اخبار داغ

در گفتگو با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مطرح شد؛

چه کنیم تا دچار بیماری آنفولانزا نشویم؟

چه کنیم تا دچار بیماری آنفولانزا نشویم؟
صائینی ‏با اشاره به بیماری آنفولانزا در این فصل سال توصیه‌هایی برای در این زمینه داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیماری آنفولانزا اظهار کرد: اگر می‌خواهیم دچار آنفولانزا نشویم باید در اولین مرحله آداب تنفس را رعایت کنیم و در زمان سرفه و عدسه نیز مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه افراد عادی باید حداقل یک متر با فرد بیمار فاصله داشته باشند، ابراز کرد: شستن مداوم دست ها با صابون باید مورد توجه جدی باشد و اگر علایمی را در خود مشاهده کردیم استراحت کردن، استفاده از مایعات گرم و مسکن‌های مورد نیاز را در دستور کار قرار دهیم.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: اگر فردی بیماری زمینه‌ای دارد یعنی فردی که مشکل کلیوی و ریوی داشته و دچار علایم مشکوک شود، حتما باید به پزشک معالج مراجعه کند. همچنین بیمارهایی که تضعیف کننده سیستم ایمنی هستند مثل فردی که سرطان دارد یا دچار بیماری مانند ایدز است و یا پیوند کلیه شده و داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کند در این خصوص باید هوشیار باشد.

,

وی با بیان اینکه فردی هم که بیماری روماتیسم دارد نیز در این زمینه باید در صورت مشاهده علایم مشکوک حتما باید به پزشک مراجعه کند، عنوان کرد: افرادی هم که مشکلات کبدی دارند نیز باید مراقب باشند.

,

صائینی گفت: اگر یک نفر از اعضای یک خانواده به آنفولانزا مبتلا شد، اگر آن فرد دانش آموز بود به هیچ وجه نباید به مدرسه برود تا با استراحت کامل بهبودی حاصل شود و اگر بزرگسال و شاغل بود نیز در محل کار حاضر نشود، همچنین در خانه نیز ظروف غذای این فرد جدا بوده و فردی که از این بیمار مراقبت می‌کند نیز در تماس با تنفس شخص بیمار قرار نگیرد.

,

وی با بیان اینکه استفاده فرد بیمار از ویتامین c ، کدو هلوایی، شلغم پخته و ... توصیه می‌شود، ادامه داد: استفاده کردن از مسکن در صورت داشتن تب توصیه می‌شود اما اگر شخص بیماری زمینه‌ای داشت حتما به پزشک معالح مراجعه کند.

,

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان اظهار کرد: اگر علایم فرد بیمار در خانه شدت یافت مراجعه فوری به پزشک توصیه می‌شود البته باید گفت که درمان این بیماری در مراکز درمانی به صورت سرپایی است و نباید نگرانی خاصی داشت.

,

وی در خصوص ارسال آزمایشات به انستیتو پاستور ایران گفت: 110 نمونه آزمایش در استان زنجان به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه