اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه:

افزایش ۸۰ درصدی کرایه کامیون عامل اصلی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی است/ تدابیر اساسی در راستای کاهش قیمت اندیشیده شده است

افزایش ۸۰ درصدی کرایه کامیون عامل اصلی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی است/ تدابیر اساسی در راستای کاهش قیمت اندیشیده شده است
رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه گفت: افزایش ۸۰ درصدی کرایه کامیون از علل اساسی افزایش قیمت گوجه‌فرنگی بود که این مشکل با تامین محصول از دیگر مناطق رفع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم عزتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، درخصوص قیمت گوجه‌فرنگی و علل افزایش قیمت این محصول، اظهارداشت: هرساله در بازه‌های زمانی مشخصی قیمت گوجه فرنگی دچار مشکل شده و نوساناتی را به دنبال دارد که با مروز زمان این مشکل قابل حل خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: در سال‌جاری نیز پس از گذر از بازار تابستانی و نبود حمایت‌های کافی از کشاورزان و عدم همکاری در راستای نگهداری و انبار محصولات گوجه‌فرنگی ارومیه قیمت قابل قبولی نداشته و اکثر محصولات کشاورزان ارومیه از بین رفت.

,

رییس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه، با بیان اینکه کارخانجات آذربایجان‌غربی از خرید تضمینی گوجه‌فرنگی از کشاورزان دوری کردند، ادامه داد: عملا کشاورزان استان‌های دیگر گوجه‌فرنگی های خود را تحویل کارخانجات آذربایجان‌غربی دادند و کشاورزان استان از هرگونه حمایت‌ها و خرید‌های تضمینی بی بهره ماندند.

,

وی، تاکید کرد: بیش از ۳۰۰ هکتار زمین در جنوب کشور اجاره شده و افرادی جهت کشت و برداشت گوجه‌فرنگی در محل مستقر شده‌اند و در همین راستا با تزریق یک میلیارد تومان نقدینگی از سوی شهردار ارومیه، خریدهای قابل توجهی جهت تنظیم بازار ارومیه انجام شده است.

,

عزتی، تصریح کرد: قیمت گوجه‌فرنگی روزهای گذشته از ۱۲ هزار تومان تا ۱۶ هزار تومان بود که با ورود کامیون‌هایی از استان‌های جنوبی، نهایت قیمت گوجه فرنگی ۶ هزار تومان شده است. در روزهای آینده با افزایش میزان این محصول قیمت کمتر هم می‌شود.

,

وی، ابراز داشت: بارش باران در استان‌های جنوبی چیدن گوجه‌فرنگی را با مشکل مواجه کرده و از سوی رانندگان کامیون‌های حمل بار نیز کرایه‌ها به میزان ۸۰‌ درصد افزایش قیمت داشته است.

,

رییس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه، خاطرنشان کرد: وظیفه ما تامین میوه و محصولات استراتژیک در بازار است و نظارت بر قیمت‌ها در بازار مسئولان خاص خود را دارد. قیمت‌های بازارهای آزاد به شدت نجومی بوده و مسئولان باید نظارت دقیق‌تری بر بازار دستفروشان داشته باشند.

,

وی، در خصوص قیمت پیاز نیز عنوان کرد: پیاز سفید در میدان تره بار نهایت ۲ هزار تومان و پیاز قرمز به دلیل صادرات به کشورهای عربی گران‌تر بوده و قیمت هر کیلو از این محصول ۶ هزار تومان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه