اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خبر داد

اختصاص 573 هکتار از زمین‌های زراعی به کاشت کلزا

اختصاص 573 هکتار از زمین‌های زراعی به کاشت کلزا
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از اختصاص 573هکتار از زمین های زراعی سبزوار به کشت کلزا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور برغمدی، مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در گفت و گو با صبح توس؛ با اشاره به نیاز کشور به تامین روغن از طریق دانه های روغنی و کشت این محصولات اظهارداشت:  در سال زراعی جاری بیش از 573 هکتار از زمین های زراعی سبزوار به کشت این محصول اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با شاره به اینکه 363 نفر بهره بردار برای کشت این محصول اقدام کرده اند تاکید کرد: در سال گذشته در هیچ کدام از بخش های سبزوار کاشت کلزا را نداشته ایم و امسال با طرح های تشویقی دولت کشاورزان مبادرت به کاشت این محصول بنیادی کرده اند.

,

برغمدی در ادامه به طرح های تشویقی دولت در راستای خودکفایی تولید روغن  از طریق محصولا ت گیاهی اشاره کرد و افزود: برای هر هکتار کشت کلزا تسهیلات به  مبلغ 5میلیون و 300هزار تومان  به عنوان  سرمایه درگردش برای بهره برداران از طریق بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در ادامه با بیان اینکه خرید محصول کلزا به صورت تضمینی و با مبلغ هر کیلو در حدود 4هزار  640تومان تعیین شده است تصریح کرد: خرید در شهرستان و از طریق تعاون روستایی صورت خواهد گرفت.

,

وی همچنین به دیگر مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت طرح خودکفایی و تولید محصول مرغوب 20نفر کارشناس مخصوص تولید کلزا در تمام مراحل کاشت داشت و برداشت به مزارع موجود سر زده و کمک کار کشاورزان خواهند بود.

,

برغمدی ادامه داد: یکی از ویژگی های کاشت کلزا در زمین های زراعی افزایش20درصدی منابع عالی در خاک است که در دوره تناوب کاشت غلات بسیار از اهمیت برخوردار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه