اخبار داغ

دبیر اتاق اصناف همدان:

تمام دستگاه‌های نظارتی دست به دست هم دادند تا افزایش قیمت نداشته باشیم/ دولت از توان اصناف برای تنظیم بازار استفاده کند

تمام دستگاه‌های نظارتی دست به دست هم دادند تا افزایش قیمت نداشته باشیم/ دولت از توان اصناف برای تنظیم بازار استفاده کند
دبیر اتاق اصناف همدان گفت: تمام دستگاه‌های نظارتی دست به دست هم دادند که با افزایش قیمت بنزین نگذارند هیچ کالای دیگری افزایش قیمت داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ همزمان با افزایش قیمت بنزین در کشور و نگرانی مردم از افزایش قیمت سایر کالا احمدرضا گازرانی، دبیر اتاق اصناف همدان با حضور در دفتر پایگاه خبری عصر همدان به سئوالات خبرنگار ما در خصوص نظارت بر بازار و اصناف و جلوگیری از گرانی کالاها پاسخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

عصر همدان: نظر شما درمورد افزایش قیمت بنزین چیست؟

, عصر همدان: نظر شما درمورد افزایش قیمت بنزین چیست؟, عصر همدان: نظر شما درمورد افزایش قیمت بنزین چیست؟,

گازرانی: ببینید امروزه مردم از قیمت بنزین در سایر کشورها اطلاع دارند و از شرایط کشور خودمان نیز آگاهند، متاسفانه قیمت بنزین در کشور از قبل واقعی نشده و همواره یکی از موضوعات مورد بحث تحلیلگران این است که چرا این اتفاق افتاده است.

, گازرانی:,

به نظر بنده  یکی از مسائل مورد بحث را تاخیر در واقعی کردن قیمت بنزین است که باید بحث شود که چرا این اتفاق زودتر نیافتاد تا این همه بنزین قاچاق از کشور خارج نشود.

,

عصر همدان: نقش مهم سخنان رهبری در تقلیل جوهای روانی در خصوص افزایش قیمت بنزین را بفرمایید؟

, عصر همدان: نقش مهم سخنان رهبری در تقلیل جوهای روانی در خصوص افزایش قیمت بنزین را بفرمایید؟, عصر همدان: نقش مهم سخنان رهبری در تقلیل جوهای روانی در خصوص افزایش قیمت بنزین را بفرمایید؟,

گازرانی:  همیشه سخنان رهبرمعظم انقلاب موضاعات مختلف را خاتمه می دهد و باعث رفع مشکلات می شود و بیانات رهبری جو روانی خطرناکی را که در جامعه شکل گرفته بود را برطرف ساخت و با توجه براینکه ایشان فرمودند این طرح به دلیل تصمیم گیری سران سه قوه اجرا می شود و ادامه خواهد داشت باعث شد حرف ها و حواشی پیرامون این موضوع کمتر شود.

, گازرانی:  ,

, ,

عصر همدان: باتوجه به قول هایی که مسئولان در خصوص عدم افزایش قیمت ها داده اند ، آیا ممکن هست تخلفی در افزایش قیمت ها داشته باشیم؟

, عصر همدان: باتوجه به قول هایی که مسئولان در خصوص عدم افزایش قیمت ها داده اند ، آیا ممکن هست تخلفی در افزایش قیمت ها داشته باشیم؟, عصر همدان: باتوجه به قول هایی که مسئولان در خصوص عدم افزایش قیمت ها داده اند ، آیا ممکن هست تخلفی در افزایش قیمت ها داشته باشیم؟,

گازرانی: براساس صحبت های مسئولین نباید هیچ افزایش قیمتی در کالاها داشته باشیم و این موضوع طبیعی است که وقتی کالایی که بیشترین مصرف را در جامعه دارد افزایش قیمت پیدا کند و  ناخواسته بر قیمت سایر کالاها نیزتاثیر بگذارد و این اتفاقات باعث ایجاد جوی می شوند که عده ای از آن سوء استفاده کنند.

, گازرانی:,

عصر همدان: نظارت بر بازار در این شرایط چگونه است؟

, عصر همدان: نظارت بر بازار در این شرایط چگونه است؟, عصر همدان: نظارت بر بازار در این شرایط چگونه است؟,

گازرانی: تمام دستگاه های نظارتی دست به دست هم دادند که با افزایش قیمت بنزین نگذارند هیچ کالای دیگری افزایش قیمت داشته باشد و امروز مشکل ما تجار و کارخانجات بزرگی هستند که کالا را وارد بازار نمی کنند و جنس نمی فروشند وگرنه مشکلی با قیمت نداریم و حتی افزایش قیمتی نیز نداشتیم.

, گازرانی:,

تمام دستگاه های  نظارتی، سازمان صنعت معدن، سازمان حمایت از مصرف کننده و اتاق اصناف با متخلفان برخورد می کنند و متخلفان باید بدانند جرائم سنگینی برایشان درنظر گرفته شده و حتی ممکن است مجبور به پلمپ شویم.

,

عصر همدان: بر بازار خرده فروش ها چگونه نظارت می کنید؟

, عصر همدان: بر بازار خرده فروش ها چگونه نظارت می کنید؟, عصر همدان: بر بازار خرده فروش ها چگونه نظارت می کنید؟,

گازرانی:  نظارت بر خرده فروشی در کل کشور بر عهده  اصناف است و اصناف با وجود اکیپ هایی که دارد به صورت مدام نظارت و کنترل دارد و درحال حاضر بیش از ۴۰ الی ۵۰ تیم درحال نظارت هستند.

, گازرانی:,

با توجه به اینکه بازار در رکود است فرصتی برای اصناف پیش آمده تا اجناس خود را به فروش برسانند و حتی به دنبال فرمایشات رهبری، به مشتریان تخفیف نیز بدهند و قیمت را بشکنند چرا که این اقدامات باعث تحریک بازار می شود و خرید و فروش رونق می گیرد.

,

, ,

عصر همدان: اتاق اصناف چگونه می تواند در بحث تنظیم بازار نقش داشته باشد؟

, عصر همدان: اتاق اصناف چگونه می تواند در بحث تنظیم بازار نقش داشته باشد؟, عصر همدان: اتاق اصناف چگونه می تواند در بحث تنظیم بازار نقش داشته باشد؟,

گازرانی: اتاق اصناف ظرفیت بسیار خوبی در بحث تنظیم بازار دارد اما متاسفانه دولت و مسئولین به این موضوع توجه نداشتند و صنف های مختلف به خوبی می توانند بسیاری از قیمت ها را کنترل کنند و کمک حال دولت باشند.

, گازرانی:,

افزایش قیمت برخی کالاها واقعا از دست خارج است، مثلا وقتی دلار پایین و بالا می شود،  قیمت کالا ناخواسته تغییر می کنند و یا نرخ طلا بر قیمت بسیاری از کالاهای دیگر تاثیر می گذارد.

,

, ,

عصر همدان: با توجه به تغییرات فصلی نظارت بر بازار میوه و تره بار چگونه است؟

, عصر همدان: با توجه به تغییرات فصلی نظارت بر بازار میوه و تره بار چگونه است؟, عصر همدان: با توجه به تغییرات فصلی نظارت بر بازار میوه و تره بار چگونه است؟,

گازرانی:  در بحث قیمت میوه و تره بار تغییر فصل و شرایط جوی هوا تاثیر گذار است و وقتی بارش برف داشته باشیم رفت وآمد کمتر و مشکل در حمل و نقل وجود دارد و با تغییر فصل در هراستانی افزایش قیمت میوه را شاهد هستیم پس طبیعی است گوجه ای که در تابستان صادر نمی شد و کیلویی ۵۰۰ تومان بود امروز که صادر می شود گرانتر شود.

, گازرانی:,

در بسیاری موارد گران فروشی نداریم بلکه کالا افزایش قیمت داشته است و مردم مجبورند سود روی جنس بکشند وممکن است فروشندگان برخی اوقات سود زیادی بر روی اجناس بکشند و سوء استفاده کنند اما معمولا مردم دنبال فروش بیشترهستند و در همه بخش ها حق با مصرف کننده است چراکه اگر اینگونه نباشد مغازه دار مجبور است کرکره خود را پایین بکشد.

,

, ,

عصر همدان: آیا نانوایی ها افزایش قیمت خواهند داشت یا خیر؟

, عصر همدان: آیا نانوایی ها افزایش قیمت خواهند داشت یا خیر؟, عصر همدان: آیا نانوایی ها افزایش قیمت خواهند داشت یا خیر؟,

 گازرانی: نانوایی ها باید قیمت را واقعی کنند و با توجه به اینکه قرار بود قیمت جدید نان در این هفته اعلام شود اما اتفاقات چندروز اخیر باعث شد قیمت قبل باقی بماند و این ظلمی بود که به نانوایی ها شد.

,  گازرانی:,

قیمت نان در حال حاضر واقعی  نیست و نانوا  ناخواسته ضرر می کند و در این شرایط نانوا از وزن نان کم می کند و کیفیت را پایین می آورد چون برایش صرف ندارد مثل قبل کار کند و در اینجا مصرف کننده نیز ضرر می کند.

,

عصر همدان: تا الان در استان افزایش قیمتی داشتید و اصناف چه برخورد داشتند؟

, عصر همدان: تا الان در استان افزایش قیمتی داشتید و اصناف چه برخورد داشتند؟, عصر همدان: تا الان در استان افزایش قیمتی داشتید و اصناف چه برخورد داشتند؟,

گازرانی:  تاکنون افزایش قیمت نداشتیم و مردم ما اینگونه نیستند که بخواهند از وضعیت سوء استفاده کنند و مطمئن باشید شرایط به نحوی پیش میرود که افزایش قیمت رخ ندهد و اکیپ های نظارتی تمام تلاش خود را می کنند که مراقب قیمت ها باشند.

, گازرانی:,

, ,

عصر همدان: به عنوان سئوال آخر حضور نیروهای امنیتی را دراین مدت در استان جهت برقراری امنیت چگونه دیدید؟

, عصر همدان: به عنوان سئوال آخر حضور نیروهای امنیتی را دراین مدت در استان جهت برقراری امنیت چگونه دیدید؟, عصر همدان: به عنوان سئوال آخر حضور نیروهای امنیتی را دراین مدت در استان جهت برقراری امنیت چگونه دیدید؟,

گازرانی: طی چندروز اخیر وضعیت بخاطر دست های پشت پرده متشنج شده و شبکه های خارجی بازهم نشان دادند که همیشه دنبال فرصتی هستند تا کشور را ناامن کنند، ولی با حضور به موقع دستگاه های انتظامی، نظامی سپاه وبسیج همه دست به دست هم دادند و مشکلات را حل کردند و افرادیکه دنبال ناامن کردن کشور بودند دستگیر کردند.

, گازرانی:,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه