اخبار داغ

دانا از دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس گزارش می دهد؛

ثبت نام ۱۸۴۴ نفر در دومین روز

ثبت نام ۱۸۴۴ نفر در دومین روز
دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز همزمان در سراسر کشور آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح دیروز به مدت 7 روز به صورت همزمان در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

گزارش اولین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس را اینجا بخوانید.

, گزارش اولین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس را اینجا بخوانید.,

دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان از دقایقی پیش در وزارت کشور آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند که برای ثبت نام مراجعه کنند.

,

داوطلبان می­‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­‌های مراکز حوزه­‌های انتخابیه، سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

,

گفتنی است مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح ذیل است:

,

اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن

,

اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن

,

یک قطعه عکس ۴*۳ جدید

,

اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)

,

اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

,

اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.

,

طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور، روز گذشته ۷۸۹ داوطلب حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت نام قطعی کردند. «محمدحسن قدیری ابیانه»، «محسن علیجانی» نماینده فعلی مردم تهران و «حجت‌الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی» نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس ازجمله مطرح‌ترین چهره‌هایی بودند که روز گذشته با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ثبت نام کردند.

,

ثبت نام سه نماینده ادوار مجلس 

, ثبت نام سه نماینده ادوار مجلس ,

«سید هادی مقدسی» نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق کمیسیون اجتماعی از جمله چهره‌های سابق پارلمانی بود که با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه بروجرد ثبت نام کرد.

,

«حمیدرضا پشنگ» از اعضای سابق مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و نماینده مردم خاش در مجلس هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز به وزارت کشور آمد و از حوزه انتخابیه خاش ثبت نام کرد.

,

«محمود بهمنی» نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی و رییس اسبق بانک‌مرکزی با حضور در فرمانداری ساوجبلاغ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

,

ثبت نام مدیر مسئول روزنامه خراسان

, ثبت نام مدیر مسئول روزنامه خراسان,

«محمد سعید احدیان» مدیر مسئول روزنامه خراسان و عضو حزب پیشرفت و عدالت [نزدیک به قالیباف] به وزارت کشور  آمد و برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. 

,

احدیان: مستقل نمی‌آیم زیرا نمی‌خواهم به لیست اصولگرایان لطمه‌ بزنم

, احدیان: مستقل نمی‌آیم زیرا نمی‌خواهم به لیست اصولگرایان لطمه‌ بزنم,

محمدسعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان که برای ثبت‌نام از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات به وزارت کشور آمده است، در گفتگویی به فرآیندهای حاکم بر لیست انتخابات اصولگرایان اشاره کرد و گفت: «جریان اصولگرایی سعی می‌کند تا افراد شایسته‌ای را برای قرار دادن در لیست خود انتخاب کند».

,

, ,

وی تاکید کرد: «من خودم را در فرآیند جریان اصولگرایی عرضه می‌کنم و توانمندی‌های خود را ارائه می‌دهم» او در پاسخ به این سوال که اگر شما در لیست اصولگرایان قرار نگیرید، آیا به صورت مستقل در انتخابات شرکت خواهید کرد، می‌گوید: «قطعا به صورت انفرادی و مستقل در انتخابات شرکت نمی‌کنم، چون معتقدم نباید به لیست اصولگرایی لطمه زد.»

,

 عضو شورای مرکزی حزب پیشرفت و عدالت معتقد است «اصولگرایان باید در انتخابات مجلس با یک لیست وارد شوند و به وحدت برسند تا نتیجه آن پیروزی در انتخابات و تشکیل یک مجلس کارآمد باشد».

,

احدیان بیان داشت: «کیفیت لیست انتخاباتی برای اصولگرایان خیلی مهم است».

,

«محمدخدابخشی» نماینده مردم الیگودرز در مجلس دهم ظهر امروز به ستاد انتخابات کشور آمد و از حوزه انتخابیه الیگودرز ثبت نام کرد.

,

موسوی: ثبت نام ۱۵۵۱ نفر در انتخابات/ ۹۱ درصد داوطلبان آقایان هستند

, موسوی: ثبت نام ۱۵۵۱ نفر در انتخابات/ ۹۱ درصد داوطلبان آقایان هستند,

ثبت نام ۱۵۵۱ نفر در انتخابات/ ۹۱ درصد داوطلبان، آقایان هستند

, ثبت نام ۱۵۵۱ نفر در انتخابات/ ۹۱ درصد داوطلبان، آقایان هستند, ثبت نام ۱۵۵۱ نفر در انتخابات/ ۹۱ درصد داوطلبان، آقایان هستند,

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بعد از ظهر امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: امروز از ساعت ۸ صبح همکاران من در ستاد ثبت نام، کار خود در فرمانداری‌ها و وزارت کشور آغاز کردند.

,

وی ادامه داد: تا این لحظه ۶۰۵ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت نام مراجعه کردند و ۳۸۰ نفر از این داوطلبان ثبت نام نهایی کرده و مابقی در حال ثبت نام هستند و مدارکشان توسط متصدیان در حال بررسی است و در زمان کوتاهی مدارک این افراد نیز بررسی خواهد شد. 

,

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع از روز گذشته تاکنون ۱۵۵۱ نفر ثبت نام کردند که هزار و ۲۶۵ نفر از آنها ثبت‌نام قطعی کردند و مابقی در حال ثبت نام هستند.

,

وی اظهار داشت: ۹۱ درصد از داوطلبان تاکنون از آقایان و مابقی از خانم‌ها هستند.

,

موسوی گفت: از همه داوطلبان درخواست می‌کنم که شرایط خود را با قانون و ضوابطی که در اطلاعیه های ستاد انتخابات منتشر شده است مطابقت داده و مدارک مورد نیاز را تهیه نمایند و بعد از آن به ستاد انتخابات یا فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

,

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبان تا شانزدهم آذرماه فرصت داردند که مدارک خود را کنترل و سپس برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

,

ثبت نام دبیرکل جهادگران ایران اسلامی/ «نامزد انقلابی اهل زد و بند نیست»

, ثبت نام دبیرکل جهادگران ایران اسلامی/ «نامزد انقلابی اهل زد و بند نیست»,

«وهاب عزیزی» دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی نیز عصر امروز(دوشنبه) به ستاد انتخابات کشور آمد و از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد. او سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «نامزد انقلابی مجلس خود را اسیر و آلوده مافیای سیاسی و اقتصادی نکرده و با جریانات زد و بند نخواهد کرد.» 

,

عزیزی درباره اعلام شفاف هزینه‌های انتخاباتی‌اش هم تاکید کرد: «بنده حتماً این کار را خواهم کرد، ضمن اینکه از مردم می‌خواهم به نامزدهایی که در انتخابات ریخت و پاش می‌کنند و هزینه‌های گزاف دارند، رأی ندهند.»

,

«ولی آذروش» نماینده مجلس ششم و هفتم عصر امروز به وزارت کشور آمد و از حوزه انتخابیه اردبیل برای انتخابات ثبت نام کرد.

,

حوادث اخیر نباید چارچوبی برای رقابت‌های جناحی شود

, حوادث اخیر نباید چارچوبی برای رقابت‌های جناحی شود,

حوادث اخیر نباید چارچوبی برای رقابت‌های جناحی شود

, حوادث اخیر نباید چارچوبی برای رقابت‌های جناحی شود, حوادث اخیر نباید چارچوبی برای رقابت‌های جناحی شود,

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در حاشیه همایش استانداران در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم، گفت: با توجه به آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، مقرر شد که استانداران در جلسه امروز حضور یابند تا یک بار دیگر ما همه مسیری که برای انتخابات تعیین کرده بودیم، مرور کنیم و از سوی دیگر از استانداران گزارش آمادگی آنان را برای انتخابات دریافت کنیم. همچنین مقرر شد متناسب با شرایط، دستوراتی را که برای هماهنگی و تعامل با همه دستگاه هایی که در انتخابات نقش دارند، انجام گیرد.

,

وی افزود: همچنین در این جلسه درباره حوادث اخیر هم استانداران از محل مأموریت خود گزارش هایی را ارائه دادند و سعی کردیم از هر استانی در این باره گزارشی دریافت شود.

,

وزیر کشور تصریح کرد: همچنین مقرر شد استانداران در فرصتی مناسب، همه موارد را جمع بندی کنند تا وزارت کشور بتواند به نسبت اقدامات انجام شده و شرایطی که در هر استانی وجود داشته است، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

,

 افزایش ثبت نام داوطلبان مجلس در دومین روز ثبت نام در تهران

,  افزایش ثبت نام داوطلبان مجلس در دومین روز ثبت نام در تهران,

عیسی فرهادی فرماندار تهران در واپسین دقایق مهلت امروز برای ثبت نام داوطلبین نمایندگی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نسبت به روز اول جمعیت بیشتری ثبت نام شده داشتیم، گفت: ثبت نام قطعی ۲۳۸نفر تاکنون انجام شده و ۳۰نفر هم در صف انتظار هستند که در مجموع ۲۶۸نفر ثبت نامی خواهد بود.

,

وی افزود: روز گذشته ۱۸۳نفر ثبت نامی داشتیم که جمع دو روز ۴۲۱نفر خواهد بود که از این آمار زن ۷۴نفر و مرد ۳۴۷ نفر، ۳۲۹ نفر فوق لیسانس، ۶۰نفر دکترا، ۱۲ نفر حوزوی، ۲۰نفر لیسانس هستند.

,

فرهادی با بیان اینکه پیرترین ثبت نام کنندگان ۷۳سال و جوان‌ترین‌شان ۳۰سال و ۲ ماه سن دارد، بیان داشت: ۲۶درصد از ثبت نام شده‌ها از جامعه ایثارگران بودند و ۲۳درصد آنها هم در ادوار مختلف مجلس ثبت نام کرده بودند.

,

ثبت نام ۱۸۴۴ نفر در دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس

, ثبت نام ۱۸۴۴ نفر در دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس,

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص آخرین وضعیت تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌گفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز(دوشنبه) آمار ثبت نام‌ها از روز گذشته عبارت است ۱۸۴۴ نفر که ۱۱درصد مربوط به خانم ها و ۸۹ درصد از آقایان هستند.

,

وی افزود: ۳.۳ درصد از مجموع ثبت نام کنندگان دارای تحصیلات حوزوی هستند،  ۱۲.۸ درصد دارای تحصیلات دکترا و ۷۶.۸ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و ۷.۱ درصد دارای مدارک لیسانس و کمتر از آن هستند.

,

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: تعداد دیگری از ثبت‌نام کنندگان هستند که هنوز مرحله ثبت نام آنها تکمیل و نهایی نشده است. همچنین تعدادی دیگر هستند که کارشناسان ستاد انتخابات و ناظرین در حال کنترل مدارک آنها هستند و پس از تایید نهایی به آمار تعداد افراد ثبت نام شده طی دو روز نخست ثبت نام اضافه خواهند شد.

,

موسوی در پایان گفت که همچنان استان کهگیلویه و بویراحمد با تعداد ۹ نفر ثبت نامی کمترین میزان مشارکت در ثبت نام را دارند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه