اخبار داغ

در گفتگو با فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام مطرح شد؛

تشریح اقدامات بسیج در استان ایلام/ سه هزار و 400 طرح محرومیت زدایی اجرا شد

تشریح اقدامات بسیج در استان ایلام/ سه هزار و 400 طرح محرومیت زدایی اجرا شد
با بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقشار بسیج می‌توان راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، در هفته مبارک بسیج قرار داریم؛ هفته ای که اهمیت ان امروزه بر کسی پوشیده نیست. بر آن شدیم تا در بخش سوم و پایانی خدمات بسیج در حوزه های عمرانی و محرومیت زدایی را بیان نمائیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

سردار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در خصوص اقدامات شاخص بسیج در سطح استان به خبرنگار ما گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقشار بسیج می‌توان راهکارهای عملی برای برون رفت از مشکلات ارائه کرد.

,

وی اظهار کرد: در این راستا بسیج در استان ایلام اقدامات ارزنده ای را در جهت کمک به رفع محرومیت، کمک به رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم، عمران و آبادانی مملکت، کمک به دولت و نمایش شکوه وعظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده است.

,

سردار شاکرمی افزود: واگذاری امر سازندگی به بسیج و تشکیل بسیج سازندگی نیز رسالتی بزرگ احیای فرهنگ جهادی و سازندگی است که جز با کار تلاش و ابتکار امکان پذیر نیست؛ لذا می طلبد تا فعالیت های خود را در این عرصه ها بیشتر کنیم و جایگاه‌ها و عرصه‌های مستعد سازندگی را شناسایی و برای اجرای آنها برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

,

هزینه 20 میلیاردی برای اجرای سه هزار و 400 طرح محرومیت زدایی در استان

, هزینه 20 میلیاردی برای اجرای سه هزار و 400 طرح محرومیت زدایی در استان, هزینه 20 میلیاردی برای اجرای سه هزار و 400 طرح محرومیت زدایی در استان,

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با تشریح برنامه های بسیج در سطح استان گفت: در راستای محرومیت زدایی بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی شامل احداث مسکن محرومین، مساجد، یادمان مزار شهدای گرانقدر، خانه عالم، غسالخانه، لایروبی انهار، راه روستایی، آبرسانی به مزارع کشاورزی، احداث خانه بهداشت روستایی، فضای ورزشی، سرویس بهداشتی و در حوزه های غیرعمرانی نیز شامل مواردی همچون تامین بسته و پوشاک نیازمندان، تجهیزات مساجد، لوازم تحریر، جهیزیه نوعروسان، تأمین مواد بهداشتی و درمانی، بیمارستان صحرایی، بسته های معیشتی جهت مسکن مددجویان کمیته امداد و اعزام مردم مناطق محروم به مشهد مقدس انجام گرفته است.

,

همچنین طی سال های اخیر 5616 پروژه مختلف نظیر پل، بهسازی چشمه ها ، مسکن محرومین، به زیر کشت رفتن 1300 هکتار از اراضی و... عملیاتی شده و یا در حال پیگیری است.

,

تاکنون ساخت948 منزل مسکونی  را در دستور کار قرار دادیم که در قالب طرح شهید شوشتری 409 مورد با مشارکت کمیته امداد در مناطق مختلف استان تحویل داده شد ودر فازدوم 222 مورد آماده بهره برداری است.

,

وی با اشاره به  پروژه های آب رسانی گفت: پروژه آب رسانی 16 مورد برای روستاها وعشایر، لایروبی آنهار مخصوصا بعد از سیل پمپاژدارهایی که در مسیر سیل بودند 188 مورد شناسایی شده وبه تناسب موتورها وضرر که دیدند به صورتت بلاعوض با اعتبار 10 میلیارد ریال تعمیر شد.

,

احداث 631 باب منزل در مناطق دورافتاده استان

, احداث 631 باب منزل در مناطق دورافتاده استان,

وی خاطر نشان کرد: همچنین با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام کار احداث تعداد 631 باب منزل در دستور کار قرار گرفت. این تعداد خانه در مناطق محروم و دورافتاده و صعب العبور جهت مددجویان و کمیته امداد امام خمینی در ۲۲۷ روستای استان به صورت پراکنده احداث شده اند که لازم است مراتب تقدیر و تشکر خود را از کمیته امداد استان ایلام اعلام کنیم.

,

بیابان زدایی 300 هکتار به منظور مقابله با ریزگردها

, بیابان زدایی 300 هکتار به منظور مقابله با ریزگردها, بیابان زدایی 300 هکتار به منظور مقابله با ریزگردها,

فرمانده سپاه استان ایلام بیان کرد: در سال گذشته و در اقدامی جالب تعداد بیش از ۳۰۰ هکتار از مناطقی را که بعنوان منشأ گرد و غبار در استان شناسایی شد، توسط گروه‌های جهادی بسیج استان در راستای بیابان‌زدایی، نهال غرس شده که بیش از ۱۰۰ هکتار از این تعداد در استان خوزستان انجام گرفته است و این خود حرکتی جهادی برای مقابله با ریزگردها محسوب می شود.

,

ارائه تسهیلات 38 میلیاردی به متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی

, ارائه تسهیلات 38 میلیاردی به متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی, ارائه تسهیلات 38 میلیاردی به متقاضیان طرح های اقتصاد مقاومتی,

سردار شاکرمی در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و گفت: در مبحث مهم اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از این نسخه شفابخش اقتصاد کشور، از سال ۹۲ که سازمان بسیج سازندگی به این موضوع ورود کرده مبلغی در حدود ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت اجرای بیش از سه هزار و 700 طرح کوچک زودبازده اقتصاد مقاومتی شامل طرح هایی همچون پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، دامداری، پرورش ماهی، باغداری، مزرعه گیاهان دارویی، کشت زعفران، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده است.

,

به کارگیری 100 هزار نفر روز از بسیجیان در اردوهای جهادی

, به کارگیری 100 هزار نفر روز از بسیجیان در اردوهای جهادی,

سردار شاکرمی در ادامه فعالیت های انجام گرفته شاخص بسیج در سطح استان به اردوهای جهادی اشاره و گفت: بسیج در مدت فعالیت کاری خود در استان ایلام، اقدام به اجرای فعالیت های مهمی در راستای رفع محرومیت و مباحث اقتصادی به خصوص در بحث اقتصاد مقاومتی نموده است.

,

وی اضافه کرد: در عرصه جهادی و محرومیت زدایی اقدامات مناسبی در دستور کار قرار گرفته که از جمله آن می‌توان به اردوهای جهادی بسیج اشاره کرد به طوری که در سال گذشته بیش از 100 هزار نفر روز از بسیجیان در قالب گروه های جهادی بسیج و در قالب ۳۵۳ گروه جهادی بسیج در اردوهای جهادی یک روزه، سه روزه، هفت روزه، ۱۰ روزه دانشجویی و 10 روزه هجرت دانش آموزی در سطح استان ایلام و علی الخصوص در مناطق محروم و دورافتاده در راستای خدمت رسانی به محرومین، اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، مرمت و بازسازی مدارس، آموزش های صنایع دستی و کشاورزی به کارگیری شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه