اخبار داغ

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان:

دولت در قیمت 2200 تومان خرید تضمینی گندم تجدیدنظر کند

دولت در قیمت 2200 تومان خرید تضمینی گندم تجدیدنظر کند
رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان در مورد قیمت خرید تضمینی گندم گفت: باید نسبت به قیمت 2200 تومان در نظر گرفته شده تجدید نظر شود و این قیمت با تورم فعلی همخوانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه میزان کشت گندم در سطح کشور پایین آمده است اظهار کرد: طی نامه‌ای به دولت و بازرسی کل کشور وضعیت موجود و اقدامات انجام شده ابلاغ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی همچنین از ورود قوه قضائیه به موضوع قیمت ابلاغی گندم خبرداد و تصریح کرد: قوه قضائیه هم به قیمت ابلاغی گندم ورود کرده که در قیمت تضمینی گندم باید تجدید صورت بگیرد.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به بنیاد گندم براساس آنالیزهایی که از استانها داشته قثیمت 2550 تومان را به وزارتخانه پیشنهاد داده و اگر گندم در سال آینده با این قیمت خریداری شود کشاورز تنها 15 درصد سود خواهد برد اظهار کرد: آن هم این میزان سود قبل از گران شدن بنزین بود و بعد از گران شدن بنزین قیمت نهاده ها افزایش یافته و هر روز هم این افزایش را شاهد هستیم.

,

وی تصریح کرد: مجلس هم قیمت 2500 تومان را قبول کرده بود که رایزنی کند چون دولت اعلام می‌ کند که منابع مالی ندارد و برای حل این مشکل چند پیشنهاد دولت دادیم تا منابع مالی را از آن طریق تامین کند.

,

خانمحمدی خاطر نشان کرد: یکی از این پیشنهاد‌ها این بود که بیایند بورس را نهادینه کند و بورس به جای خرید تضمینی خرید حمایتی را انجام دهد و با قیمت ثبت سفارش تولید براساس کیفیت و غیره مانند خیلی از کشورهای دیگر انجام شود.

,

وی خاطر نشان کرد: مجلس‌ها گفتند در مورد کیفیت این مورد فعلا زود است و احتمال دارد خیلی از کشاورزان چون آموزش‌های لازم را ندارند متضرر شوند که حرفشان نیز حق است و ما نیز می‌پذیریم و در این روش احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود دارد.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: باید این اتفاقات بیفتد چه زود و چه دیر و از طرفی دولت منابع مالی ندارد و نمی‌تواند خرید تضمینی را تامین کند و هم قیمت ها دیرتر اعلام می‌شود و در خرید به موقع پول هم به حساب کشاورزان واریز نمی‌شود.

,

وی افزود: محصولی که کشاورزان تولید می‌کنند باید از نهاده‌های خوب و هم از امکانات میکانیزاسیون خوب استفاده کرده و محصول با کیفیت را بتواند تولید کند و همچنین بتواند رقابت داشته باشد.

,

خانمحمدی عنوان کرد: ما هر چه قدر از کشاورز کم کنیم از آن طرف هم کشاورز از هزینه‌های خود در تولید محصول کم می‌کند و محصول با کیفیتی را نمی‌تواند تولید کند.

,

وی خاطر نشان کرد: به خاطر این مشکلات از تولید کم می‌شود و کیفیت محصولات افت پیدا می‌کند و برای حل این مشکل از مجلس درخواست کردیم تا تسهیلات ارزان قیمت برای گندمکاران در نظر بگیرند و همچنین یارانه‌ای که برای تامین نهاده‌ها داده می‌شود به خود کشاورز بدهند تا کشاورز خود نهاده را به هر قیمت و کیفیتی که دوست داشت تامین کرده و به نسبت آن نیز محصول خود را تولید کند.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان افزود: در این وضعیت یارانه را به کود بی کیفیت می‌دهند و کشاورز نیز مجبور است از این کود استفاده کند و زارع هم در خرید کود و هم در تولید متضرر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه