اخبار داغ

سریال ساخت‌وسازهای غیرمجاز ادامه دارد؛

نفس «گلدشت» گرفت/ دشت سیب‌های سرخ بروجرد در محاصره ویلاها

نفس «گلدشت» گرفت/ دشت سیب‌های سرخ بروجرد در محاصره ویلاها
طبیعت بکر گلدشت بروجرد به دلیل قلع‌وقمع درختان و ایجاد ویلاهایی که به‌جای باغات شبانه سبز می‌شود رو به نابودی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، طبیعت گردشگری در شهرستان بروجرد دیدنی و بسیار زیباست، گلدشت، ونایی، کپرگه، فیال، سراب کرتول هرکدام به دلیل رودهای روان و فضای سرسبز بسیاری از گردشگران را به سمت خود می‌کشانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

گلدشت با وسعت بیش از ۵۰۰ مترمربع یکی از مناطق طبیعی و خوش آب‌وهوای بروجرد است، در سراسر گلدشت باغ‌های بسیار زیبای سیب وجود دارد که متأسفانه طی سال‌های اخیر پدیده ویلا سازی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز این طبیعت بکر را تهدید می‌کند.

,

در سایه غفلت متولیان مربوطه شاهد ساخت‌وسازهایی غیرمجاز در این منطقه هستیم که گاهی یک شبه به‌جای باغ زیبا یک ویلا و یا ساختمان چندطبقه سبز می‌شود، گرچه بارها و بارها خطر سایه سنگین ویلا سازی در این منطقه بیان‌شده است اما چندان انگیزه‌ای برای مقابله با این معضل وجود ندارد.

,

, ,

سایه سنگین ویلاسازی در «گلدشت»

, سایه سنگین ویلاسازی در «گلدشت»,

این در حالیست که برخی از مسئولان تلاش می‌کنند ساخت‌وسازهای غیرمجاز را در این منطقه تکذیب کنند اما کافیست هر هفته سری به این منطقه زده شود تا از نزدیک شاهد ساختمان‌های بلند بالایی شویم که آرام و بی‌صدا ساخته می‌شوند.

,

نه‌تنها در این سال‌ها تب تالارهای عروسی بلکه تب ویلا سازی هم بالاگرفته و ساختمان‌هایی با ابعاد مختلف به‌صورت مخفیانه ساخته می‌شود و عده‌ای سودجو از این وضعیت نفع می‌برند؛ اگر این روند ادامه داشته باشد شاید طی سال‌های آینده خبری از گلدشت سرسبز نیست و گلدشت تبدیل به یک منطقه مسکونی شود.

,

عزت اله نباتی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: امسال برای ۱۴ مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز پرونده قضایی تشکیل‌شده که در نیمه نخست سال ۱۲ مورد از آن‌ها تخریب‌شده است.

,

تخریب ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز

, تخریب ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز,

وی افزود: این تعداد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۱۶۳۹ متر بوده که پنج مورد آلاچیق و فنس کشی به مساحت ۳۱۵ متر، پنج مورد تغییر کاربری به مساحت ۱۱۶ متر، یک مورد بنا به مساحت ۵۰ مترمربع و یک دیوارکشی نیز به متراژ ۵۰ متر تخریب‌شده است و علاوه بر این ۵۰۰ مورد اخطاریه توقف ساخت‌وساز صادرشده است.

,

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: برخی از ساخت‌وسازها با داشتن مجوز اقدام کرده‌اند البته این مجوزها مربوط به سال‌های قبل است و ما در این مدت مجوزی برای ساخت‌وساز صادر نکرده‌ایم.

,

نباتی تصریح کرد: در محدوده کشاورزی ساخت‌وساز نداشتیم ولی برخی از افراد متخلف به‌دوراز چشم ما اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند بنابراین در هرجایی که بدون مجوز اقدام به ساخت‌وساز کنند، تخریب می‌کنیم.

,

, ,

مسعود فلاح معاون عمرانی فرماندار بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: اگر از ابتدای آغاز ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید قطعاً مشکلات بعدی برای تخریب کمتر می‌شود؛ روند تخریب به‌کندی انجام می‌شود البته طی دو سال اخیر با نظارت‌های بیشتر، ساخت‌وسازهای غیرمجاز کاهش‌یافته اما بازهم شاهد ساخت ویلا و ساختمان‌هایی هستیم که بدون مجوز اقدام کرده‌اند که باید تخریب شوند.

,

وی افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این منطقه به‌صورت بی‌رویه انجام‌شده است.

,

علی محمدی رئیس امور آب منطقه‌ای بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک عنوان کرد: پیگیری‌های لازم برای تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در حریم رودخانه هستند صورت گرفته اما با کمبود اعتبار برای اجرا مواجه هستیم.

,

ساختمان سازی در حریم رودخانه

, ساختمان سازی در حریم رودخانه,

وی افزود: برخی در حریم رودخانه‌ها اقدام به فنس کشی، ساخت آلاچیق و ساختمان کرده‌اند که حکم قضایی گرفته‌شده و در صورت تأمین اعتبار اجرا می‌شود؛  از ابتدای سال تاکنون چند مورد فنس کشی تخریب‌شده است.

,

مهدی محمدی دادستان بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگارسفیر افلاک اظهار داشت: برخی از ساخت‌وسازها در مناطق طبیعی و گلدشت غیرمجاز بوده و به نظر می‌رسد برای مبارزه با این ساخت‌وسازها، اراده جدی و قوی نیاز است.

,

, ,

وی افزود: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و حفظ طبیعت در مناطق گردشگری ضروری است تا یک اراده قوی از سوی دستگاه‌های مربوطه وجود داشته باشد و قاطعانه برخورد کنند و اجازه ندهند که ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام شود.

,

دادستان بروجرد عنوان کرد: بارها نامه دستگاه قضایی برای تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در گلدشت صادرشده اما اقدام جدی صورت نگرفته درحالی‌که مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اراده جدی نیاز دارد.

,

ویلاهایی که یک شبه به جای درخت سبز می‌شود

, ویلاهایی که یک شبه به جای درخت سبز می‌شود,

وی با اشاره به تجاوز به حریم رودخانه‌ها تصریح کرد: بسیاری از ویلاهایی که در این منطقه شده است، وارد حریم رودخانه شده و برخوردی با آن‌ها نشده درحالی‌که این افراد در زمینی که متعلق به بیت‌المال است واردشده و اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند.

,

محمدی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی نسبت به این موضوع سبب شده تا در غفلت، شاهد ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشیم و اگر این روند ادامه داشته باشد ممکن است چند سال دیگر چهره گلدشت تغییر کند و ساختمان‌ها جای فضای سرسبز را بگیرند.

,

وی گفت: متأسفانه اخیراً عده‌ای سود جود و فرصت‌طلب به‌صورت چراغ خاموش بر روی زمین‌های بی‌ارزش اقداماتی انجام می‌دهند که بعد از مدتی اقدام به ساخت‌وساز کنند که در صورت مشاهده برخورد می‌شود.

,

دادستان بروجرد بیان کرد: آرای زیادی برای تخریب ساخت‌وسازها و بناهای غیرمجاز در مناطق طبیعی بروجرد صادرشده اما رأی‌های زیادی بدون اجرا باقی‌مانده که پیگیری نمی‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه