اخبار داغ

دبیر هیأت رئیسه مجلس:

دولت گرانی را مدیریت نکند، مورد غضب نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد/کمک دولت به طبقات پایین را درحد شعار نمی‌پذیریم

دولت گرانی را مدیریت نکند، مورد غضب نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد/کمک دولت به طبقات پایین را درحد شعار نمی‌پذیریم
دبیر هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه ما هم به تبعیت از رهبر انقلاب موضوع افزایش قیمت بنزین را پذیرفتیم، گفت: مدیریت می‌کنیم تا مردم عزیز کمترین آسیب را ببینند و دستخوش افزایش قیمت دیگر کالاها بدون دلیل قرار نگیرند؛ لذا اگر دولت در این خصوص مدیریت نکند، حتما مورد غضب نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر رنجبرزاده، دبیر هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، افزایش ناگهانی قیمت بنزین را نشان از بی‌تدبیری دولت تلقی کرد و گفت: دولت ۶ سال فرصت داشت به صورت پلکانی و متناسب با شرایط جامعه افزایش بنزین را داشته باشد و این کار را نکرد و به یکباره و با جریان تحریم های دشمن که بر مردم تحمیل می‌شود، فشار آن را هم بر آنان اضافه کرد و این عملکرد قابل دفاع نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: دولت باید این اقدام را در گذشته تدبیر می کرد که به این نقطه بحرانی نمی رسید و یکباره سه برابر قیمت بنزین را افزایش دهد.

,

دبیر هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: به هرحال این تصمیم در سطح سران قوا گرفته شده و تمام برنامه کاری دولت این است که چنین می‌تواند کشور را اداره کند، ناچارا” رهبر انقلاب هم آن را حمایت می کنند، علی رغم اینکه ایشان هم فرمودند کارشناسی این موضوع دست بنده نیست و از تصمیم سران قوا حمایت می کنم.

,

وی یادآور شد: بنابراین ما هم به تبعیت از رهبر انقلاب این موضوع را از زوایایی که بتوانیم آن را مدیریت کنیم، پشتیبانی خواهیم کرد تا مردم عزیز کمترین آسیب را ببینند و دستخوش افزایش قیمت دیگر کالاها بدون دلیل قرار نگیرند؛ لذا اگر دولت اینجا نیز مدیریت نکند، حتما مورد غضب نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: هرگونه افزایش ناگهانی و بدون هماهنگی در عرضه مایحتاج مردم در بازار متوجه دولت خواهد شد و مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

,

وی اذعان داشت: در مجموع باید از تصمیم اتخاذ شده در سطح سران قوا و تایید این امر از سوی رهبر انقلاب، ما هم نه از این جهت که کار کارشناسی درستی بوده بلکه به دلیل حمایت رهبری از آن، این موضوع را پشتیبانی می کنیم اما کماکان تمام تلاشمان را بکار می بندیم که در قانون بودجه سال ۹۸ که در آذر ماه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تمام سازوکارها را برای کاهش آسیب به طبقات پایین‌تر را مدیریت کنیم و در لایحه تقدیمی دولت به مجلس این موضوع را خواهیم دید.

,

رنجبرزاده گفت: ما تلاشمان را بکار می بندیم که از سواستفاده های احتمالی ناشی از افزایش قیمت بنزین جلوگیری کنیم و  ما هم به عنوان وکلای ملت در جهت وضعیت پیش آمده تمام همت‌مان را بکار می بندیم و مردم صبوری به خرج دهند تا مشکلات به حداقل برسد.

,

وی ادامه داد: دولت قول داده است که حمایت ویژه ای از طبقات پایین‌تر داشته باشد و پیگیر این امر خواهیم بود و آن را در حد شعار نمی پذیریم، ظرف دو روز آینده این اقدامات دولت را در واریز کمک ها به طبقات پایین پیگیر خواهیم بود.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: در سال گذشته که افزایش قیمت بنزین مطرح شد، ما طرحی را تهیه کردیم به این صورت که به هر شهروند در روز یک لیتر بنزین هزار تومان تحت عنوان کارتهای اعتباری داده شود و قیمت بنزین ۳ الی ۴ و یا ۵ هزار تومان افزایش یابد، و هر کسی تمایل داشت آن را در اختیار مصرف کننده قرار دهد و منبع درآمدی برای کسانی که نیاز به بنزین نداشتند، به وجود اورد و کسانی هم که مصرف کننده بنزین بودند، خودشان را تنظیم کنند.

,

وی ادامه داد:این طرح خوبی بود که هم مجلس مدافع آن بود و هم قوه قضاییه پذیرفت، و البته در اخباری هم شنیدم که رهبری هم از این طرح استقبال کردند اما دولت مخالفت کرد و منجر به این شد که در سالهای منتهی به ۹۸ با افزایش ناگهانی قیمت بنزین روبرو شویم و شوکی به مردم وارد کرد و سیستم نظام و کشور در مقابل این تصمیم قرار داد.

,

وی در پاسخ به این سوال که قبل از افزایش قیمت بنزین هم گرانی وجود داشت و نظارت‌ها به خوبی انجام نمی گرفت و نمود عینی برای مردم ندارد، مجلس چه تصمیمی در برابر این موضوع دارد، گفت: چارچوب قانونی برای نظارت و بازرسی و همچنین تنظیم بازار در اختیار وزارت صمت است و قوه قضاییه نیز مکلف است که اوضاع بازار را کنترل کند و گزارشات مردمی را مورد پیگیر قرار دهد و البته تعزیرات حکومتی و صمت مکلف شدند هوشمندانه بازرسی را انجام دهند و افراد متخلفی که از فضای گل آلودی اوضاع ماهی بگیرند، برخورد قانونی داشته باشند.

,

رنجبرزاده تأکید کرد: اینجا مردم ملاک هستند و از کسانی که در مسیر آسایش آنان قدم بردارند، پشتیبانی می کنیم و از کسانی که اخلالی در سیستم اقتصادی داشته باشند، برخورد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه