اخبار داغ

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی:

بیش از 10هزار نفر برای برگزاری انتخابات در خراسان‌جنوبی همکاری خواهند کرد/ آغاز رسمی انتخابات از فردا

بیش از 10هزار نفر برای برگزاری انتخابات در خراسان‌جنوبی همکاری خواهند کرد/ آغاز رسمی انتخابات از فردا
رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی تعداد افراد قانونی دخیل در انتخابات استان را حدود 10 هزار نفر اعلام کرد و گفت: آموزش‌های لازم به متولیان حاضر در برگزاری انتخابات داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی و رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: انتخابات یکی از پدیده‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی و رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: انتخابات یکی از پدیده‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی است.,

وی با بیان اینکه مردم بعد از 40 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد با هر انتخاباتی پای صندوق‌های رای می‌آیند، افزود: مردم با حضور در انتخابات ابهت کشور را رقم زده و خواهند زد.

,

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: باصبر، شناخت و دوری از شتاب زدگی موانع احتمالی سد راه انتخابات را کنار زده، قانون را نصب العین قرار داده‌ایم و به آن پایبند خواهیم بود.

,

خوش‌خبر کرد: بعد از دستور وزیر کشور انتخابات از فردا به صورت رسمی آغاز می‌شود.
 

,
,

چهار حوزه انتخابیه برای ثبت‌نام 

, چهار حوزه انتخابیه برای ثبت‌نام , چهار حوزه انتخابیه برای ثبت‌نام ,

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی چهار حوزه انتخابیه برای ثبت نام در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به اینکه سهم استان چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است افراد در استان با مراجعه به فرمانداری های بیرجند، قاین، فردوس و نهبندان میتوانند ثبتنام کنند.

,

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: افرادی که در شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان متقاضی هستند به فرمانداری بیرجند، در شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه به فرمانداری فردوس، در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه به فرمانداری نهبندان و در شهرستان‌های قاین و زیرکوه به فرمانداری قاین جهت ثبت‌نام باید مراجعه کنند.

,

خوش‌خبر با بیان اینکه واجدین شرایط در استان باید با حضور در فرمانداری‌های ثبت نام کنند، گفت: اگر فردی خارج از استان برای نمایندگی استان تمایل به ثبت‌نام داشت می‌تواند به وزارت کشور مراجعه کند و چنانچه فردی در خارج از کشور برای نمایندگی استان قصد ثبت‌نام داشت با مراجعه به دفتر وزارت امور خارجه می‌تواند ثبت‌نام کند.

,

وی در خصوص تبلیغات، افزود: تبلیغات از هشت روز قبل از انتخابات آغاز شده و تا 24 ساعت قبل از آغاز رای‌گیری ممنوع است.

,

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه استفاده از ابزار تبلیغی در قانون مشخص شده، گفت: مطابق ماده 65 قانون اقدامات ذیل در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات توسط نامزدها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است.
 

,
,

مصادیق جرم تبلیغاتی

, مصادیق جرم تبلیغاتی, مصادیق جرم تبلیغاتی,

خوش‌خبر در خصوص سایر مصادیق جرم تبلیغاتی، بیان کرد: اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط نامزدها، هرگونه تخریب، هتک حرمت و حیثیت نهادها، افراد و یا نامزدها از سوی نامزدهای انتخاباتی، نوشتن، اظهار و انتشار مطالبی که در قوانین مربوطه جرم شناخته شده است، دیوارنویسی، تخریب یا پاره کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات که در محل‌های مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته باشد، نصب یا توزیع کلیه اقلام و آثار تبلیغات انتخاباتی تهیه شده بدون رعایت مفاد این قانون و فاقد نام و هویت تهیه‌کننده، استفاده از آثار تبلیغاتی متضمن موارد مغایر عفت عمومی و یا موازین شرع، اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانی‌های قانونی و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها،استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی و استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و غیرمالی در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی از جمله مصادیق جرم تبلیغاتی است.

,

وی با بیان اینکه انجام هر یک از موارد فوق که از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی امکان وقوع دارد حسب مورد مشمول مجازات مربوطه می‌باشد، خاطرنشان کرد: جهت رصد فضای مجازی کمیته ای در این خصوص تشکیل و فضای مجازی دقیق رصد خواهد شد.

,

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: همچنین گزارش هرگونه تخلف از ضوابط تبلیغات موضوع این قانون توسط هیات اجرایی حوزه انتخابیه اصلی بررسی و در صورت اثبات تخلف موضوع به رئیس ستاد مرکزی نامزد تذکر داده می‌شود و همزمان موضوع به هیات نظارت حوزه انتخابیه ارجاع می‌شود.

,

خوش‌خبر خرید و فروش رای و رای دادن فرد با شناسنامه غیر را جرم عنوان کرد و افزود: درصورت مشاهده برخورد می‌شود.

,

وی گفت: کد ملی و شناسنامه ملاک رای دادن است.

,

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک در استان را داریم، افزود: تمامی زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم شده و با بهره‌گیری از ظرفیت های مردمی و تخصصی از حملات احتمالی سایبری نیز پیشگیری خواهد شد.

,

خوش‌خبر عنوان کرد: چهار فرمانداری به اضافه 22 حوزه فرعی در خراسان‌جنوبی به سامانه الکترونیکی جامع انتخابات کشور متصل است.
 

,
,

مدارک لازم جهت ثبت‌نام

, مدارک لازم جهت ثبت‌نام, مدارک لازم جهت ثبت‌نام,

وی مدارک لازم جهت ثبت‌نام را اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات، عکس جدید 4 × 3 ده قطعه (ترجیحا با زمینه روشن و عکس با ریش)، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی برای آقایان عنوان کرد.
 

,
,

شرایط عمومی داوطلبان

, شرایط عمومی داوطلبان, شرایط عمومی داوطلبان,

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان‌جنوبی به شرایط عمومی داوطلبان پرداخت و گفت: طبق قانون انتخابات، برای ثبت‌نام افراد علاوه بر التزام عملی به اسلام و قانون اسلامی و ولایت مطلقه فقیه، باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن، شرایط حداقل سنی 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام، نداشتن سوء شهرت و همچنین دارای سلامت جسمانی باشند.

,

خوش‌خبر تعداد افراد قانونی دخیل در انتخابات استان را حدود 10 هزار نفر اعلام کرد و گفت: آموزش‌های لازم به متولیان حاضر در برگزاری انتخابات داده شده است.

,

وی یادآور شد: تلاش می‌شود انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری در خراسان‌جنوبی برگزار شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه