اخبار داغ

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع):

۱۱۷ پروژه آبادانی مصوب شد/ ویزیت رایگان ۶۰۰۰ نفر در خراسان شمالی

۱۱۷ پروژه آبادانی مصوب شد/ ویزیت رایگان ۶۰۰۰ نفر در خراسان شمالی
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: 117 پروژه پیشرفت و آبادانی در استان تعریف شده که تاکنون 60 پروژه اجرایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمدرضا شجاع، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مجموعه ای است که به صورت کامل در خدمت پاسداری از نظام، انقلاب و کمک به مردم است و در همه عرصه ها توانسته کارنامه موفقی را به جا بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
وی با اشاره به اینکه 40 سال از عمر بسیج می گذرد، ادامه داد: مجموعه بسیج در عرصه جهاد خدمت در کنار مردم با موضوعات و محورهایی در قالب قرارگاه های مختلف بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی خدمات قابل توجهی را ارائه داده است.
,

شجاع با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی از سال 95 براساس ضریب محرومیتی که در مناطق وجود دارد فعالیتش را آغاز کرد، گفت: در استان خراسان شمالی 45 دهستان وجود دارد که دهستان‌های دارای ضریب محرومیت پایین در این طرح قرار می گیرند.

,
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: چهار دهستان گیفان در شهرستان بجنورد، راستقان و حصارچه در شهرستان راز و جرگلان، دهستان شیرین سو در شهرستان مانه و سملقان با حدود 90 نقطه روستایی شامل این طرح می شوند که در پنج معاونت معیشت و اشتغال، فرهنگی، سلامت، تعلیم و تربیت و زیر ساخت و عمران خدمات دریافت می کنند.
,
 
,
شجاع گفت: آنچه که امروز در بخشی از مجموعه بدنه روستاها شاهدیم، این است که روستاهای تولید محور، مصرف گرا شدند.
,
 
,
وی عنوان داشت: روستاهایی که در تامین امنیت مواد غذایی پایه و مبنای تولید بودند امروز خود را نیازمند فضای شهری می دانند، این در حالی است که باید در موضوع امنیت غذایی کشور ترمیماتی صورت بگیرد که بتوانیم امنیت غذایی کشور را با محوریت روستاها دنبال کنیم.
,
 
,
این مقام مسئول اضافه کرد: معاونت معیشت و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی با تکیه بر رسته‌های مزیت‌دار و متناسب با پتانسیل های موجود در منطقه به فکر فراهم سازی اشتغال پایدار در گروه های دام، فرش، گیاهان دارویی، طیور و زنبور عسل است.
,
 
,
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع)  استان با بیان اینکه در روستاها باتوجه به ساختار موجود متولی فرهنگی نداریم، گفت: استقرار امام روستا از جمله اقدامات مهم معاونت فرهنگی در این طرح است که امام روستا علاوه بر برگزاری نماز جماعت در مسجد، در بحث های عمران، آبادانی، سلامت، تحکیم بنیان خانواده، ارتباط با جوانان، مسجد سازی در مناسبت های ملی و مذهبی در کنار مردم و به دنبال امت سازی هستند.
,
 
,
وی افزود: این دهستانها در مناطق اهل تسنن و تشییع قرار دارند که امامت روستا در مناطق اهل تسنن بر عهده آخوند و در مناطق اهل تشییع برعهده  طلابی است که با تایید سازمان تبلیغات اسلامی به این مناطق اعزام می شوند که علاوه بر آخوندهای اهل تسنن ، 10 طلبه به عنوان امام روستا به این مناطق اعزام و در آن جا مستقر شده اند.
,
 
,
شجاع یادآور شد: در حوزه تعلیم و تربیت نیز در سه محور دانش آموزی، والدین و معلمان مشغول به فعالیت هستند و جامعه هدف بزرگی شامل 6 هزار و 500 دانش آموز، 450 معلم، 120 آموزشگاه و 360 کلاس درس را تحت پوشش قرار دارد که 12 طرح در این روستاها با کمک مجموعه آموزش و پرورش و والدین در حال پیگیری است.
,
 
,
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع)  استان  اظهار داشت: توانمند سازی معلمان، نهضت ارتقا دانش و مهارت، بازسازی و بهسازی مدارس ، ارتباط مسجد و مدرسه ، برنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری و جریان سازی مردمی در حمایت از موضوع تعلیم و تربیت در حوزه کاری این معاونت قرار دارد.
,
 
,
وی صحت و سلامت افراد جامعه را بالاترین اولویت تلقی کرد و ادامه داد: معاونت سلامت با توجه به موضوعات سلامت در جامعه روستایی در حوزه پیشگیری از بیماری ها و بحث گسترش سبک زندگی سالم از منظر اسلام ، بحث الگوها ، تغذیه، آموزش سفیر سلامت، توانمندسازی خانواده ها در مصرف موادغذایی، آب سالم، گیاهان دارویی، طب اسلامی ایرانی، طب سنتی با همکاری علوم پزشکی و خانه سلامت در روستاها مشغول به فعالیت است.
,
 
,
 
,

ویزیت رایگاه 6000 نفر در خراسان شمالی

, ویزیت رایگاه 6000 نفر در خراسان شمالی,
وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 6 هزار نفر در دهستان های گیفان، شیرین سو و حصارچه از خدمات ویزیت رایگان و دندان پزشکی بهره مند شدند، گفت: همچنین ارائه خدمات دارویی و  معرفی بیمارانی که نیاز به حضور در بیمارستان ها و مراکز پزشکی داشتند نیز اجرایی شد.
,
 
,
شجاع گفت: معاونت زیرساخت و عمران با هدف توانمندسازی روستاییان در جهت افزایش کارآمدی و اثر بخشی در راستای احیای روستا با سه اصل اعتمادسازی، مشارکت و تحرک نیروی انسانی فعالیت می کند، که پروژ هایی در حوزه زیرساختی حیاتی، زیرساختی در حوزه های فرهنگی ، تعلیم و تربیت و اشتغال در دستور کار دارد.
,
 
,
این مقام مسئول با بیان اینکه از بین 117 پروژه تعریف شده، تاکنون 60 پروژه به مرحله اجرا رسیده است، افزود: بخشی از پروژه ها در حال پیشرفت و اجرا هستند که برای تامین منابع مالی آن بخشی توسط سپاه پاسداران، بخشی توسط مردم، بخشی توسط دستگاه ها و سازمان های مرتبط با حوزه خدمات رسان تامین شده است.
,
 
,
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان پروژه های اجرایی را شامل تامین آب شرب، انتقال آب کشاورزی، احداث زیرساخت فرهنگی همچون مسجد، خانه عالم، دسترسی ایمن، راه روستایی و ابنیه، فضای آموزشی، اتاقک دیجیتال عنوان کرد و گفت: این پروژه ها در قالب هم افزایی در کنار مردم اجرایی شده است.
,
 
,
شجاع اضافه کرد: تمام فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی، معرفی الگو و الگوسازی در جامعه روستایی است که قطعا سبب پایداری و حفظ هویت روستاها خواهد شد و با فضایی که امروز در سطح مجامع شهری و آسیب هایی که وجود دارد، جامعه روستایی از این فضا فاصله خواهد گرفت و هویت روستایی دوباره احیا خواهد شد.
,
 
,
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت جوادالائمه (ع)  استان اظهار داشت: با احیا هویت دوباره روستاها و گام برداشتن در حوزه تولید و نیازهای جامعه،  بخشی از نیازهایی که توسط دشمنان به عنوان تحریم به کشور تحمیل شده را رفع خواهیم کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: میزان کاری که با همت دستگاه ها و سازمان های مختلف اجرایی شده است نشان از  همبستگی دستگاه ها دارد که  موضوع  باعث پایداری در روستاها و مهاجرت معکوس به سمت روستاها را به همراه خواهد داشت.
,
 
,
شجاع در انتها گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در بهره مندی از ظرفیت جوانان، در این حوزه جوانان می توانند نقش موثری را ایفا کنند و در کنار مجموعه های خدمات رسان فضا را در روستاهای خود را به سمت پیشرفت، عمران و آبادانی پیش ببرند.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه