اخبار داغ

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین:

زنگ نماز همانند زنگ‌های درسی جدی گرفته شود

زنگ نماز همانند زنگ‌های درسی جدی گرفته شود
رئیس ستاد اقامه نماز قزوین گفت: در استان ۲۰۰ مدرسه وجود دارد که نماز خانه ندارند و تقاضا داریم که به این مسائل توجه بسیاری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

حجت الاسلام قریش موسوی در این اجلاس استانی اظهار کرد: این مراسم فقط یک اجلاس نیست و در تمام شهرستان‌ها از جمله آوج، آبیک، البرز برپا شده و همچین در بویین زهرا و تاکستان هم برگزار خواهد شد.

,

وی افزود: این اجلاس منحصرا یک جلسه نیست و از ادارات کل درخواست داریم تا نشست نمازی را اجرایی کنند و برگزار شود.

,

رئیس ستاد اقامه نماز استان ابراز کرد: از سوی مدیرکل آموزش و پرورش و استانداری دستور داده شده که نشست نماز برگزار شود که برای برپایی این نشست باید مدارس تامین شوند زیرا اکنون مدارس ۶۰۰ نفره‌ای وجود دارند که نماز خانه ندارند.

,

این مقام مسئول گفت: برای بهبود روند نشست‌های نمازی نیز ۱۰۰ نشست با اولیا و ۲۰۰ نشست با دانش آموزان ترتیب داده شده و همچنین کلاس‌هایی برای تربیت مربی با همکاری و پاسخگویی اساتیدی از قم صورت گرفته است.

,

موسوی ادامه داد: همچنین برای آقایان و بانوانی که عضو انجمن اولیا مدارس هستند اساتیدی از قم ترتیب داده ایم تا در جلسات شرکت کنند و در مسائل مدارس توانمند شوند.

,

خیرین در ساخت نمازخانه برای مدارس همت کنند

, خیرین در ساخت نمازخانه برای مدارس همت کنند,

رئیس ستاد اقامه استان افزود: این اجلاس امروز برگزار شده تا اجرای نشست نماز مدارس را مزین کنیم و در درجه اول نیازمند رفع کمبود نمازخانه ها در مدارس هستیم که امیدوارم بتوانیم مدارسی که فاقد نمازخانه هستند را تامین کنیم.

,

موسوی تاکید کرد: در استان ۲۰۰ مدرسه وجود دارد که نماز خانه ندارند و تقاضا داریم که به این مسائل توجه بسیاری شود و پیشنهاد ما این است که خیرینی که برای تاسیس مدارس هزینه‌های میلیاردی تقبل می‌کنند در ساخت نمازخانه‌های مدارس هم اقدام کنند.

,

رئیس ستاد اقامه استان گفت: از حوزه‌های علمیه استدعا داریم تا روحانیونی را تربیت کنند که در آینده بتوانند رهنمود خوبی برای دانش آموزان باشند و همچنین از دانشگاه فرهنگیان تقاضا داریم که در گزینش‌ها دقت کنند و از نیروهای خود بخواهند که در موضوع نماز بکوشند.

,

موسوی تاکید کرد: از آموزش و پرورش درخواست داریم که در انتخاب مدیران دقت کند و از آن‌ها بخواهند که خودشان در نماز مدرسه شرکت کنند تا دانش آموزان هم تشویق شوند.

,

کاری کنید پای نسل جوان برای اقامه نماز به مساجد باز شود

, کاری کنید پای نسل جوان برای اقامه نماز به مساجد باز شود,

این مقام مسئول ادامه داد: زنگ نماز همانند زنگ‌های درسی جدی گرفته شود و همچنین استدعا داریم روحانیونی که در مساجد هستند والدین را تشویق کنند که فرزندان را با نماز و مسجد آشنا کنند.

,

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: اگر پیوند مسجد و مدرسه دستوری باشد فایده‌ای ندارد؛ باید برای این پیوند پدران نیز فرزندان خود را تشویق و تربیت کنند و همچنین باید مدیران و دانش آموزان با یکدیگر در مساجد مشغول به نماز خواندن شوند.

,

موسوی گفت: از امام جمعه درخواست داریم که در خطبه ها از والدین بخواهند که فرزندان خود را به نماز دعوت کنند و آن ها را با مساجد انس دهند.

,

این مقام مسئول بیان کرد: همان طور که معتقد هستیم انقلاب زمینه ظهور امام زمان(عج) است باید دل‌ها را هم احیا کنیم؛ انتظار ما از مدیران این است همانطور که ادارات را مدیریت می‌کنند و برای مدیریت در صف می‌ایستند نیز عضو هیئت امنای مسجد هم شوند چه بسا که خانه خدا فضیلت بسیار بیشتری دارد.

,

وی افزود: بدانید که نماز ستون دین است و نماز اولین سوال روز قیامت است پس فرزندانتان را با نماز و مسجد آشنا و آن‌ها را بسیار تشویق کنید.

,

موسوی در آخر تاکید کرد: ۷۰ دستگاه در استان در زمینه نماز ارزیابی شدند که ۲۴ دستگاه فعالیت بیش از ۹۰ درصد داشتند، حدود ۲۸ دستگاه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد فعال بودند، حدود ۵ دستگاه قابل قبول و مابقی موارد قابل تذکر و توبیخ بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه