اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان غربی مطرح شد؛

دارا بودن قدرت مدیریتی، معیار انتخاب نمایندگان مجلس باشد

دارا بودن قدرت مدیریتی، معیار انتخاب نمایندگان مجلس باشد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

دارا بودن قدرت مدیریتی معیار انتخاب نمایندگان مجلس باشد/ مدیران با درایت و روحیه بسیجی نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند

, دارا بودن قدرت مدیریتی معیار انتخاب نمایندگان مجلس باشد/ مدیران با درایت و روحیه بسیجی نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند, دارا بودن قدرت مدیریتی معیار انتخاب نمایندگان مجلس باشد/ مدیران با درایت و روحیه بسیجی نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام کنند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به حضور مردم در صحنه مقابله با آشوب‌های اخیر، از این بصیرت مردم تقدیر کرد و اظهار داشت: نیروهای امنیتی و بسیج اجازه تعدی آشوبگران را ندادند و در ادامه نیز باید نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه نسبت به رساندن درخواست مردم به گوش مدیران تلاش کنند.

,

وی، افزود: باید تدبیر مناسب شود، چرا نمایندگان با کارشناسی مناسب نسبت به بررسی وضعیت اقدام نمی‌کنند؟ مردم از دولت و مجلس انتظار انجام کارها با کارشناسی را دارند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: اینکه نمایندگان مجلس با آشوب‌ها نسبت به ارائه طرحی اقدام کنند درست نیست، باید همراه با کارشناسی و با طمانینه باشد.

,

وی، ادامه داد: عنوان کمک هزینه حمایت معیشتی درست نیست و باید عنوان درستی برای مردم ایران انتخاب شود که عظمت و عزت مردم را زیر سوال نبرد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته بسیج، ابراز داشت: تمام مسئولان و مردم باید در خصوص بیانات ایشان در جمع بسیجیان اهتمام داشته باشند.

,

وی، گفت: جای تاسف است که مدیران و مسئولان از همراهی رهبر انقلاب در عرصه‌های مختلف بازمی‌مانند.

,

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: مجاهدت در عرصه دفاع سخت و نرم باید برای همه مردم و مسئولان در اولویت باشد و روحیه بسیجی برای همه معنا داشته باشد.

,

وی، با اشاره به اینکه مسئولان باید همانند بسیجیان دوران دفاع مقدس نسبت به تلاش و کوشش در مسیر رفع نیازهای مردم پیش‌قدم شوند، بیان داشت: اینکه رهبر انقلاب در مورد لزوم آینده‌نگری بسیجیان تاکید دارند، نشان دهنده اهمیت این موضوع و نیاز کشور به هشیاری و دوری از خواب و بیخیال است که نیاز امروز جامعه است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: باید دشمن را بشناسیم و از غفلت دوری کنیم. باید یاد و خاطره بسیجیان واقعی و نمونه در جامعه زنده و بازآوری شود. همه در این راستا تلاش و همت کنیم و یاد بزرگان عرصه‌های مختلف را در جامعه زنده نگه داریم.

,

وی، ضمن گرامیداشت یاد شهید مدرس، به اقدام وی برای استیضاح رضاشاه اشاره کرد و گفت: همین اقدام انقلابی وی باعث شد تا به دست خناسان شهید شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: نمایندگان مجلس باید با الگوگیری از شهید مدرس نسبت به اقدام انقلابی و با نترس بودن به گرفتن حق مردم اقدام کنند.

,

وی، گفت: انتخاب نمایندگان باید با تدبر و عقلانیت باشد چراکه هر نماینده نشانه عقل، فهم، درک و شعور مردم منطقه است، باید کسی انتخاب کنیم که موجب افتخار و سربلندی باشد نه اینکه مردم بخاطر انتخاب سرافکنده شوند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، اضافه کرد: ثبت‌نام برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس باید با بررسی و شناخت واقعی زمان و شرایط باشد. مسئولان مربوطه هم باید شرایط را اصلاح کرده و نسبت به سهولت شرایط انتخاب اقدام کنند.

,

وی، عنوان کرد: چرا باید رای به سمت پولدارها و اهالی زور و زر و تزویر برود؟ مسئولان باید طوری اقدام کنند که معیار از قدرت‌مداری و پولداری به سمت فضل و برتری علمی و توانمندی برود.

,

امام جمعه ارومیه، گفت: باید وضعیت مالی کاندیداها بررسی و رسیدگی شود و سقف مالی برای حضور در صحنه معرفی شود.

,

وی، افزود: قدرت مدیریتی باید ارجح بر قدرت مالی باشد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان اظهار داشت: هیچ تاییدیه‌ای از سوی نمایندگان ولی‌فقیه انجام نمی‌شود و هر فردی نیز سراغ من برای حضور در صحنه بیاید تنها با راهنمایی و درخواست برای حضور در صورت داشتن توان مدیریتی مواجه می‌شود.

,

بیان نکاتی در خصوص معاد و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

مسئولان مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را در راس امور خود قرار دهند

, مسئولان مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را در راس امور خود قرار دهند, مسئولان مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را در راس امور خود قرار دهند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هر کس در خود این توانایی را احساس کند که می تواند برای منطقه و کشور مفید واقع شود و تخصص و تعهد و توانایی لازم را دارد باید وارد عرصه شود.
امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به عوامل انحطاط حکومت ها در طول تاریخ، افزود: باید این عوامل را آسیب شناسی کرد و جلوی آنها را گرفت.
وی با بیان اینکه فقر یکی از این عوامل است، گفت: فقر، سبب متزلزل شدن حکومت و دولت می شود.
حسن زاده تصریح کرد: باید مسئولان کشور، سرمایه داران و متدینین با مدیریت و برنامه ریزی صحیح و صادقانه، سبب افزایش درآمد سرانه در کشور شوند.
وی اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و باید به انقلاب اقتصادی نیز تبدیل شود.
حسن زاده گفت: مردم با کسی عقد اخوت نبسته اند و اگر دولتی به آنها خدمت نکند، او را کنار می زنند.
امام جمعه میاندوآب، فساد را دومین عامل انحطاط حکومت ها و دولت ها برشمرد و اظهار کرد: فساد در زمینه های مختلف مانند اداری، اخلاقی، کاری و… می تواند زمینه ساز انحطاط و نابودی یک حکومت و دولت گردد.
وی تبعیض را دیگر عامل انحطاط عنوان و تصریح کرد: تبعیض و ناعدالتی یکی از اصلی ترین عوامل انحطاط است و لذا مسئولان باید به آن توجه داشته و مراقب باشند.
حسن زاده با بیان اینکه باید به این توجه داشت که معیار و ملاک باید شایسته سالاری باشد نه هم ستادی و هم گروهی بودن، اظهار کرد: اگر مردم را ولی نعمت خود بدانیم و به آنها خدمت کنیم، هزاران آمریکا نیز نمی توانند کاری از پیش برند.
وی با اشاره به اینکه هدف دشمنان برای دست یابی به اهدافشان، گسترش فقر، فساد و تبعیض در کشور است، افزود: هر کس می خواهد با آمریکا و دشمنان مبارزه کند باید با فقر، فساد و تبعیض مبارزه و به مردم خدمت کند.
حسن زاده با تقدیر از اداراتی که در مناطق محروم به محرومیت زدایی مشغول هستند، تصریح کرد: مسئول نباید وقت کاری برایش معنا داشته باشد بلکه بر مسئولان واجب است با تمام توان به فکر خدمت به مردم باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

نامزدهای نمایندگی به مردم وعده‌های اجرایی ندهند

, نامزدهای نمایندگی به مردم وعده‌های اجرایی ندهند, نامزدهای نمایندگی به مردم وعده‌های اجرایی ندهند,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با تاکید بر ضرورت اصلاح دیدگاه‌ها در مورد وظایف نماینده مجلس اظهار کرد: وظایف نمایندگان، وضع قانون در حدود مقرر در قانون اساسی، شرح و تفسیر قوانین عادی کشور، حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور، تصویب استخدام کارشناسان خارجی در صورت ضرورت و رأی اعتماد به کابینه دولت است.

,

وی افزود: از سوی دیگر حق استیضاح هیئت وزیران یا هر یک از وزراء، پاسخگویی به شکایات مردم از هر کدام از قوای سه گانه، حق استیضاح رییس‌جمهور و اینکه باید تمامی عهدنامه‌ها، قراردادها و مقاله‌ها، نامه‌ها و موافقت نـامه‌هـای بیـن الملـلی بایـد بـه تصـویب مجـلس برسد.

,

امام جمعه خوی گفت: متاسفانه هیچکدام از وظایف مجلس و نمایندگان در عین اهمیت و سرنوشت ساز بودن اجرایی نشده و ضرورت دارد نامزدهای نمایندگی به مردم وعده‌های اجرایی ندهند و این برداشت غلط را که از ابتدای پیروزی انقلاب به فرهنگ تبدیل شده که از نمایندگان انتظار انجام کارهای اجرایی را دارند، در تبلیغات خود اصلاح کنند.

,

وی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه مورخه 26 فروردین سال 98 مجلس شورای اسلامی شرایط عمومی نامزدی مجلس شورای اسلامی شامل اعتقاد به اسلام، التزام عملی به اسلام، التزام عملی به انقلاب اسلامی و نظام، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، عدم محکومیت کیفری مؤثر و محرومیت از حقوق اجتماعی و نیز عدم وابستگی به گروههای غیرقانونی است.

,

شکوری اظهار کرد: معمولا در آستانه انتخابات به ویژه انتخابات مجلس، از ناحیه جریان‌های سیاسی و جناح‌ها، علیه مواضع شورای نگهبان جوسازی می‌شود که عده‌ای را به خاطر مسائل جناحی رد صلاحیت می کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه