اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع):

سالانه ۲۴۰۰ شغل توسط بسیج سازندگی ایجاد می‌شود

سالانه ۲۴۰۰ شغل توسط بسیج سازندگی ایجاد می‌شود
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه (ع) استان با اشاره به اینکه هر ساله به طور متوسط 300 فقره تسهیلات اشتغال به خانواده های محروم پرداخت می شود، گفت: در مجموع سالانه برای دو هزار و 400 نفر صاحب شغل ایجاد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانیال نقویان، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه هدف اصلی بسیج سازندگی کمک به رونق تولید و اشتغال در مناطق محروم و کم برخورداراست، اظهار کرد: ماموریت این قرارگاه در سال 98 در حوزه های مختلف با اولویت و کمک به محرومین استان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال، تسهیلات اقتصاد مقاومتی و چهار درصدی با عاملیت بانک مهر همچون سنوات گذشته با اولویت صنایع تبدیلی و قطب هایی که در شهرستان ها مشخص شده بود، پرداخت شد.

,

نقویان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات واگذار شده است، افزود: بخشی دیگر از اعتبارات در تعاملات با سایر بانک ها همچون بانک توسعه و تعاون، بانک رسالت، بانک انصار در حال پیگیری است.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بیان داشت: در تعامل با آستان قدس رضوی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حوزه محرومیت زدایی 80 رشته قنات طرح ریزی شد که 55 قنات در مرحله بهره برداری قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به سیل سال گذشته در کشور که خراسان شمالی را نیز تحت تاثیر قرار داد، گفت: تفاهمنامه‌ای جهت همکاری کمیته امداد امام (ره)، بنیاد مسکن، بهزیستی و سپاه برای ساخت 500 واحد مسکونی برای سیل زده ها منعقد شد که براساس این طرح با تسهیلات بانکی و در قالب طرح جهاد همبستگی "هر مسجد یک خانه" این کار آغاز شد که 350 پروژه ساخت مسکن محرومین در مرحله نهایی بهره برداری قرار دارد.

,

نقویان با بیان اینکه در سال 97  برنامه ریزی جهت بهره برداری از 40 هزار پروژه درکشور انجام شد، گفت: سهم خراسان شمالی از این تعداد یک هزار و 500 پروژه بود که در حوزه تعامل با قرارگاه محرومیت زدایی و پشتیبانی سپاه استان و سفر اخیر فرمانده کل سپاه به استان خراسان شمالی 686 پروژه آماده بهره برداری و افتتاح شد.

, .,

 

,

250 پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج به بهره برداری رسید

, 250 پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج به بهره برداری رسید, 250 پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج به بهره برداری رسید,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی خاطر نشان کرد: 250 پروژه در هفته بسیج افتتاح شد و تا پایان سال 98 یک هزار و 500 پروژه تعهدی به سرانجام خواهد رسید.

, .,

نقویان اظهار داشت: پروژه ها در حوزه های مختلف اشتغال و ایجاد کارگاه های اشتغال در جهت حمایت و کارآفرینی، آب رسانی کشاورزی، آب شرب، کانال های آب رسانی کشاورزی، مرمت و بازسازی قنات، پل های روستایی و در بخش های مختلف پروژه های عام المنفعه  در مناطق روستایی است.

, .,

وی میزان اعتبار درنظر گرفته شده برای یک هزار و 500 پروژه خراسان شمالی توسط قرارگاه را  75 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرارگاه محرومیت زدایی به صورت مشارکت با دستگا هایی دولتی، به طور متوسط برای هر پروژه 100 میلیون تومان که 50 میلیون تومان را قرارگاه پرداخت می کند و سایر اعتبارات از محل خیرین، دولت، گروه های جهادی و ظرفیت های مختلف بهره گرفته می شود.

, .,

نقویان با اشاره به اینکه هر ساله به طور متوسط 300 فقره تسهیلات به خانواده های محروم در حوزه های اشتغال پرداخت می شود، افزود: با پرداخت تسهیلات به این خانواده ها به صورت مستقیم برای سه نفر و به صورت غیرمستقیم برای پنج نفر ایجاد اشتغال می شود که در مجموع سالانه دو هزار و 400 نفر صاحب شغل خواهند شد.

, .,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی  یادآور شد: در سال جاری با ساماندهی گروه های جهادی بومی و تعریف اطلس گروه های جهادی استان برای یک هزار نفر شناسنامه ایجاد شد و به نسبت توانمندی هایی که دارند در  بخش های مختلف عادی، ویژه و فعال سطح بندی شده اند.

, .,

این مقام مسئول به حضور 35 گروه جهادی غیر بومی در خراسان شمالی در سال جاری خبر داد و  گفت: گروه های جهادی به صورت محله محور تقسیم بندی شده اند و در این  راستا 400 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند و دستاورده های خوبی را رقم زدند.

, .,

وی یکی از ارکان مهم کار سازندگی را آموزش دانست و افزود: تمام تلاشمان بر این است تا با ترویج الگوهای موفق در حوزه کشاورزی، صنعت و دامپروی در خراسان شمالی راندمان کار افراد بالا رود.

, .,

نقویان خاطر نشان کرد: ماموریت کار سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد و حمایت از کارگاه های خانگی کوچک است که با مشاوره های فنی در کارگروه های مختلف سازندگی بعد از دریافت تسهیلات بانکی آموزش های مرتبط با حوزه کاری شان نیز به آنها داده خواهد شد.

, .,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه