اخبار داغ

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد؛

تجاری سازی ایده های برتر رویداد ملی شتاب تخصصی خرما در کرمان

تجاری سازی ایده های برتر رویداد ملی شتاب تخصصی خرما در کرمان
موسی زاده گفت: ایده های برتر رویداد ملی شتاب تخصصی خرما بر اساس اولویت بندی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و برای تجاری سازی آن ها اقدام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ شب گذشته مرحله پیش داوری ایده های رویداد ملی شتاب تخصصی خرما با حضور مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در کرمان انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این رویداد بیش از 65 ایده ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از سراسر کشور در فرآیند پیش داوری مورد بررسی قرار گرفت که  از بین آن ها 11 ایده به مرحله داوری نهایی که با حضور سرمایه گذاران انجام می شود راه یافتند و در پایان این رویداد از سه ایده برتر انتخابی توسط داوران در مراسم اختتامیه به صورت نقدی، بسته حمایتی ایجاد کسب و کار و تور فناوری تجلیل می شود.

,

محمد حسین موسی زاده در حاشیه این مراسم درخصوص ایده های ارسالی به این رویداد اظهار کرد: این رویداد برای اولین بار در زمینه خرما در کرمان برگزار شد و ایده های زیادی در خصوص خرما در اختیار ما قرار گرفت.

,

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه سال آینده تحول عظیمی در زمینه خرما در استان کرمان به واسطه همین رویداد رقم می خورد، عنوان کرد: ایده های برتر این رویداد بر اساس اولویت بندی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد و برای تجاری سازی آن ها اقدام می شود.

,

موسی زاده در ادامه به نقش برجسته دانشگاه ها در بهره گیری از چنین رویدادهایی اشاره کرد و گفت: دانشگاه به دلیل اینکه ارزان ترین نیروی دنیا یعنی دانشجویان را در اختیار دارند در صورتی که بتوانند دانشجویان را به سمت نیازهای جامعه به ویژه نیازهای بومی جهت دهی کنند می توانند ارزش افزوده مناسبی را عاید منطقه خود کنند.

,

وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که هر دانشگاهی برای برطرف کردن نیازهای آن شهر و استان طراحی شده است لذا باید نیازهای استان در اولویت دانشگاه ها قرار گیرد که دانشگاه جامع علمی کاربردی با برگزاری این چنین رویدادهایی که نیاز استان است، تلاش می کند راه گشای مشکلات باشد.

,

مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه کرد:  تلاش ما بر این است تا ایده هایی که مراحل اول پژوهشی خود را طی کرده و به یک مدل کسب و کار رسیده باشند توسط منتورهای تهیه شده و محل استقرار آن ها در دانشگاه، به جهت منتورینگ و مباحث حقوقی حمایت معنوی شده تا بتوانند به یک سرمایه گذار وصل شوند.

,

موسی زاده تصریح کرد: یکی از شعارها و افتخارات دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که به ایده های این رویداد ها سرمایه گذار معرفی می کنیم تا بتوانند رشد کنند و در جهت رفع نیازهای استان گام بردارند.

,

وی به کارآفرینانی که قصد شرکت در چنین رویداد هایی دارند توصیه هایی ارائه و خاطر نشان کرد: هر فردی که ایده دارد باید بتواند ایده خود را به بهترین شکل به یک مدل کسب و کار تیدیل کند و بعد از آن به یک سرمایه گذار وصل شود و یا ایده خود را در قالب سرمایه گذاری های مجتمع برای عملیاتی شدن جلو ببرد.

,

 مدیر کل دفتر پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در پایان مطرح کرد: کار آفرینان سعی کنند خودشان مجری تولید نشوند و خلاق و نوآور باقی بمانند و بعد از ثبت ایده خود آن در اختیار سرمایه گذار قرار دهند تا به سرعت عملیاتی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه