اخبار داغ

صبح زاگرس بررسی کرد؛

افشای دروغ‌پردازی‌های ضدانقلاب در ماجرای تجمع‌های اعتراضی بنزینی در یاسوج/ تصاویری که باز هم دست‌کاری شدند

افشای دروغ‌پردازی‌های ضدانقلاب در ماجرای تجمع‌های اعتراضی بنزینی در یاسوج/ تصاویری که باز هم دست‌کاری شدند
روز گذشته تصاویری در برخی صفحات کاربران توئیتر منتشر شد که قصد داشتند نشان دهند اعتراضات مردم در خصوص گران شدن بنزین در شهر یاسوج همچنان ادامه دارد و با انتشار این تصاویر دوباره بتوانند آشوب‌ها را زنده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در نخستین ساعات روز 24 آبان ماه سال جاری با صدور اطلاعیه ای طرح مدیریت مصرف سوخت را اجرایی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در نخستین ساعات روز 24 آبان ماه سال جاری با صدور اطلاعیه ای طرح مدیریت مصرف سوخت را اجرایی کرد., شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران در نخستین ساعات روز 24 آبان ماه سال جاری با صدور اطلاعیه ای طرح مدیریت مصرف سوخت را اجرایی کرد.,

در بخشی از بیانیه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی آمده است:

, در بخشی از بیانیه , در بخشی از بیانیه , شرکت ملی پخش فراورده های نفتی آمده است: , شرکت ملی پخش فراورده های نفتی آمده است: , شرکت ملی پخش فراورده های نفتی آمده است: , شرکت ملی پخش فراورده های نفتی آمده است: ,

"شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع عموم هموطنان عزیز می رساند که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه ، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز به ترتیب بیان شده در این اطلاعیه انجام می شود."

,

پس از اعلام رسمی انجام این کار از سوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، واکنش های زیادی نسبت به گران شدن و سهمیه بندی بنزین از سوی افراد مختلف مطرح شد که در این بحث به آن نمی پردازیم.

,

 پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین برخی تجمعات اعتراضی در واکنش به گران شدن بنزین در تعدادی از شهرها و استان های کشور انجام شد که رفته  رفته رنگ و بوی خشونت و اغتشاش به خود گرفت و عده ای از فرصت طلبان که منتظر تنها یک بهانه بودند، با مناسب دیدن فضا اقدام به ناآرام کردن فضای شهرها کردند و با تخریب و آتش زدن اموال عمومی پرده از نیات شوم خود برداشتند.

,

در درگیری های اخیر افراد زیادی زخمی شدند و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند که از جمله می توان به شهید شدن چند نفر از نیروهای امنیتی و نظامی نام برد که مظلومانه به شهادت رسیدند.

,

شعله‌ورشدن آتش آشوب ها در کشور باعث شد دسترسی به اینترنت در کشور محدود شود و تنها استفاده از پیام رسان های ایرانی و سایت های با هاست و دامنه ایرانی ممکن بود؛ موضوعی که با توجه به تجربه سال های گذشته در موقعیت های مشابه، نشان داد که می تواند باعث فروکش کردن زودتر درگیری ها در کشور شود و همین اتفاق هم افتاد چرا که اگر این فضا همچنان باز بود شاید هنوز هم درگیری های خیابانی ادامه داشت.

,

البته در این زمینه دولت و مجلس باید زمینه را برای راه اندازی اینترنت ملی و کمک به پیام رسان های ایرانی فراهم کنند تا بسیاری از هزینه های ناشی از ولنگاری در فضای مجازی که به نظام و کشور تحمیل می شود کاهش یابد.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از شبکه های اجتماعی که در سال های اخیر نقش پررنگی در التهاب آفرینی داخل کشور ایفا کرده است، بدون شک توئیتر است تا جایی که این رسالت خود را با حضور فعال در فتنه سال 88 و حوادث سال 96 به خوبی نشان داد.

,

در حوادث اخیر نیز جریان ضد انقلاب با ترویج شایعه و دروغ در این شبکه اجتماعی قصد داشتند آتش آشوب ها را همچنان شعله ور نگه دارند و با دروغ پردازی به دنبال اهداف شوم خود بودند؛ این در حالی است که به سادگی می توان به اصل ماجرا پی برد و حماقت ادمین های این صفحات معاند و ضد انقلاب بیش از پیش نمایان می شود.

,

روز گذشته تصاویری در برخی صفحات کاربران توئیتر منتشر شد که قصد داشتند نشان دهند اعتراضات مردم در شهر یاسوج همچنان ادامه دارد و با پر کردن فضا با این تصاویر دوباره بتوانند آشوب ها را زنده کنند که در ادامه به بررسی تصاویر منتشر شده در یکی از صفحات توئیتری می پردازیم که در حال بازنشر در فضای مجازی هستند:

,

نکته اول این است که روز گذشته اینترنت ثابت در کهگیلویه و بویراحمد وصل شد اما اینترنت اپراتورهای تلفن همراه همچنان بنا به تصمیم شورای عالی امنیت ملی در این استان با محدودیت دسترسی همراه است.

,

نکته بعدی این که در این توئیت ادعا شده است مردم پس از وصل شدن اینترنت در شهر یاسوج به خیابان آمده اند و اعتراض همچنان ادامه دارد در حالی که تنها در روز شنبه 25 آبان ماه تجمعاتی در برخی از نقاط شهر یاسوج برگزار شد.

,

از طرف دیگر در بخشی که با شماره یک مشخص شده است تصویری را نشان می دهد که متعلق به شهر یاسوج نیست چرا که در خیابان هایی که تجمع انجام شده بود چنین ساختمانی که مشخص شده است وجود ندارد.

,

 

,

, ,

 

,

در بخشی که با شماره 2 مشخص شده است، تابلویی وجود دارد که بر ان نوشته است " کابینت پدیدار "؛ این در حالی است که چنین مغازه ای در خیابان های مدنظر وجود ندارد و شاید اصلا در شهر یاسوج وجود نداشته باشد.

,

تصویر دیگر که با عدد 3 مشخص شده است نیز یکی دیگر از دروغ هایی است که در این تصویر به چشم می خورد؛ در حالی که در روز اعتراضات در شهر یاسوج، هیچ آتشی روشن نشد که بخواهد دود داشته باشد، در این تصویر القا می شود که این اتفاق در شهر یاسوج رخ داده است در حالی که متعلق به شهری دیگر است.

,

نمونه این تصاویر زیاد است و برای اولین بار نیست که معاندین و ضد انقلاب با دروغ پردازی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قصد سوءاستفاده از هر موقعیتی را دارند و قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود لذا باید در این فضا کاملا هوشیار بوده و تحت تاثیر هر تصویر و فیلمی قرار نگیریم.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه