اخبار داغ

یادداشت؛

تبیین مسیر ولایی برای سربازان ولایت

تبیین مسیر ولایی برای سربازان ولایت
بهترین استراتژی و راهبرد برای بسیج را در آغاز دهه پنجم فعالیتش رهبر معظم انقلاب تبیین و بیان کردند که باید موردتوجه ویژه دست‌اندرکاران و بسیجیان مخلص قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  بسیج مستضعفین این روزها در حالی چهلمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد که در طی این سال‌ها همواره در صف اول استقامت، جهاد، مبارزه، محرومیت‌زدایی و... قرار داشته است.
درواقع اوج کار بسیجیان را می‌توان در 8 سال جنگ تحمیلی به‌خوبی مشاهده کرد، جایی که بسیجیان در سنین کم دعوت رهبر خود را لبیک گفته و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

فقط کافی است به خاطرات و روایت‌هایی که از بسیجیان در این دوران نقل می‌شود مراجعه کنیم تا ببینیم که این سربازان امام عصر (عج) چه ازخودگذشتگی و جان‌فشانی‌هایی که درراه آزادی و استقلال این کشور انجام دادند.
در این میان بعد از جنگ تحمیلی نیز بسیجیان در همه عرصه‌ها حضور فعال و درخشانی داشته و دارند به‌عنوان‌مثال می‌توان به عرصه محرومیت‌زدایی و کمک‌رسانی به محرومان اشاره کرد که در این سال‌ها بارها تکرار شده است.

حضور گروه‌های جهادی از بسیجیان در مناطق کم برخوردار و محروم کشور و مشارکت در ساخت و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تنها گوشه‌ای از رشادت‌ها و دلیری‌های بسیجیان در عرصه‌های محرومیت‌زدایی است.
از سوی دیگر در زمان وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و سایر بلاهای طبیعی نیز بار دیگر این گروه‌های جهادی بسیجیان هستند که وارد عمل می‌شوند و از همان ساعت‌های آغازین در کنار مردم هستند مشابه این کار را بارها در حوادث مختلف شاهد بوده‌ایم.

نباید از این مهم نیز غافل شویم که هر نهاد و ارگان و سازمانی بعد از گذشت چند دهه از فعالیت خود نیازمند بازنگری، بازترانی و برنامه‌ریزی مدون و راهبردی جدیدی دارد که علاوه بر تقویت نقاط قوت بر روی نقاط ضعف خود نیز کارکرده و آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کند.

شاید بهترین استراتژی و راهبرد را برای بسیج در آغاز دهه پنجم فعالیتش رهبر معظم انقلاب تبیین و بیان کردند که باید موردتوجه ویژه دست‌اندرکاران و بسیجیان مخلص قرار گیرد.

ایشان در دیدار چند روز قبل خود با جمعی از بسیجیان از سراسر کشور بابیان این‌که بسیج بزرگ‌ترین شبکه مردمیِ فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا است، تصریح کردند: در اینجا چند توصیه خطاب به بسیجیان دارم.

 ۱- بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیم‌سخت و نرم آماده‌به‌کار باشد و در همه محله‌های کشور در مقابل حوادث گوناگون راهبرد و تاکتیک آماده داشته باشد.

 ۲- در هیچ زمینه‌ای غافلگیر نشوید و سعی کنید در همه محله‌ها حضورداشته باشید.

۳- در جنگ نرم عکس‌العملی رفتار نکنید البته باید پاسخ دشمن را داد اما همیشه مانند شطرنج‌بازی ماهر یک‌قدم از دشمن جلو باشید و کنشی عمل کنید.

 ۴- ارتباطات خود را با مساجد تقویت کنید چراکه بسیج متولد مساجد است.

 ۵- با مجموعه‌های همسو با اهداف بسیج در دانشگاه‌ها و خارج از آن، هم‌افزایی و همکاری کنید.

۶- بسیج در عین گستردگی چابک باشد و اسیر پابندهای رایج اداری نشود.

درواقع ایشان به‌خوبی مسیر پیش روی بسیجیان را ترسیم کردند که نشان‌دهنده توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به عملکرد بسیج است و نکته مهم‌تر انتظار بسیار بالایی است که از بسیجیان دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


درواقع هم‌افزایی، مسجد محور بودن و کم کردن بروکراسی‌های اداری سه نکته مهم در بیانات رهبری بود که باید بیش‌ازپیش در اولویت کارها و اقدامات بسیجیان باشد.



انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه