندار ماهنشان با اشاره به مشکلات واحدهای غیرفعال در شهرستان ماهنشان گفت: نبود سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی ماهنشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد میزان تولید ماهی در ماهنشان اظهار کرد: به‌طور متوسط سالانه 9 هزار و 500 تن ماهی سرد آبی در ماهنشان تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز استان بخشی از این تولیدات به تهران، شمال، آذربایجان غربی و شرقی صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم در مزارع پرورش ماهی در این شهرستان فعالیت دارند و علاوه بر این برای خیلی از جوانان این شهرستان به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

,

فرماندار ماهنشان با اشاره به اینکه آبزی‌پروری در مدت هفت، هشت سال اخیر در شهرستان ماهنشان توسعه داشته است افزود: در این حوزه نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم و همچنین ارزش افزوده در این حوزه از اولویت‌ها ما در شهرستان است.

,

وی با بیان اینکه استفاده از کمترین آب با بیشترین تولید مهمترین اهداف ما در این حوزه است افزود: تکمیل زنجیره تولید در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های مهم دولت است.

,

نوری با اشاره به اینکه بدنبال تکمیل زنجیره تولید ماهی در ماهنشان هستیم افزود: به‌دنبال این هستیم که تولید بچه ماهی و تولید خوراک ماهی و تونل انجماد در خود شهرستان انجام شده تا برای شهرستان ارزش افزوده ایجاد شود.

,

وی خاطر نشان کرد: در این راستا از سرمایه‌گذاران نیز استقبال می‌کنیم تا در این حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند و در این شهرستان زیر ساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

,

فرماندار ماهنشان در مورد بکارگیری نیروهای بومی در معادن شهرستان ماهنشان به ویژه در معدن انگوران عنوان کرد: استفاده از نیروهای بومی از سیاست‌ها مهمی ما در سطح شهرستان و هم سیاست‌های واحدهای تولیدی مستقر در ماهنشان است.

,

وی با اشاره به اینکه با شرکت کالسیمین و شرکت‌های فرآوری و معادن فعال در این شهرستان جلساتی را در خصوص استفاده از نیروهای بومی منطقه برگزار کردیم افزود: استفاده از نیروهای بومی برای تولید کنندگان به لحاظ اقتصادی خیلی به صرفه‌تر است.

,

نوری ابراز کرد: به دنبال این هستیم سرمایه‌گذاران منطقه از نیروهای بومی استفاده کنند و این قول را هم به ما دادند و کم‌کم این روند در شهرستان ماهنشان اتفاق می‌افتد و از واحدهای تولیدی ماهنشان نیز درخواست می‌کنیم اگر افراد بازنشسته‌ای در مجموعه دارند برای جایگزینی از نیروهای بومی منطقه استفاده کنند.

,

وی در مورد درخواست مردم منطقه در خصوص استفاده از ظرفیت‌های معدنی در توسعه راه‌های مواصلاتی ماهنشان افزود: ما بزرگترین معدن خاورمیانه در بخش انگوران داریم و درخواستی که از واحدهای تولیدی و معادن در این شهرستان داریم این است در برابر تولیدی که دارند به تکالیف اجتماعی خودشان نیز عمل کنند.

,

فرماندار ماهنشان ابراز کرد: یکی از این موارد که از دغدغه مردم منطقه نیز است مناسب نبود راه‌های مواصلاتی است که از طریق اعتبارات دولتی و غیره به دنبال رفع مشکلات راه‌های ارتباطی در شهرستان هستیم.

,

وی گفت: امسال بحث حذف گردنه چایرلو که کار پیمان سپاری آن انجام شده است که برای این پروژه 100 میلیارد مصوب شده که اعتبار آن از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گرفته شده است.      

,

نوری عنوان کرد: حذف 30 کیلومتر از گردنه چایرلو از محل اعتبارات هم دولتی و هم از اعتبارات ملی و معادن برای اجرای این پروژه استفاده خواهد شد.

,

وی افزود: روستاهایی هم که در نزدیکی معادن هستند پیگیری می‌کنیم از کمکهای این واحدها برای آبادانی و اصلاح راه‌های ارتباطی استفاده شود.

,

فرماندار ماهنشان در خصوص علت عدم تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ماهنشان افزود: سرمایه‌گذاران به اختیار خود می‌تواند در هر جایی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند ولی در شهرستان ماهنشان زیرساخت‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران مهیا شده است.

,

وی ابراز کرد: در حال حاضر از 126 روستای ماهنشان نزدیک به 96 روستا از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و همه روستاهای این شهرستان برق دارند و همچنین همه زیرساخت‌های لازم در هر دو شهرک صنعتی ماهنشان و دندی ایجاد شده است.

,

نوری افزود: راه ارتباطی زنجان به دندی و نیک‌پی به ماهنشان را سعی داریم ارتقا دهیم و سیاست دولت در منطقه نیز استقبال از سرمایه‌گذاران است.

,

وی در مورد علت غیرفعال بودن برخی از واحدهای تولیدی در شهرستان ماهنشان خاطر نشان کرد: در شهرک صنعتی انگوران شاید یکی از علت غیرفعال بودن واحدهای تولیدی مشکل تامین مواد اولیه باشد و گاها نبود سرمایه‌ در گردش و نبود نقدینگی می‌تواند باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه