اخبار داغ

رزمنده و یادگار 8 سال دفاع مقدس:

تنها راهکار عبور از بحران‌ها تحقق فرهنگ بسیجی در جامعه است/ بسیج الگوی عملی محورهای مقاومت در جهان

تنها راهکار عبور از بحران‌ها تحقق فرهنگ بسیجی در جامعه است/ بسیج الگوی عملی محورهای مقاومت در جهان
زراعت پیشه با اشاره به مشکلات اخیر ایران، گفت: برای غلبه بر بحران‌ها تنها راهکار عملی رجوع به خود مردم و تحقق فرهنگ بسیجی در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، رزمنده و یادگار 8 سال دفاع مقدس در سخنرانی امروز خود در گردهمایی بسیجیان شهرستان بهمئی با اشاره به سختی ها و کاستی های زمان جنگ،فرهنگ بسیجی را حلال مشکلات جامعه عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 نجف زراعت‌پیشه با گرامیداشت سالروز تشکیل ارتش 20 میلیونی انقلاب، تصریح کرد: این نهالی که امام بعنوان شجره طیبه از آن نام برد، الان درختی تنومند شده است که هیچ دشمنی توان ریشه کن کردن آن را ندارد.

,

وی افزود: اگر به سال 58 برگردیم که بسیج تشکیل شد،ایران در شرایط بسیار حساسی بود، ترورهای کور توسط گروهک هایی مانند فرقان صورت می گرفت، سازمان های مجاهدین دست به اغتشاش و خرابکاری می زدند و در همین زمان سفارت و لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان خط امام اشغال شد.

,

این چهره علمی-فرهنگی خاطرنشان کرد:در آن شرایط همه قدرت های شرق و غرب در حال اعمال فشار به ایران اسلامی بودند؛ در زمانی که همه تهدید می کردند، پیرامون ما را استکبار گرفته بود اما امام راحل دستور تشکیل ارتشی 20میلیونی داد تا انقلاب را از همه خطرات مصون کند.

,

زراعت پیشه گفت:بسیج در ابتدای تشکیل به دستور امام زیر نظر دولت بود و بودجه مصوب آن زیر نظر بنی صدر بود و همچنین در آن زمان عده ای در بدنه نوپای بسیج رسوخ کردند.

,

وی خاطرنشان کرد:بعد از این اتفاقات بین نیروهای انقلابی تنش بود تا زمانی که 4ماه بعد از گذشت جنگ،بسیج مستضعفین زیر نظر سپاه پاسداران رفت.

,

رزمنده و یادگار 8 سال دفاع مقدس ادامه داد:بسیج به تعبیر امام لشکر مخلص خداست، یعنی خدمت بدون چشم‌داشت.

,

زراعت پیشه گفت: بیشتر بدنه گردان های رزم ما را در دفاع مقدس بسیج تشکیل داد و پاسداران مدیریت و فرماندهی می کردند، تجربه نظامی ما کم بود که در چنین شرایطی بسیج شاکله اصلی نیروهای انقلاب را تشکیل داد و در اولین حرکت از پیشروی سریع دشمن در مرزها جلوگیری کرد.

,

وی تصریح کرد:بسیج یک فرهنگ است که سایر نقاط جهان هم با الگو برداری از این فرهنگ به موفقیت های بزرگی رسیدند.

,

زراعت پیشه افزود:زمانی که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، تیپ ذوالفقار و حضرت رسول ما به لبنان سفر می کنند، هر چند با دشمن به صورت مستقیم روبرو نشدند اما شاکله حزب الله لبنان را تشکیل دادند تا همین جبهه در سال 2002میلادی افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را از بین ببرند.

,

وی گفت:در دیگر محور های مقاومت هم هر جا از فرهنگ بسیج الگوی گیری شد،موفق شدند.

,

زراعت پیشه خاطرنشان کرد: از سال 1967تا 2012ارتش لبنان توان بازپس گیری ارتفاعات جولان را نداشت اما با حمایت بسیج ایران و الگوگیری از آن به موفقیت های چشم گیری دست یافتند ؛در سوریه،عراق،یمن و دیگر جبهه های مقاومت هم قضیه به همین منوال است.

,

رزمنده و یادگار 8 سال دفاع مقدس در پایان با اشاره به مشکلات اخیر ایران،گفت:برای غلبه بر بحران ها تنها راهکار عملی رجوع به  خود مردم و تحقق فرهنگ بسیجی در جامعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه