اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز مطرح کرد؛

ذرات معلق 2.5 میکرون، مهم‌ترین آلاینده شاخص در البرز

ذرات معلق 2.5 میکرون، مهم‌ترین آلاینده شاخص در البرز
فردین حکیمی گفت: یکی از تعهدات شهرداری ها نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شهری و نصب کاتالیست روی تاکسی های درون شهری بود که متاسفانه این مهم انجام نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز در تشریح وضعیت آلودگی هوای استان در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: خودروها به‌عنوان مهم‌ترین منابع متحرک آلودگی هوای کلان‌شهرها هستند. آلاینده شاخص در استان البرز ذرات معلق دو و نیم میکرون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فردین حکیمی با اشاره به اینکه ذرات مذکور برای سلامتی انسان بویژه افرادی که بیماری قلبی - ریوی دارند مضر بوده، افزود: سوخت خودروها، بار ترافیکی بالا در کلانشهرها و انتشار گرد و غبار می تواند باعث انتشار این ذرات شود.
,
 
,
وی گفت:  طی روزهای اخیر شهرستان نظرآباد بیشترین میزان آلودگی را تجربه کرده است.
,
 
,
حکیمی تصریح کرد: بر اساس مصوبات هیئت وزیران، یکی از تعهدات شهرداری ها نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های شهری و نصب کاتالیست روی تاکسی های درون شهری بوده که متاسفانه این مهم انجام نشد و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز یکی از معضلات استان است.
,
 
,
وی با اشاره به وجود منابع آلاینده ثابت در استان البرز، گفت: واحدهای صنعتی- معدنی، منابع تجاری و مسکونی و ... بعنوان منابع ثابت آلایندگی هوا هستند اما در بحث ذرات معلق، فعالیتهای معدنکاوی بویژه در حریم شهرها ،ریخته گری ها، کارخانجات تولید آسفالت می توانند سهم بسزایی داشته باشند.
,
 
,
حکیمی افزود: برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها در زمینه کاهش آلودگی هوا می بایست در کارگروه آلودگی هوا صورت گیرد. کمیته اضطرار به صورت مقطعی تصمیمات و راهکارهای کوتاه مدت را برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا اتخاذ خواهد کرد.
,
 
,
از مصوبات مهم کارگروه اضطرار میتوان به ممنوعیت تردد کامیون ها از ساعت 6 صبح تا 21 شب در سطح شهر و یا برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، کاهش فعالیت های عمرانی و جلوگیری از سوزاندن شاخ و برگ درختان توسط شهرداری ها و باغداران اشاره کرد.
,
 
,
حکیمی اظهار داشت: استقرار پایگاههای اورژانس و هلال احمر در سطح شهر و توقف فعالیت های ورزشی در فضای باز تصمیمات مقطعی هستند که در شرایط اضطرار در دستور کار قرار می گیرند.
,
 
,
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز در خاتمه تصریح کرد: طی روزهای آینده کارگروه آلودگی هوای استان البرز به ریاست معاون  هماهنگی امور عمرانی تشکیل خواهد شد تا وظیفه دستگاه ها در راستای اجرای قانون هوای پاک مورد ارزیابی قرار گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه