اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

پیگیری مجلس برای افزایش سهمیه خودروهای سواری/ عضو کمیسیون انرژی: به دنبال رفع ایرادات طرح سهمیه بندی بنزین هستیم

پیگیری مجلس برای افزایش سهمیه خودروهای سواری/ عضو کمیسیون انرژی: به دنبال رفع ایرادات طرح سهمیه بندی بنزین هستیم
عضو کمیسیون انرژی گفت: پیگیری نمایندگان مجلس در این راستاست که عواید و درآمدهای ناشی از افزایش سهمیه بندی بنزین مستقیما به مردم برسد و در کنار واریز این رقم به حساب مردم، این پول صرف ایجاد اشتغال، توسعه حمل و نقل عمومی و رونق تولید در کشور شود.
[

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص طرح اخیر دولت برای سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن و همچنین ایرادات وارد به این طرح اظهار داشت: این طرح توسط سران سه قوه اتخاذ و در نهایت توسط دولت اجرا شد هرچند کاستی هایی دارد که باید تلاش ها برای برطرف کردن آن باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: سهمیه بنزین به جای آنکه 60 لیتر باشد می تواند به 100 یا 90 لیتر برسد و در این صورت فشار کمتری به مردم وارد می شود؛ این در حالی است که کسی که بیشتر از 100 لیتر مصرف کند فرد پرمصرفی بوده و ضرورتی ندارد یارانه ای برای حمایت از او برای بنزین پرداخت شود.

,

عضو کمیسیون انرژی همچنین گفت: پیگیری نمایندگان مجلس در این راستاست که عواید و درآمدهای ناشی از افزایش سهمیه بندی بنزین مستقیما به مردم برسد و در کنار واریز این رقم به حساب مردم، این پول صرف ایجاد اشتغال، توسعه حمل و نقل عمومی و رونق تولید در کشور شود.

,

خادمی با اشاره به تجربه های قبلی افزایش قیمت حامل های انرژی در دولت یازدهم و دوازدهم همچنین گفت: تجربه ثابت کرده است که منابع حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی به درستی استفاده نشده و به سمت تولید و اشتغال نرفته است و مردم از آن استفاده ای نکرده‌اند.

,

وی در ادامه تأکید کرد: موضوع شفافیت هیچگاه به درستی در کشور اجرا نشده ولی امیدواریم این بار دولت به درستی و شفاف درآمدهای ناشی از فروش بنزین را به مردم اعلام کند؛ بار اساسی این افزایش قیمت به دوش مردم است و دولت باید با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری، تلاش کند آسیب های ناشی از افزایش بنزین به کمترین میزان برسد.

,

عضو کمیسیون انرژی با تأکید بر ضرورت نظارت شدید دولت بر روی قیمت‌ها اظهار داشت: این روزها شاهد افزایش قیمت های دوره ای هستیم ولی باید در این زمینه دولت مدیریت بیشتری برای کنترل قیمت ها داشته باشد هرچند این کار سخت و به اعتقاد برخی که از اقدامات دولت مطلع هستند این کار تقریبا نشدنی است.

,

خادمی همچنین گفت: بازنگری در طرح سهمیه بندی بنزنی کاری ضروری است و تلاش نمایندگان هم این است که با همکاری سران سه قوه ایرادات را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کنند؛ قطعاً دلیلی ندارد اگر تصمیمی به هر دلیلی گرفته شد بر روی آن پافشاری صورت بگیرد.

,

سید محسن علمدار

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه