اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

تاسیس 3200 کارگاه اقتصاد مقاومتی به همت بسیج در خراسان جنوبی

تاسیس 3200 کارگاه اقتصاد مقاومتی به همت بسیج در خراسان جنوبی
هنری گفت: رویکرد بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی شناسایی ایده‌های دانش بنیان در زمینه تکمیل زنجیره‌های رسته‌های اشتغال در استان و وصل کردن نخبگان به شبکه عظیم نیروی انسانی بسیج است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، به گفته مسئولان، خراسان‌جنوبی استانی است دارای محرومیت اما برخوردار از مواهب الهی، نیروی انسانی خلاق و با انگیزه و برخی مدیران جوان و بومی که برای پیشرفت و توسعه استان مرزی نوپای خراسان‌جنوبی شبانه‌روزی جهادگونه تلاش می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  به گفته مسئولان، خراسان‌جنوبی استانی است دارای محرومیت اما برخوردار از مواهب الهی، نیروی انسانی خلاق و با انگیزه و برخی مدیران جوان و بومی که برای پیشرفت و توسعه استان مرزی نوپای خراسان‌جنوبی شبانه‌روزی جهادگونه تلاش می‌کنند.,

بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی یکی از سازمان‌هایی است که در راستای توسعه استان رویکردی مردمی محور داشته و خود بازویی قوی در کنار مردم همیشه در صحنه استان است. بسیج سازندگی استان طی سال‌های اخیر رویکردهای جدیدی در بحث اقتصاد مقاومتی بر مبنای فعالیت‌های دانش‌بنیان در پیش گرفته و خوشبختانه روز به روز در حال پیشرفت است. فعالیت‌های بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اشتغال، معیشت محور، عمرانی، کشاورزی،آب و قنوات، آبخیزداری و غیره در استان مشهود است و خوشبختانه مردم استان نیز تمایل بسیار زیادی به ورود بسیج سازندگی برای رفع مشکلات روستاهای خود دارند.

,

برای نمونه می‌توان به طرح جدید معیشت محور سازمان بسیج سازندگی استان برای خانواده‌های روستایی با توزیع جوجه مرغ بومی اصلاح نژاد شده طی 10 ماه گذشته در استان اشاره کرد که علاوه بر تامین تخم مرغ خانواده‌ها در برخی از موارد تخم مرغ مورد نیاز یک روستا نیز تامین می‌شود. علاوه بر این طرح پرورش دام سبک، پخت نان محلی و پرورش شتر از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان بوده که در راستای اشتغال و معیشت خانواده‌های روستایی پیش‌بینی شده است. این اقدامات گوشه کوچکی از فعالیت‌های گسترده بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در کنار فعالیت‌های چشم‌گیر گروه‌های جهادی مختلف در مرزی ترین روستاهای استان، ایجاد کارگاه‌های اشتغال خانگی، اختراعات ابزارهایی جهت برداشت راحت محصولات کشاورزی و بسیاری فعالیت‌های دیگر است.

,

تمامی فعالیت‌های بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی و همکاری بسیار خوب اعضای بسیج سازندگی در استان باعث شد برنامه "زنده باد زندگی" شبکه دو سیما طی هفته بسیج از مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی جهت حضور در برنامه زنده و بیان اقدامات انجام شده در بسیج سازندگی استان و معرفی محصولات راهبردی کشاورزی خراسان‌جنوبی جهت حضور در برنامه "زنده باد زندگی" دعوت کند.

, "زنده باد زندگی", "زنده باد زندگی",

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در این برنامه گفت: بسیج سازندگی همکار دولت برای اجرای پروژه ها با مشارکت مردم است و اولویت برنامه‌های بسیج سازندگی در حوزه فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف بر اساس ظرفیت دولتی و مصوبه مجلس و دولت است که برای کمک به دولت در اجرای طرحهای عمرانی و پروژه‌های محرومیت زدایی و عمرانی مسئولیت دارد.

,

هنری با بیان اینکه بسیج سازندگی هدایت گروه‌های جهادی در برنامه های محرومیت‌زدایی و هدفمند کردن فعالیت های جهادی را برعهده دارد، افزود: بعد از سال 1392 و ابلاغ سیاست های کلی اقتصادمقاومتی باتوجه به اینکه بسیج دغدغه های مردم را پیگیری می‌کند برنامه اشتغال روستایی و اقتصادمقاومتی در برنامه‌ها اضافه شد و ابتدا در تبیین مبانی اقتصادمقاومتی و سپس وارد مباحث اجرایی شدیم.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های سازمان بسیج سازندگی گروه‌های جهادی جغرافیا محور، محله محور و تخصصی تشکیل داده و هر سال برای استفاده بهینه از این گروه ها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

,

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی منطقه محور هدف مشخصی دارند و در روستای محل خدمت پنج سال به صورت متمرکز حضور پیدا کرده و مشکلات را از کف میدان احصاء و رفع می‌کنند.

,

هنری به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: وقتی مقام معظم رهبری بر دو واژه جهادی و جوانان خطاب به جهادگران تاکید دارند می‌طلبد کار را از کف میدان به صورت جهادی آغاز کنیم و در این راستا مدیر جهادی وارد منطقه محروم می‌شود و بعد نیروهایش را فراخوان می‌کند.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: فرق کار جهادی در این است که برنامه‌ای مبتنی بر روستا ایجاد شده و با فعال کردن ظرفیت مردمی در روستا و تشکیل هسته جهادی از نخبگان روستا با ارتباط گیری با جهادگران و تسهیلگران در عرصه اشتغال ودر راستای تقویت کار جمعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های منطقه انجام شده و نمونه‌های اشتغال ارائه می‌شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما بکارگیری ظرفیت‌های نیروهای انسانی است، افزود: در این راستا افرادی که در رسته های مختلف شغلی کار می‌کنند و به لحاظ تجربی و علمی تخصص دارند را شناسایی کرده و بحث های دانش بنیان را پیگیری می‌کنیم.

,

هنری با بیان اینکه مشکلی که ما در زمینه اشتغال داریم تمرکز تمام دستگاه‌ها، نهادها و بانک ها بر منابع اعتباری است، تصریح کرد: اگر به صورت نقطه‌ای و به لحاظ فنی و تخصصی در رسته شغلی برای تکمیل زنجیره ارزش بررسی کنیم ممکن است مشکل در زمینه دانش روستائیان، نهاده‌ها یا فروش باشد و منابع اعتباری بخش کوچکی از کار باشد اما تمام دغدغه اصلی را بر منابع اعتباری می‌گذاریم و سایر مسائل مورد غفلت قرار می‌گیرد.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی شناسایی نخبگان و اتصال به شبکه‌های مردمی را کار سختی عنوان کرد و افرود: کار بسیج سازندگی تسهیلگری میدانی است و وقتی حلقه‌ها را به هم وصل کرده و مردم را پای کار بیاورد ما با شبکه سازی نیروی انسانی که بسیج در تمام مناطق دارد شبکه سازی انجام می‌دهیم.

,

وی با اشاره به تولید محصول راهبردی زرشک در استان و ضمن معرفی آن از طریق شبکه دو سیما به تمام مردم ایران، گفت: برداشت محصول زرشک کار بسیار سختی است و در برخی موارد میزان بسیار زیادی از محصول حین برداشت آسیب دیده یا از بین می‌رود که در این راستا سال گذشته به همت مسئول کارگروه اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان دستگاه دان‌کن زرشک طراحی و تولید شد و در اختیار کشاورزان جهت برداشت محصول بدون آسیب قرار گرفت.

,

هنری در این خصوص توضیح داد: هدف از طراحی دستگاه دان‌کن زرشک ورود زرشک به عنوان میوه تازه به بازار بود چراکه تا آن موقع کاری در این خصوص انجام نشده به مردم به وجود ارزش افزوده ای که زرشک دارد پی نبرده بودند.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در خصوص استفاده از این دستگاه آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شد و شبکه هایی را در روستاها ایجاد و دستگاه‌ها در روستاها مستقر شد تا کشاورزان محصول زرشک را با آسیب کمتر و بهتر جمع آوری کنند و با این اقدام شبکه ها از توزیع گرفته تا بازار در تمامی شهرستان به هم متصل شوند.

,

وی با اشاره به برنامه‌های جدید و رویکرد دانش بنیان بودن فعالیت‌های بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در دوران دانشجویی به کارهای علمی و دانش بنیان علاقه داشتم و حال نیز در بسیج سازندگی تلاش می‌کنیم افرادی که ظرفیت دارند را شناسایی کنیم و از ظرفیت جوانان نخبه و تاثیرگذار در رسته‌های مختلف شغلی که می‌توانند کمک کنند و تا کنون به آنها میدان عمل داده نشده استفاده کنیم.

,

هنری افزود: فعالیت‌های بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان فعالیت‌های گروهی است و در استان نیز جمعیت جوان خوبی داریم این باعث شده کارهای خلاقانه در زمینه اشتغال که مردم را پای کار آورد بیشتر داشته باشیم.

,

وی افزود: رویکرد بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی شناسایی ایده‌های دانش بنیان در زمینه تکمیل زنجیره‌های رسته‌های اشتغال در استان و وصل کردن نخبگان به شبکه عظیم نیروی انسانی بسیج است.

,

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: طی 10 سال گذشته سه هزار و 700 پروژه محرومیت زدایی در استان انجام شده همچنین چهار هزار و 750 گروه جهادی، راه اندازی مجمع خیرین جهادی در استان، ایجاد سه هزار و 200 کارگاه اقتصاد مقاومتی و کمک به بازاریابی، بازارسازی و تسهیلگری تولیدات روستایی در استان از دیگر اقداماتی است که توسط بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی انجام شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه