اخبار داغ

با ارزش بیش از 700 میلیون ریال انجام شد؛

وقف یک هکتار زمین به همراه 100 اصله درخت پسته در رشتخوار

وقف یک هکتار زمین به همراه 100 اصله درخت پسته در رشتخوار
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار گفت: 100 اصله درخت پسته 8 ساله، همراه با یک هکتار زمین به ارزش بیش از 700 میلیون ریال در اقدامی خیرخواهانه توسط خیر نیک اندیش در بخش جنگل رشتخوار وقف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن محسن آبادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به ثبت وقف جدید در این شهرستان گفت: 100 اصله درخت پسته 8 ساله به همراه یک هکتار زمین به ارزش بیش از 70 میلیون تومان در اقدامی خیرخواهانه توسط خیر نیک اندیش در بخش جنگل رشتخوار روستای جنت آّباد وقف شد.



محسن آبادی در ادامه با اشاره به اینکه محمدرضا بادپا از خیرین روستای جنت آباد رشتخوار این اقدام ماندگار را دنبال کرده است، گفت: وقف برای رفع نیاز جامعه است و واقف انسان مهربانی است که برای نیاز مردم و جامعه قسمتی از اموال خود را وقف می نماید به این صورت که اصل آن ثابت و درآمد و منافع آن در مسیر نیت واقف هزینه می گردد.

وی در همین رابطه هدف ار وقف این خیر نیک اندیش را کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) رشتخوار عنوان کرد و افزود: نیات واقفین خیر اندیش در هر زمان و در هر مکان بسته به نیاز زمان و مکان مختلف است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع وقف، نیز گفت: وقف، میراث جاویدان انسانهای بزرگی است که با چشمان مهربان به دنیا می نگریستند.

محمد رضا بادپا خیر ساکن روستای جنت آباد رشتخوار نیز در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه به وقف صورت گرفته، گفت: این وقف به نیت کمک به نیازمندان و رسیدن خیرات این اقدام ماندگار برای پدر مرحومم انجام شده است.

این خیر نیک اندیش با تاکید بر اینکه شغل اغلب مردم در بخش جنگل رشتخوار کشاورزی و دامپروری است و نیازمندان زیادی در این مناطق نیز زندگی می کنند رسیدن درآمد های حاصل از این وقف را در جهت کمک به محرومان و نیازمندان در سطح شهرستان رشتخوار عنوان کرد.

ساخت مسجد دهستان باسفر رشتخوار به همت خانواده شهید بسیجی انجام شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار همچنین با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطر شهدای بسیجی در رابطه با وقف های صورت گرفته توسط خانواده های معظم شهدای بسیجی در رشتخوار گفت: محمد ابراهیم اشرفی برادر شهید حسین اشرفی از شهدای بسیجی در رشتخوار در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهید گرانقدر با وقف 400 متر مربع زمین به همراه مسجد ساخته شده در آن به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال در مرداد 96 صورت گرفته است.

شهید حسین اشرفی در تاریخ 2 فروردین 1344 در دهستان باسفر رشتخوار دیده به جهان گشود که همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در غالب نیروه هایمردمی بسیج عاطم جبهه های حق علیه باطل شد، شهید بزرگوار حسین اشفری در 8 اسفند سال 1362 در منطقه عملیاتی خیبر در جزایر مجنون به درجع رفیع شهادت نائل امد.

قسمتی از وصیت نامه شهید بسیجی حسین جلالی




 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ساخت مسجد دهستان باسفر رشتخوار به همت خانواده شهید بسیجی انجام شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه